سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۹:۳۱
همه برای دیدن یکی از مشهورترین جاذبه های جهان به پیزا می آیند.

آیا در پیزا چیزی وجود دارد؟

همه برای دیدن یکی از مشهورترین جاذبه های جهان  به پیزا می آیند.
اگرچه این یک مقصد بسیار محبوب است ، ما پیزا را انتخاب نکردیم زیرا می خواستیم از برج بازدید کنیم.

ما به آنجا رفتیم زیرا معلوم شد که بهترین (و ارزانترین) دروازه منطقه زیبای ایتالیا - توسکانی است که می توانید در آن پیدا کنید: Cinque Terre ، فلورانس و سایر مقاصد کمتر شناخته شده مانند Siena و یک شهر قرون وسطایی جذاب که در آن ساخته شده است صخره شیب دار - Pitigliano. اما همانطور که قبلاً در پیزا بودیم ، تصمیم گرفتیم آن را واگذار کنیم و دریابیم که آیا این شهر کوچک پیشنهاد دیگری دارد یا خیر.

ورود به پیزا

قبل از سفر به پیزا ، برخی وبلاگها را خواندیم و برخی دیگر شنیدند که به غیر از برج Leaning چیزی برای دیدن آنجا وجود ندارد. و دیدن برج فقط در یک ساعت یا همین اندازه کافی است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم فقط نیم روز را در پیزا بگذرانیم.

وقتی از مکانی دیدن می کنیم ، ما همچنین دوست داریم به خیابان های کمتر شناخته شده ای سرگردان شویم ، بنابراین فکر کردیم که در سراسر پیزا قدم خواهیم زد و شهر را می بینیم تا واقعاً به جای اینکه فقط به برج Leaning برویم.

عصر عصر به پیزا رسیدیم و اولین چیزی که در مورد آن شگفت انگیز است این بود که ما در واقع نیازی به حمل و نقل از فرودگاه نداریم! شما فقط می توانید از سالن ورود و در 20 دقیقه در شهر - در ایستگاه اصلی راه آهن - پیاده روی کنید. برای رسیدن به برج Leaning و Piazza del Duomo ، حدود 25 دقیقه دیگر طول می کشد. اینجوری شهر پیزا کوچک است!

مطالب مرتبط : معرفی شهر سفید ایتالیا

برداشت های اول

هنگام قدم زدن در ایستگاه اصلی و ورود به خیابانها ، این احساس را به دست آوردیم که در یک شهر ناشناخته و مغفول در اروپای شرقی هستیم و نه در یکی از معروف ترین مقصد ایتالیا (یا حتی در جهان). صادقانه بگویم ، حتی هنگام مسافرت در جاهایی مانند بالکان ، به نظر می رسید که شهرها تمیزتر و سازمان یافته تر هستند.

اما من نمی گویم که این احساس بدی داشته است - من دوست دارم وقتی مکانی احساس طبیعی و محلی بیشتری داشته باشد - حتی اگر کثیف باشد ، به جای اینکه کاملاً مرتب شده و از نظر گردشگران کاملاً مطبوع باشد. به هر حال ، مناطق اطراف ایستگاه های قطار معمولاً از بین می روند.

پیزا فراتر از برج

پیزا فراتر از برج معروف Leaning فقط یکی دیگر از شهرهای معمولی ایتالیا است. شما در اینجا چیز خارق العاده ای پیدا نمی کنید ، اما به اندازه کافی خوب است که قدم بزنید و به طرز جالبی از محلی که از طرف گردشگران پنهان شده ، بدست آورید. معماری در بخش تاریخی شبیه به سایر شهرها در شمال ایتالیا است.

آنچه در پیزا با توجه به اینکه یکی از مشهورترین مقاصد جهان است ، جای تعجب دارد این است که برخی از بناها و کلیساهای زیبا نیاز به فوریت در نوسازی دارند و بعضی اوقات آنها فقط به حال خود رها می شوند و به آرامی خراب می شوند. این یک نظر غم انگیز است ، به ویژه در مقابل Piazza del Duomo با شکوه بی نقص و کامل که محل کلیسای جامع پیزا و برج Leaning است.

با این وجود چند نکته جالب و زیبا در پیزا وجود دارد که هنگام پیاده روی در طی یک بعد از ظهر با آنها روبرو شده ایم:

دیوارهای استحکام - قدمت آن به قرن دوازدهم باز می گردد. پیزا نیز مانند سایر شهرهای اروپایی دیوارهای استحکام خود را شامل می شود که شامل کل مرکز باستانی شهر است. بسیاری از پارک ها و مناطق سبز اطراف دیوارها - مناسب یک پیک نیک یا استراحت است.

مطالب مرتبط : 22 شگفت انگیز در میلان ایتالیا

رودخانه آرنو - رودخانه معروف که از طریق فلورانس سرازیر می شود ، پیش از مقصد نهایی خود در دریای مدیترانه به پیزا نیز می رسد. این جذاب ترین و زیباترین قسمت پیزا است. به خصوص در اطراف کلیسای کوچک با دقت تزئین شده به نام سانتا ماریا دلا اسپینا.

