یکشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۳۵

پرداخت معوقات فرهنگیان بعد از واریز حقوق شهریورماه

پرداخت معوقات فرهنگیان بعد از واریز حقوق شهریورماه
معاون وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که 50 درصد معوقات سال گذشته فرهنگیان بعد از واریز حقوق شهریور ماه واریز شود.

پرداخت معوقات فرهنگیان گویا قصه درازی دارد و تاکنون عملیاتی نشده است. با وجودی که اعلام شده بود که معوقات فرهنگیان پیش از آغاز سالتحصیلی و بازگشایی مدارس  پرداخت خواهد شد اما همچنان واریز اتفاق نیافتاده است و معلمان سالتحصیلی جدید را بدون رضایت از عملکرد دولت و وزارت آموزش و پرورش آغاز می‌کنند.

پرداخت بخش اعظمی از مطالبات فرهنگیان با رقم 12 هزار میلیارد تومان به عنوان برنامه جدی حاجی میرزایی وزیر جدید آموزش و پرورش مطرح شده است که قرار بود تا قبل از رسیدن ماه مهر به حساب فرهنگیان واریز ‌شود اما تاکنون به واقعیت نرسیده است.

تأخیر در واریز حقوق شهریور ماه 98 فرهنگیان

طبق اخبار به دست آمده که قرار بود ۵شنبه ۲۸ شهریورماه حقوق فرهنگیان به صورت پایا در کل کشور واریز گردد که متاسفانه این وعده عملی نشد.

بیشتر بخوانید: معلمان چقدر حقوق می‌گیرند؟

بر این اساس پرداخت حقوق شهریور ماه 98 شاغلین رسمی و پیمانی و بازنشستگان محترم بصورت نظام هماهنگ (پایا) از عصر فردا یکشنبه ۹۸/۰۶/۳۱ در سطح کشور آغاز خواهد شد.

پرداخت ۵۰ درصد معوقات معلمان بعد از واریز حقوق شهریور

علی الهیار ترکمن درباره این موضوع که قرار است در هفته‌های آینده چه میزان از بدهی 900 میلیارد تومانی آموزش‌وپروش به فرهنگیان پرداخت شود، گفت: وزیر آموزش و پرورش رایزنی‌هایی با سازمان برنامه و بودجه و خزانه کشور داشته است و آنها قول داده‌اند 50 درصد معوقات سال گذشته را روزهای آینده به آموزش‌وپرورش پرداخت کنند.

وی افزود: هم اکنون خزانه و سازمان برنامه و بودجه، بحث پرداخت حقوق شهریور ماه را دارند و ما هم باید تلاش کنیم حقوق شهریور فرهنگیان به موقع پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: پرداخت مطالبات فرهنگیان به واقعیت نزدیک شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: سازمان برنامه و بودجه وخزانه به ما قول داده‌اند بعد از پرداخت حقوق شهریور ماه که بار مالی خزانه کمتر شد بخشی از معوقات را پرداخت کنند و پیشنهاد آموزش و‌پرورش پرداخت 50 درصد معوقات  است و‌به هر حال مجموعه پرداختی‌هایی را به صورت قطعی خواهیم داشت.

پیش از این علی الهیار ترکمن از 650 میلیارد تومان بدهی بابت مطالبات حق‌التدریس معلمان و 250 میلیارد تومان برای  حقوق معلمان خرید خدمات خبر داده بود.