سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۶:۳۳
چه فاجعه ای در فوتبال ملی رخ داده است

حال و هوای زیر آب زنی در تیم امید

چه فاجعه ای در فوتبال ملی رخ داده است
چه کسی درست می گوید؟پشت پرده ماجرای افشاگری ها در تیم ملی امید چیست؟

بعد از استعفای فرهاد مجیدی از هدایت تیم فوتبال و جایگزینی حمید استیلی به جای او توسط فدراسیون، حالا مجیدی جزییاتی از دلایل استعفایش بیان کرده و به شدت بر علیه استیلی صحبت کرده است.

هفته گذشته بود که فرهاد مجیدی با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود اعلام کرد از هدایت تیم فوتبال امید ایران استعفا کرده است. فدراسیون فوتبال بعد از این استعفا، در نهایت حمید استیلی را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرد.

مجیدی پس از این اقدام فدراسیون و انتصاب استیلی به عنوان سرمربی امیدها، صحبت های تکان دهنده ای در خصوص دلایل استعفایش کرد که در این صحبت ها به شدت مسئولان فدراسیون را به باد انتقاد گرفت.

فرهاد مجیدی سرمربی پیشین و کوتاه مدت تیم ملی امید ایران که ساعاتی قبل از رای کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال به عدم کفایتش از حضور در این تیم استعفا داد، حالا جزئیاتی از دخالت‌های خارج از عرف حمید استیلی در کارش را افشا کرده است.

رسوایی فدراسیون فوتبال ایران؟

سرمربی مستعفی تیم فوتبال امید گفت: می خواستم یک مربی بدنساز و یک مربی تمرین دهنده اسپانیایی برای تیم امید بیاورم. آنها مربیان حرفه ای بودند و قرارداد کمتر از یکسال نمی بستند و این در حالی بود که فدراسیون با قرارداد یک ساله آنها مخالفت کرد. یک روز محصص به من درخواست جلسه داد و وقتی برای جلسه رفتم به من گفت اگر می خواهی به المپیک صعود کنی باید فریدون معینی را به عنوان دستیار انتخاب کنی.من گفتم که باید روی این موضوع فکر کنم و بعدا به شما جواب می دهم. اما در نهایت این پیشنهاد را نپذیرفتم. بعد از آن که معینی را به عنوان دستیار قبول نکردم، اکبر محمدی در جلسه ای که داشتیم به من گفت محصص را به عنوان دستیار انتخاب کن که من به ایشان هم گفتم باید فکر کنم، اما این پیشنهاد را هم قبول نکردم. بگذریم از این که ساکت هم به من علیرضا امامی فر را به عنوان دستیار معرفی کرد و من ایشان را رد کردم.

مطالب مرتبط : تیم امید باز هم بی تکلیف شد

ماجرای استیلی و مجیدی چیست؟

من نمی دانم این پستها را در فدراسیون چه کسی تعریف می کند؟ چطور می شود که سرپرست خودش مدیر فنی می شود؟ حالا مدیر فنی می شود به کنار. چطور یک مدیر فنی لباس ورزشی می پوشد و وسط زمین می آید و مستقیم در تمرین دخالت می کند. قبل از این که مسئولت سرمربیگری تیم امید را بپذیرم اصلا نمی دانستم استیلی مدیر فنی هم هست. این موضوع را بعد از بازی اول تیم امید مقابل تیم بزرگسالان فهمیدم. آنجا استیلی برای بازیکنان صحبت کرد و برای من سئوال پیش آمد که اکبر محمدی به من گفت استیلی مدیر فنی است.

حالا ایشان مدیر فنی هست به کنار. چرا برای بازیکنان جلسه آنالیز می گذارند و در خصوص اصول دفاعی صحبت می کند. مگر استیلی می داند برنامه های دفاعی من چیست که جلسه می گذارد و برای بازیکنان از اصول دفاعی صحبت می کند؟

بعد از بازی با بزرگسالان استیلی به من گفت با فرشاد ماجدی مشورت می کنی اما با من مشورت نمی کنی. به او گفتم ماجدی دستیار من است و باید با او مشورت کنم اما لزومی ندارد با شما مشورت کنم.

به من می گویند جوان هستی و تجربه نداری. من از کمیته فنی چه چیزی باید یاد بگیرم؟ با چه رزومه ای در کمیته فنی هستند که من باید از آنها یاد بگیرم؟ بهترین رزومه ای که آقایان در کمیته فنی دارند دعوت به جوانان تهران است که آنجا هم ذخیره بودند.  به من می گویند برنامه هایت را به کمیته فنی بده. اصلا مگر کمیته فنی سواد این را دارد که برنامه های مرا بفهمد؟ منظورم دقیقا به اکبر محمدی است که با رزومه دعوت به جوانان تهران در کمیته فنی هست.

واکنش اعضای فدارسیون فوتبال چه بود؟

اکبر محمدی در واکنش به صحبت‌های فرهاد مجیدی و ادعای دخالت اعضای کمیته فنی در کار وی و پیشنهاد دستیار به سرمربی سابق تیم امید گفت: پیشنهاد فرهاد مجیدی برای مربیگری تیم امید، برادرش فرزاد بود. ما هر کسی را معرفی می‌کردیم می‌گفت من قبول ندارم. 

این برای جامعه مربیگری ما با ۳۵ هزار مربی توهین‌آمیز بود. وقتی دیدم در هیچ فضایی نمی‌توانیم با فرهاد مجیدی برای رسیدن به تصمیم مشترک وارد شویم آقای معینی را به عنوان مشاور به وی معرفی کردم بدون هیچ اجباری. وقتی دیدم آقای معینی را هم قبول ندارد گفتم  آقای محصص مشاور شما باشد که در استقلال با شما کار کرده است.  مجیدی گفت باعث افتخارم است ولی از آن به عنوان دستاویز استفاده کرد. موضوع معرفی دستیار همین بود نه چیز دیگری.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال با بیان اینکه گروه کاری مجیدی بسیار خلوت بود، ادامه داد: مجیدی فقط فرشاد ماجدی را کنارش داشت و حتی مربی بدنساز هم معرفی نکرد. آقای نوشادی و حبیبی را کمیته فنی به مجیدی معرفی کرد. 

تمام تصمیمات کمیته فنی در راستای حمایت از مجیدی بود. آقای مجیدی در مدیریت تمرین و مسابقه تصمیماتی را می‌گرفت ولی تصمیماتش بر اساس دانش و تجربه نبود! مجیدی در یکی از این جلسات گفت تجربه‌ای ندارم و به من کمک کنید. کسی که خودش به این موضوع اذعان دارد، فکر می‌کنید تصمیماتش به تیم کمک می‌کند؟ مجیدی دو روز قبل از بازی ارنج  تیم را اعلام می‌کرد و نصف تیم با این کار از بین می‌رفت چون بازیکنان خودشان را در ترکیب نمی‌دیدند. 

وقتی مربی، بازیکن را اشتباه صدا می‌کند که ناشی از عدم شناختش است شما چه توقعی دارید؟ مقابل ازبکستان فرهاد مجیدی پست بازیکن را نمی‌شناخت و از استیلی راهنمایی خواست که این چالش ایجاد شد. در جلسه آنالیز خود مجیدی درخواست کرد اگر امکانش هست استیلی جلسه آنالیز بگذارد. او موقعی که از طرف بازیکنان مورد سئوال قرار می‌گرفت جواب فنی نداشت.