دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ۲۲:۱۲
دخترک نوجوانی که به صیغه مرد 40 ساله در آمد

دختر 14 ساله در آتش مرد 40 ساله

دخترک نوجوانی که به صیغه مرد 40 ساله در آمد
دختر ۱۴ ساله که با تلاش پلیس Police و همکاری دختر خاله اش از چنگ مردی حیله گر رها شده بود، در حالی که بیان می کرد نمی دانستم با این رفتارهای ساده لوحانه زندگی خود و خانواده ام را نابود می کنم.

دختر ۱۴ ساله که با تلاش پلیس Police و همکاری دختر خاله اش از چنگ مردی حیله گر رها شده بود، در حالی که بیان می کرد نمی دانستم با این رفتارهای ساده لوحانه زندگی خود و خانواده ام را نابود می کنم.

حس کنجکاوی برای داشتن گوشی هوشمند

به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری گفت: کلاس نهم مقطع اول متوسطه تحصیل می کردم و جزو دانش آموزان ممتاز مدرسه بودم اما داشتن یک گوشی تلفن هوشمند برایم به آرزو تبدیل شده بود چرا که وقتی دوستانم به طور پنهانی گوشی های خودشان را به یکدیگر نشان می دادند یا از شبکه های اجتماعی سخن می گفتند، حس کنجکاوی من نیز برانگیخته می شد تا بدانم در این شبکه های اجتماعی چه می گذرد.

مطالب مرتبط : تجاوز گروهی به یک زن مطلقه

به طور مخفیانه وارد تلگرام شدم

با وجود این خانواده ام به شدت با خرید گوشی مخالفت می کردند تا این که روزی یک دستگاه گوشی بدون استفاده ای را که در منزل داشتیم در میان لوازم شخصی ام پنهان کردم و با پول های توجیبی ام یک سیم کارت خریدم.

این گونه بود که به طور مخفیانه و دور از چشم پدر و مادرم وارد تلگرام Telegram شدم.

شروع ارتباط با لطیفه

در همین روزها جوانی که خود را ساکن یکی از روستاهای شمال کشور معرفی می کرد، پیامکی عاشقانه برایم فرستاد. من که دیگر همه افکارم درگیر پیامک او شده بود پاسخش را دادم و بدین ترتیب ارتباط من و لطیف در حالی آغاز شد که او خود را جوانی ۲۳ ساله و مجرد معرفی کرده بود.

حدود دو ماه از این ارتباط تلفنی می گذشت تا این که روزی از من خواست خودم را آماده رفتن به شمال کشور بکنم.

او می گفت بلیت سفر تهیه کرده و قصد دارد با من ازدواج کند. من هم که نوجوانی ناآگاه بودم و ذهنم در شبکه های اجتماعی منحرف شده بود بعد از تعطیلی مدرسه به محل قرار با او رفتم اما آن چه را می دیدم باورم نمی شد.

لطیف مردی زشت رو و مسن بود اما نمی دانم چرا باز هم به او اعتماد کردم، او در پایانه مسافربری گفت: «اگر کسی درباره نسبت ما سوال کرد بگویم خواهرزاده لطیف هستم!»

او مرا نزد خانواده اش در یک روستای دور دست برد و ۱۰ روز مرا در آن جا پنهان کرد بدون آن که با خانواده ام تماسی داشته باشم.

عقد موقت با لطیف

در این مدت فقط چند بار با دخترخاله ام تماس گرفتم ولی می ترسیدم خانواده ام از ماجرا مطلع شوند. خواهران لطیف مرا به آرایشگاه بردند و قرار بود به عقد موقت لطیف دربیایم.

با شنیدن این حرف به لطیف مشکوک شدم چرا که شنیده بودم دختران صیغه نمی شوند به همین خاطر وقتی همه از خانه بیرون رفتند در خانه آن ها به جست و جو پرداختم تا این که شناسنامه لطیف را پیدا کردم.

