شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۸:۰۶

نتایج کنکور سراسری ۹۸ اعلام شد+لینک مشاهده نتایج

نتایج کنکور سراسری ۹۸ اعلام شد+لینک مشاهده نتایج
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۹۸ گفت: نتایج پذیرش در رشته های با آزمون اعلام شده است اما فرآیند قبولی در دانشگاه های کشور هنوز تمام نشده است.

 ابراهیم خدایی  افزود: نتایج نهایی پذیرش در رشته های با آزمون کنکور سراسری ۹۸ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور امروز شنبه ۲۳ شهریورماه بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد.

وی افزود: از تعداد نهایی انتخاب رشته کنندگان حدود ۱۹۲ هزار و ۲۰۰ نفر در رشته های با آزمون قبول شدند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: داوطلبان کنکور ۹۸ توجه داشته باشند که اگر فردی در رشته ای قبول شد که از آن رضایت نداشت تا ۲۸ شهریورماه ۹۸ فرصت دارد که رشته های با سوابق تحصیلی را برای ورود به دانشگاه انتخاب کند.

وی افزود: نتایج پذیرش داوطلبان در دوره های با سوابق تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور در بعد از ۲۸ شهریورماه ۹۸ اعلام می شود و در واقع فرآیند قبولی در دانشگاه ها تمام نشده است و داوطلبان فرصت دارند انتخاب رشته خود را تا ۲۸ شهریورماه انجام دهند.

به گزارش مهر، تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ داوطلب در آزمون سراسری سال ۹۸ ثبت نام کردند که از این میان، تعداد یک میلیون و ۱۸ هزار و ۷۰۳ داوطلب در جلسه آزمون در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ حاضر بودند که از این تعداد، ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

آمار نهایی انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور ۹۸ نشان می‌دهد از تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز، تعداد ۴۵۳ هزار و ۳۲۷ نفر معادل ۵۴.۴۷ درصد مجازین نسبت به انتخاب رشته‌های تحصیلی با آزمون اقدام کردند.

در نهایت از تعداد ۴۵۳ هزار و ۳۲۷ نفر داوطلب کنکور ۹۸ که مجاز به انتخاب رشته بودند حدود ۱۹۲ هزار و ۲۰۰ نفر قبول شدند.

برای دیدن نتایج اینجا کلیک کنید.