پنج شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ ۱۸:۰۶

افزایش احتمال تصادفات سنگین در زمان خلوتی معابر

رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت:در زمانی که معابر شهری و به ویژه معابر اصلی و بزرگراهی خلوت هستند، احتمال بروز تصادفات سنگین بالا می رود.


افزایش احتمال تصادفات سنگین در زمان خلوتی معابر

به گزارش تيتربرتر، سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت با بیان این که در زمانی که معابر شهری و به ویژه معابر اصلی و بزرگراهی خلوت هستند، احتمال بروز تصادفات سنگین به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بالا می‌رود گفت: با توجه به این که در روزهای بین تعطیلی تاسوعا و عاشورای حسینی و آخر هفته به سر می‌بریم و تعداد زیادی از شهروندان تهرانی در سفر هستند، وضعیت ترافیکی پایتخت نسبت به روزهای عادی خلوت‌تر است.

وی بیان داشت: در معابر شهری و به ویژه معابر بزرگراهی شاهد افزایش سرعت وسایل نقلیه و افزایش سبقت‌های غیرمجاز هستیم که بعضا باعث بروز تصادفات، واژگونی و خروج از راه می‌شود.

رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت، به رانندگان پایتخت توصیه کرد: با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی و به ویژه حفظ سرعت مجاز و مطمئنه به عبور و مرور بپردازند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: توجه کافی به جلو و رعایت فاصله طولی نیز از جمله مواردی است که اگر رانندگان آن‌ها را رعایت کنند میزان احتمال بروز تصادف کاهش چشمگیری می‌یابد.