او دو فرزند دختر داشت و خودش هم ۴۰ ساله بود. وحشت زده قصد فرار Escape داشتم اما در آن روستا وسیله نقلیه ای وجود نداشت تا این که خانواده ام با تلاش پلیس و همکاری دختر خاله ام مرا پیدا کردند و …

مطالب مرتبط : عشق تلگرامی کار دست دختر داد

دلیل گرایش صیغه در نوجوانان چیست؟

همه می دانیم که جوانان اعم از دختر و پسر هنگامی که به سن طبیعی بلوغ می رسند، احساس جدیدی در کنار سایر احساس های قبلی خویش پیدا می کنند که اگر به آن پاسخ مثبت و در عین حال از راه صحیح داده نشود، تبدیل به طوفانی غیر قابل کنترل خواهد گردید. این احساس عبارت است از احساس جنسی و میل دستیابی به جنس مخالف. این احساس در صورت دستیابی، لذت بخش ترین و در صورت عدم تحقق، جزء تلخ ترین حالت های دوران بلوغ طبیعی به شمار می رود.

  1- پشت سر گذراندن دوران تحصیلی که در بعضی از خانواده ها حداقل باید تا مقطع کارشناسی ارشد پیش رفته باشد و این یعنی به تاخیر افتادن ازدواج از سن بلوغ طبیعی ( 15 سال )  به سن بلوغ اجتماعی که حدوداَ تا 30 سال به طول  می انجامد. البته اگر همه ی مراحل تحصیلی یک ضرب وبدون تجدیدی و مردودی طی شود. 

    2- انجام خدمت سربازی که حدود دو سال خواهد بود.

    3- داشتن شغلی که تامین کننده مایحتاج زندگی باشد.

    4- گاهی در بعضی ازخانواده ها داشتن مسکن ملکی، وسیله ی نقلیه ی شخصی، تلفن همراه، امکان تأمین پیش نیازهای زندگی الکترونیکی ودهها مورد دیگر  نیز بخشی از مقدمات تشکیل خانواده به حساب می آید.

قانون شیعه و اهل سنت در مورد صیغه چه میگوید؟

نکته ی دیگری که قبل از ادامه ی بحث باید بدان اشاره کرد این است که ما این حکم را یک حکم اسلامی می دانیم که مستندات آن را هم در قرآن و هم در روایات اسلامی و هم در سیره ی صحابه در زمان پیامبر اکرم (ص) می توان یافت. اما اگر می بینیم که این قانون  اختصاص به شیعه دارد و اهل سنت آن را نمی پذیرند، به خاطر آن است که در زمان خلافت خلیفه ی دوم و توسط وی، چند چیز از جمله ازدواج موقت حرام اعلام شده است. 

خشونت های افراطی سنی های متعصب از یکسو و نیازهای اساسی عصر حاضر از سوی دیگر، باعث شده است که علمای سنی در مصر، اردن، یمن، مراکش و عربستان در یک عقب نشینی آشکار در این موضوعات، شیعیان را تأئید کنند. البته فقه مالکی تا حدودی در این گونه مسائل میانه رو تر از فقه حنبلی بوده است، به طوری که در مراکش، توسط یک کمیته ی پانزده نفره و متشکل از علمای آن کشور، پس از تعدیلات و اصلاحات فراوان، قانونی جدید تصویب شد که  در مورد زنان تا حدودی به فقه شیعی نزدیک است. اما به تازگی و سرانجام پس از قرن ها، مجتمع فقهی اسلامی (اهل سنت) که هماهنگ کننده ی امور شرعی جهان سنی است، نیز موضوع اصلی هجدهمین گردهمایی خود در مکه را به مسئله ازدواج موقت (ازدواج مسیار و ازدواج به شرط طلاق) اختصاص داد.

بسیاری از علمای سنی که به طور قاطع، استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری، شاغل بودن زنان و مجسمه سازی و تصویر سازی را و همچنین ازدواج موقت را حرام می شمردند، به تازگی، در یک عقب نشینی آشکار، به حلال بودن آن حکم کرده اند و در این مورد نیز علمای مصر، پیش قدم بوده اند.