جمعه, ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۹:۰۷

سروش صحت ، بازیگر خوبی‌ست یا نویسنده یا کارگردان؟!

سروش صحت ، بازیگر خوبی‌ست یا نویسنده یا کارگردان؟!
در سطح سینما ، تلویزیون ، تئاتر هنرمندان موثر زیادی داریم که در چند دهه‌ی گذشته پا به عرصه‌ی هنر گذاشته‌اند و تاکنون هم موفق بوده‌اند که این را از بازخوردهای مردم می توان دید، یکی از این هنرمندان سروش صحت است که امروز در تیتر برتر به معرفی این هنرمند موفق می‌پردازیم.

سروش صحت هنرمندی محبوب و دوست داشتنی که توانسته است جای خود را در دل مردم باز کند او در دوسال گذشته سریال «لیسانسه ها» را کارگردانی کرد که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته بود و در سال جاری همچنین قرار است از اواسط آبان ماه سریال «فوق لیسانسه ها» از شبکه سوم سیما پخش شود.

معرفی سروش صحت

سروش صحت که نام خانوادگی او «صحت نائینی» بوده‌است اما به گفته خودش به دلیل طولانی بودن، آن را به «صحت» تغییر داده‌است. او متولد ۸ آذر ۱۳۴۴ در نائین اصفهان کارگردان و بازیگر و نویسنده ایرانی است که دانش‌آموخته ‌ی کارشناسی ارشد آلودگی شیمیایی دریا از دانشگاه آزاد است.

مطالب مرتبط : داریوش ارجمند را بیشتر بشناسیم

آغاز فعالیت هنری

با مجموعه «جنگ ۷۷» مهران مدیری در سال ۱۳۷۷ پا به عرصه هنر گذاشت و به شهرت رسید و هم‌زمان در همان برنامه نویسندگی را در کنار بازیگری تجربه کرد. بازی در سینما را در سال ۱۳۷۸ با فیلم «شراره» به کارگردانی سیامک شامقی آغاز کرد. 

آغاز کار با برنامه «کتاب باز»

سروش صحت در سالهای اخیر در برنامه «کتاب باز» به عنوان مجری در این برنامه کار می کند که بیشتر در مورد لذت کتابخوانی بحث و گفتگو می شود در بین برنامه با یک یا چند مهمان برنامه گفتگو می کند و در پایان با آنها عکس یادگاری می گیرد و یک کتاب و یک تندیس ادبا هدیه داده می هد.

ازدواج سروش صحت

وی در سال 1372 با سارا سالار ازدواج کرد که هسرش نویسنده رمان «احتمالاً گم شده‌ام» و برنده جایزه هوشنگ گلشیری است. این زوج هنرمند یک پسر به نام سورنا دارند.

جوائز سروش صحت

سروش صحت در سال ۱۳۹۸ برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای فیلم« جهان با من برقص» در سی‌ و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر شد.

سروش صحت و نویسندگی

باید هر نویسنده ای به خواندن و زیاد خواندن و نوشتن و زیاد نوشتن عادت کند، در اصول هنری باید جهان بینی خود را بسازیم.
هنر یک نویسنده دراماتیک کردن واکنش‌های روزمره هر شخص است و تنها با این روش می‌توان هنر را جذاب و دیدنی کرد

باید دنبال فیلم نامه ای باشیم که به آن علاقه و دغدغه داریم، از کلیشه و تکراری شدن موضوعات نترسید چرا که تنها عناصری کلیشه می‌شوند که بارها ساخته و دیده شده‌اند و هنوز هم محل توجه و تولید هستند. در میان تجارب کارگردانی و بازیگری و نویسندگی، سختی کار نوشتن را کاملاً حس کرده ام.

علاقه مندی های سروش صحت

من الان خیلی از زندگی و کارم راضی هستم. سعی می‌ کنم همه کارهایی را که قبلا انجام می‌ دادم، ادامه دهم و فقط قند، شکر، نمک و چربی کمتر بخورم، من همه جور غذا را دوست دارم. خیلی هم با لذت غذا می خورم اما بعضی غذاها را بیشتر دوست دارم مثلا غذاهای محلی مثل باقلاقاتوق، میرزا قاسمی، بریونی و ماهی کباب جنوب را خیلی دوست دارم اما در کل باید بگویم اصولا غذا دوست دارم.

