یکشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۳۱

عزاداری حسینی در نهاد ریاست جمهوری

دومین روز از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) روز یکشنبه و با حضور جمعی از اعضای دولت، کارکنان و مدیران نهاد ریاست جمهوری در دفتر رئیس‌جمهور برگزار شد.
 دومین روز از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) امروز(یکشنبه) و با حضور جمعی از اعضای دولت، کارکنان و مدیران نهاد ریاست جمهوری در دفتر رئیس‌جمهور برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با هشتمین روز از ایام ماه محرم الحرام برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین محمود رستگاری در سخنانی  با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) درباره حادثه کربلا و روز عاشورا مبنی براینکه کربلا تکلیف ما را مشخص کرده است، گفت: در حکومت اسلامی و در هر زمانی باید بدانیم که در تقابل دو جبهه حق و باطل چه وظیفه و مسئولیتی داریم و در کدام جایگاه قرار گرفته ایم. 

وی با بیان اینکه در کربلا افرادی سابقه و ایمان خوبی داشتند اما در گذر زمان و مواجهه با آزمون ها دچار شک شدند، به خطرات نفاق در جامعه اسلامی اشاره و تاکید کرد که افرادی در جامعه خود را پشت شعارها و معارف دینی پنهان می کنند و همانند دشمنان امام حسین (ع) در روز عاشورا حتی با وعده پست و جایگاه دنیوی به دنبال منافع مادی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین رستگاری با اشاره به تاکیدات قرآن کریم به پیامبر اکرم(ص) درباره سنگینی بار مسئولیت، گفت:‌ خداوند متعال به پیامبر(ص) می گوید که در برابر سختی و سنگینی بار مسئولیت و همچنین دشمنان و نفاق، صبر پیشه نماید. 

همچنین در این مراسم پس از سخنرانی، مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداحان اهل بیت (ع) در رثای حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام  و یاران با وفای ایشان، دسته عزاداری از دفتر رییس جمهور تا مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری با حضور دکتر روحانی حرکت کرده و  نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی اقامه شد.