یکشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۲۳

کمبود موقوفات قرآنی در شهرستان خور و بیابانک مشکل ساز شده است

کمبود موقوفات قرآنی در شهرستان خور و بیابانک مشکل ساز شده است
رییس اوقاف خور و بیابانک، گفت: موقوفات قرآنی شهرستان خور و بیابانک بسیار اندک است، به همین واسطه در اداره امور قرآنی شهرستان دچار مشکل هستیم.

حجت الاسلام بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم، با اشاره به کمبود موقوفات قرآنی اظهار کرد: از آنجا که محور فعالیت ادارات کل اوقاف توجه به موقوفات امامزادگان بوده، کمتر به موقوقات قرآنی توجه شده است، هرچند طی سال‌های اخیر توجه به این مهم افزایش یافته و شاهد افزایش محافل قرآنی و قاریان برجسته هستیم.

وی ادامه داد: موقوفات قرآنی شهرستان خور و بیابانک بسیار اندک است و نه تنها امکان همراهی و کمک به چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی برایمان فراهم نیست، بلکه به همین واسطه در اداره امور شهرستان هم دچار مشکل هستیم.

حجت الاسلام بابایی از نیاز کشور به مرکزی که امور قرآن را به صورت تمام و کمال به عهده گیرد سخن گفت و تصریح کرد: بهتر است اداره کل اوقاف متولی مسابقات قرآن نباشد، برای این مهم باید نهادی در کشور متولی کلیه امور قرآنی شود و اداره اوقاف نیز زیر مجموعه آن نهاد قرار گیرد.

وی ضمن پرداختن به اهمیت قرآن آموزی در همه سنین، گفت: آموزش و پرورش و تمامی نهادهای دیگر، در زمینه آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان کم کاری کرده اند، چرا که اگر قرآن آموزی را از مهد کودک و دبستان‌ها آغاز نکنیم، در سنین جوانی نه تنها توجه به آموزش قرآن کمتر خواهد شد، بلکه دغدغه کسب و کار و گرفتاری های روزمره، فرصتی برای پرداختن به آموزش قرآن باقی نخواهد گذاشت.