شعر معاصر هم می خوانم.  هر وقت غمگین و افسرده یا آشفته ام شعر به من خیلی کمک می کند، شعرهای سعدی را به شدت دوست دارم. به حافظ و مولوی و خیام هم علاقه دارم و عطار برایم به شدت جذاب است، فروغ فرخزاد و شعرهای آخر سهراب سپهری را دوست دارم

امروز طرفدار سپاهان هستم اما همزمان یک رقیب دیگر به نام تراکتورسازی هست که طرفدار این تیم هم هستم یا مثلا باور می کنید بازی رئال و بارسا، من طرفدار هر دوتای آنها هستم ؟ این هم شد هواداری ؟ آبروی هواداری را بردم منف یعنی من هوادار درست و حسابی محسوب نمی شوم 
من از خواندن کتاب های ادبیات و رمان لذت زیادی می برم چون قصه خواندن من را به دنیایی می برد که برایم دلنشین تر است و از طریق آن با آدم ها، جهان و تجربه های ناشناخته ای آشنا می شوم

بازیگرانی که سروش صحت کشف کرد

سروش صحت را هم ردیف کارگردان هایی دید که تبحری ویژه در کشف استعداد بازیگران دارن بهنام تشکر، پژمان جمشیدی، محمد نادری و هوتن شکیبا به واسطه اعتماد صحت به شهرت رسیده اند و هومن برق نورد با سریالی از این کارگردان به شمایلی نو دست یافت.

مطالب مرتبط : آیا ستایش همچنان محبوب است؟

مجموعه ای از کارهای سروش صحت

سینما
1378 شراره                          بازیگر 
1381 نان و عشق و موتور 1111بازیگر
1381 گاوخونی                بازیگر 
1383 بازنده                   بازیگر 
1384 تقاطع                   بازیگر
1384 نوک برج                 نویسنده 
1385 سربلند                       بازیگر
1387 تهران در جستجوی زیباییبازیگر 
1387 برخورد خیلی نزدیک بازیگر 
1388 طهران تهران           بازیگر 
1388 نیش زنبور                 نویسنده 
1388 پوپک و مش ماشاالله بازیگر، نویسنده 
1388 سن پترزبورگ         بازیگر 
1388 زیر آب                 بازیگر 
1391 اکباتان                   بازیگر 
 
تلویزیون
1377 جُنگ 77
1378 ببخشید شما بازیگر، نویسنده
1378 داستان یک شهر بازیگر
1379 چراغ جادو         نویسنده
1381 کاکتوس         بازیگر
1381 زیر آسمان شهر نویسنده
1381 بدون شرح         نویسنده
1382-1383 تب سرد بازیگر
1384 جایزه بزرگ         نویسنده
1384 شبهای برره   نویسنده
1385 تنگنا            بازیگر
1385 باغ مظفر         نویسنده
1386 ترش و شیرین نویسنده 
1386 چارخونه         کارگردان
1387 مرد هزار چهره       بازیگر
1387 بزنگاه            نویسنده
1387 بازی         بازیگر، کارگردان
1388 شمس العماره بازیگر
1388 گاو صندوق         بازیگر
1388 زمین انسانها بازیگر 
1388 یک لحظه دیرتر بازیگر 
1389 ساختمان پزشکان کارگردان
1391 چک برگشتی نویسنده
1392 پژمان             کارگردان
1393 شمعدونی         کارگردان
 
شبکه نمایش خانگی
1391 برج آرام             بازیگر
1391 شام ایرانی          بازیگر1391

سروش صحت، سال گذشته در تاریخ 29 تیر ماه 1397 شهر کتاب را در اصفهان افتتاح نمود که مورد استقبال هنرمندان و مردم قرار گرفت، او در این باره گفته است که هدفم این است به عنوان کسی که در اصفهان متولد و بزرگ شده‌ام تمایل به یک کار فرهنگی برای شهرم داشتم که محیطی برای دیدار فرهیختگان و جوانان اصفهان باشد.

مجموعه تلویزیونی «فوق لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت که این روزها تصویربرداری آن در مناطق مختلف تهران در حال انجام است، از اواسط آبان ماه روی آنتن شبکه سوم سیما خواهد رفت.

هوتن شکیبا، امیرحسین رستمی، امیر کاظمی، عرفان برزین، بیژن بنفشه‌خواه، مهران رجبی، متین ستوده، رویا میرعلمی، کاظم سیاحی، عزت‌الله مهرآوران، آیدا نامجو و آتنه فقیه‌نصیری از جمله بازیگران این سریال هستند.