پنج شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ ۱۸:۴۵

گزینه‌های احتمالی تصدی پست مشاور امنیت ملی آمریکا

ایلنا : منابع آگاه گزارش داده‌اند که فهرست کوتاه رئیس‌جمهوری آمریکا برای تصدی پست مشاور امنیت ملی شامل محافظه‌کارانی است که راتباطی نزدیک با دولت او دارند، از جمله معاون وزیر خارجه این کشور.

به گزارش روزنامه هارآرتص، منابع آگاه گزارش داده‌اند که فهرست کوتاه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا برای تصدی پست مشاور امنیت ملی شامل محافظه‌کارانی است که راتباطی نزدیک با دولت او دارند، از جمله معاون وزیر خارجه این کشور. 

ژنرال بازنشسته «کیث کلوگ»، مشاور امنیت ملی وزیر خارجه آمریکا، از اعضای گروهی است که «برایان هوک»، نماینده این کشور در امور ایران و همچنین «ریک وادل»، معاون مشاور امنیت ملی ملی کاخ سفید در آن قرار دارند. 

«لیندزی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه، با اعلام این اسامی عنوان کرد: «این‌ها نام‌هایی هستند که رئیس‌جمهور در اختیار من گذاشته است.»

چند منبع آگاه گزارش دادند که «روبرت اوبراین»، نماینده رئیس‌جمهور در امور گروگان‌ها هم که سابقه حضور طولانی در حلقه‌های جمهوری‌خواهان دارد از گزینه‌های مورد نظر ترامپ است. 

این منابع همچنین عنوان کردند که «استیو بیگان»، نماینده آمریکا در امور کره شمالی نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های موردنظر ترامپ باشد. 

این در حالی است که شماری از منابع عنوان کردند که «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، بیشتر تمایل دارد کلوگ به این سمت دست یابد.