چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۶:۴۲

شوخی با وسیله نقلیه، مرگ ۲ کودک را رقم زد

ایرنا : شوخی های خطرآفرین با استفاده از وسیله نقلیه در اراضی کشاورزی شهرستان خدابنده با مرگ ۲ کودک به پایان رسید.

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان روز چهارشنبه با اعلام ان خبر گفت: این حادثه تلخ و خونین بر اثر شوخی های بچه گانه، موتورسیکلت سوار ۱۳ ساله با راننده ۱۷ ساله یک دستگاه تراکتور در زمین های کشاورزی واقع در منطقه روستایی گورچینگ شهرستان خدابنده، اتفاق افتاد.

سرهنگ محمدعلی عظیمی افزود: خواهر و بردار ۷ و ۸ ساله به خاطر شوخی های مرگبار برادر ۱۳ ساله شان که خود نیز در این حادثه به شدت مصدوم و به مرکز درمانی منتقل شد، جان باختند.

وی خاطرنشان کرد: حوالی ساعت ۹:۳۰ روز دوشنبه /۱۸ شهریور ماه جاری/ نیز در جاده فرعی روستای پیرمرزبان واقع در مسیر ارتباطی شهرستان خدابنده، یک دستگاه کامیون خاور بر اثر خستگی و خواب آلودگی راننده، واژگون شد و این راننده به علت شدت صدمات و جراحات وارده جان باخت.  

عظیمی تصریح کرد: از ابتدای ماه جاری تاکنون ۱۵ نفر بر اثر حوادث راننده در سطح مسیرهای ارتباطی این استان جان باخته و تعدادی نیز مصدوم شده و به منظور مداوا و درمان به مراکز درمانی زنجان انتقال یافتند.

طی سه ماهه نخست امسال ۳۲۳ تصادف جرحی با ۴۱۷ مصدوم و ۶۵۱ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های این استان حادث شد و بر اثر این حوادث ۴۵ نفر نیز کشته شدند که تعداد کشته‌ها در مدت مشابه پارسال ۴۶ نفر بود.

تیر ماه سالجاری ۲۸ نفر از هموطنان و مدت مشابه پارسال نیز ۳۱ نفر در سطح مسیرهای ارتباطی استان زنجان بر اثر وقوع تصادف های رانندگی جان خود را از دست دادند و در مرداد ماه امسال نیز قریب ۲۵ نفر جان باختند.

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.