در نزدیکی کلیسای کوچک ناز ، یک منظره زیبا و غمناک دیگر در همان زمان وجود دارد - San Paolo a Ripa d'Arno. این کلیسا برای نوسازی بسته شده است - با این حال من اثری را ندیدم - به نظر می رسید که فقط برای خراب شدن تنها مانده است. امیدواریم که به زودی به حالت اولیه خود بازگردد و به یک جاذبه تبدیل شود.

ارگ قدیم و برج گلف - قدمت آن به قرن سیزدهم بر می گردد ، این برج ویران شد و اخیراً بازسازی شد. اگرچه بازدید از آن امکان پذیر است ، اما عظمت آن به مدت طولانی از بین رفته است و اطراف آن تقریباً نابود شده است.

Piazzas - میادین معمولی که در شهرهای ایتالیا یافت می شود. کلیساهای زیبا ، کاخ ها و بناهای تاریخی را می توانید در آنها پیدا کنید. به غیر از پیاسازهای اسلیمی بی شماری ، ما پیازا ویتوریو امانوئل دوم (که نزدیکترین ایستگاه قطار است و کاملاً مغفول مانده است) و پیازا دی دی کاوالیری (میدان شوالیه) را با کلیسای یادبود Palazzo della Carovana و کلیسای سانتو Stefano dei Cavalieri دیدیم.

کلیساهای دیگر: سان فردو و سان نیکولا

نقاشی دیواری کیت هارینگ - که در سال 1989 تکمیل شد ، یک جاذبه اصلی و منحصر به فرد است که مربوط به تاریخ یا معماری قدیمی نیست بلکه به یک ایده مربوط می شود. نقاشی دیواری ساخته شده توسط هنرمند مشهور جهان ، نشانگر صلح و هماهنگی است که در آن همه شکل ها و چهره ها با یکدیگر در هم تنیده اند و نشانگر نحوه عبور افراد مختلف از مسیرهای زندگی خود در موقعیت های مختلف است.

پیازا دل دوومو (میدان معجزه) و برج تکیه گاه

Piazza del Duomo که نام دیگری نیز دارد - Piazza dei Miracoli (میدان معجزات) جایی است که همه می خواهند در حالی که در پیزا حضور دارند. و این تنها مکان در این شهر ایتالیایی بود که واقعاً احساس کردیم این یک مقصد گردشگری است - در سایر نقاط ، تعداد بازدیدکنندگان بسیار کمی بودند. به نظر می رسید آن جمعیت حاضر در پیازا دل دوومو بیشتر از تورهای سازمان یافته ناشی می شوند - و این اساساً تنها چیزی است که آنها در پیزا می بینند. اگر می خواهید از شلوغی هرچه بیشتر جلوگیری کنید ، پس از تاریکی به آنجا بروید - مکان جذابیت متفاوتی دارد و تقریباً خالی است!

Piazza del Duomo جایی است که کلیسای جامع معروف پیزا (قرن یازدهم) ، باپتیستری و برج Leaning در آن ایستاده اند. وقتی به آنجا رسیدیم ، چه فکری کردیم؟ کلیسای جامع از نظر اندازه بسیار زیاد است و به زیبایی تزئین شده است. این یک اثر هنری است و واقعاً چشمگیر است. مطمئناً قابل توجه است! پس برج چطور؟ این برج است که همه در مورد آن صحبت می کنند.

نمی دانم برج Leaning آنقدر مشهور باشد اگر به خاطر شیب غیر عمدی ناشی از سطحی که از یک طرف نرمتر بود ، نبود. این واقعیت "لاغر شدن" است که بازدید کننده ها و گردشگران زیادی را به خود جلب می کند که می توانند هنگام "فشار آوردن" برج بالا ، از این عکس معروف عکس بگیرند.

با این وجود ، یک تجربه شگفت آور و بسیار جالب به خصوص هنگام بالا رفتن از برج و ایستادن روی کف کج در بالای برج بود. تنها بدی که در مورد مکانی مانند برج Leaning وجود دارد ، قیمت آن است - که حدود 30 یورو و در فصل است ، باید قبل از رزرو آن رزرو کنید زیرا می توانید یک ساعت یا بیشتر صبر کنید ...

خلاصه ، ارزش دارد که هم از پیزا و هم برج برج بازدید کنید - بی نظیر است. این یک تجربه خوب است - اما در عین حال فقط "خوب". این احساس را به شما منتقل نمی کند که چیزی کاملاً فراموش نشدنی را از این جهان تجربه کرده باشید. اما به هر حال ، خوب است دیدن آن ، حتی اگر تصمیم به صعود از برج ندارید. بنابراین به پیزا بروید ، یک روز را در آنجا بگذرانید و سپس بقیه منطقه شگفت انگیز - مسیرهای پیاده روی Cinque Terre و شهرها و دهکده های قرون وسطایی که کمتر شناخته شده اند را کشف کنید.