پنج شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ ۲۰:۰۹

رهبران یک کلیسای آمریکایی متهم به برده‌داری از بی‌خانمان‌ها

رهبران یک کلیسای مستقر در کالیفرنیا به اتهام زندانی کردن ده‌ها نفر که اغلب بی‌خانمان بوده‌اند و اجبار این افراد به تکدی‌گری بازداشت شدند.


بی خانمان فقیر فقر

به گزارش تيتربرتر، ۱۲ متهم در این پرونده از جمله ویکتور گونزالس، کشیش سابق وزارتخانه‌های دره امپریال، یک کلیسای غیرمذهبی که حدود ۳۰ گروه وابسته در سراسر ایالات متحده و مکزیک دارد، روز سه شنبه در کالیفرنیا و تگزاس بازداشت شدند.

این افراد با اتهامات توطئه، کار اجباری، بردگی و کلاهبرداری روبرو هستند.

این مقامات کلیسا با سواستفاده از قدرت خود در کلیساها و با دادن وعده‌هایی از جمله تختخواب و وعده‌های غذایی گرم به افراد بی‌خانمان و آسیب‌پذیر، آن‌ها را مجبور به تکدی‌گری  به سود خود می‌کرده‌اند. افراد بی‌خانمان در تمام مدت از حق داشتن هویت و آزادی خود محروم بوده‌اند.

این کلیسا که مدعی است مأموریت‌اش، درمان معتادان به مواد مخدر است، از سال ۲۰۱۳ میلادی قربانیان خود را با وعده‌های غذایی رایگان، سرپناه و کمک‌های مالی برای بازگشتشان به خانه فریب داده است.

در این کیفرخواست آمده است که رهبران کلیسا قربانیان را در خانه‌های گروهی حبس کرده، کارت‌های شناسایی آن‌ها را مصادره می‌کرده تا از خروج آن‌ها جلوگیری کنند و از مزایای رفاهی و اجتماعی آن‌ها سوءاستفاده می‌کرده‌اند.

قربانیان ملزم به رعایت قوانین سختگیرانه‌ای بودند که آن‌ها را از خواندن هر چیزی غیر از کتاب مقدس یا بحث در مورد "مسائل جهان" منع می‌کرده است.

به گفته مقامات رهبران کلیسا قربانیان را مجبور می‌کرده‌اند تا ۹ ساعت در روز، شش روز در هفته به تکدی‌گری برای آن‌ها بپردازند و در صورت مخالفت آن‌ها را تهدید می‌کرده‌اند که فرزندانشان را از آن‌ها خواهند گرفت.

در نهایت دو نفر از این قربانیان موفق به فرار شده‌اند. یک نوجوان ۱۷ ساله که پس از فرار با پلیس تماس گرفته و یک زن مبتلا به دیابت که در طول مدت زمانی که در حبس کلیسا بوده از خدمات درمانی محروم بوده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، در حال حاضر تمامی این قربانیان آزاد شده و از خدمات لازم بهره‌مند شده‌اند.