یکشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۳۳

ریزش مو و درمان آن

ریزش مو و درمان آن
داشتن موهای زیبا و پرپشت همواره برای افراد اهمیت فراوانی دارد و از گذشته های دور تا به امروز مردم سعی بر تقویت و مستحکم نگه داشتن موی خود داشته اند. با این حال انسان ها روزانه حدود 100 تا 200 عدد از تارهای موی خود را از دست می دهد که البته تا زمانی که حجم مو های از دست رفته شده بیشتر از مو های رویش یافته نشده باشد جای نگرانی وجود ندارد.

متاسفانه اخیرا افزایش ریزش مو بسیار فراگیر شده و جدا از مشکل زیبایی، مشکلات عصبی برای افراد به وجود آورده است. ریزش مو می تواند دلایل مختلفی از جمله بارداری، تغدیه ، مراقبت های غلط و ... داشته باشد ولی در اکثر موارد این مشکل ریشه ژنتیکی دارد و استفاده از درمان های پر هزینه مانند شامپو، قرص و ... فقط در مواردی که ریزش مو در اثر کمبود و یا فقر برخی عناصر در بدن به وجود آمده باشد، امکان پذیر است و در حالت های بیولوژیکی و طبیعی باعث رشد مجدد مو نمی شود.  راه های زیادی برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد اما تنها راه برگشت موهای از دست رفته کاشت مو است که می تواند تنها درمان موثر و کاربردی برای حل این مشکل باشد که در ادامه ی این مقاله به آن می پردازیم.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو در واقع به تکنیکی در جراحی گفته می شود که ریشه‌ها و یا همان گرافت های مو، از ناحیه اهداکننده که اصطلاحا به آن بانک مو گفته می شود به دیگر نقاط بدن پیوند داده می شود. بانک مو قسمتی از پشت سر با پهنای نازک به صورت نواری است که نسبت به دیگر نواحی سر مو های متراکم تر و قوی تری دارد که جراح از این نواحی برداشت و در قسمت هایی که فرد درخواست دارد جایگزین می کند .

انواع روش های کاشت مو

روش کاشت مو بسته به نظر متخصص و مشاور و در صورت امکان مراجعه کننده می تواند به 2 نوع FIT  و FUT انجام شود و ما بقی روش ها زیر مجموعه ی همین 2 روش هستند . این 2 مدل در نحوه ی برداشت گرافت مو، هزینه، زمان و .. تفاوت دارند .امروزه کاشت مو به صورت سرپایی و بسیار سبک انجام می شود با این حال تخصص پزشک و رعایت نکات ایمنی بسیار ضروری است.

کاشت مو FIT

یکی از بهترین روش های کاشت ابرو، روش FIT است. در کاشت مو به روش FIT گرافت های مو توسط ابزاری دقیق از نواحی متراکم و اصطلاحا بانک مو برداشت می شود و در قسمت های کم پشت و یا بی مو جایگزین می شود. این روش اصطلاحا غیر جراحی نامیده می شود چرا که بر روی سر زخم ایجاد نمی شود و برش و بخیه ندارد. 

مزایا

•    این روش درد و خونریزی بسیار کمی نسبت به روش های دیگر دارد.
•    این روش جراحی و بخیه ندارد.
•    طبیعی بودن محل کاشت مو

معایب

•    طولانی بودن مدت زمان عمل
•    در این روش احتمال آسیب رسیدن به گرافت های مو بیشتر است.
•    هزینه ی نسبتا بالا

کاشت ابرو

ریزش ابرو نیز همانند ریزش مو از جمله مشکلاتی است که امروزه به علت تغذیه ی نامناسب، شیمی درمانی، عوامل ژنتیکی و .. بسیار شایع شده .در این میان کاشت ابرو از جمله جراحی هایی است که محبوبیت بسیاری در میان مردم مخصوصا خانمها دارد. کاشت ابرو جدا از زیبایی که به ارمغان می آورد عوامل روانی زیادی همچون اعتماد به نفس را افزایش می دهد. روزانه افراد زیادی برای کاشت ابرو به کلنیک ها مراجعه می کند ولی مناسب ترین افراد برای کاشت ابرو معمولا افرادی هستند که به علت عوامل ژنتیکی ابروی خود را از دست داده اند .

همچنین این روش برای افرادی که حجم بسیاری از ابرو خود را از دست داده اند،  روشی بسیار موثر و کارآمدی تری نسبت به موارد مشابه است.  روش های دیگری همچون تتو و ... نیز روش های موفقی برای زیبایی ابرو هستند اما دقت داشته باشید که این روش ها هرگز طبیعی نیستند و اصلا نتیجه مشابه کاشت ابرو را ندارند.کاشت ابرو همانند دیگر پیوند های طبیعی انجام می شود و جای زخم و خونریزی برای فرد به جا نمی گذارد.

روش های کاشت ابرو

در کاشت ابرو همانند کاشت مو، دو روش کلی , FUT FIT وجود دارد که بسته به درخواست فرد و پزشک می تواند برای هرکس مختلف باشد . یکی از مهمترین فاکتور های انجام یک پیوند کاشت ابروی موفق، تسلط بر زیبابی شناسی و ایجاد ماهرانه ی محل کاشت ابرو ها است.

کلینیک خانه سفید

انتخاب بهترین مرکز کاشت مو همیشه کاری دشوار است. کلینیک کاشت مو خانه سفید به عنوان یکی از پیشگامان عرصه پوست و مو کشور شناخته می‌شود. خانه سفید می‌تواند یکی از گزینه‌های بهترین کلینیک‌های کاشت مو برای انجام عمل کاشت مو شما باشد.

در کلینیک خانه سفید کلیه روش‌های ذکرشده در این متن توسط جراحان خبره کاشت مو انجام می‌شود. روش میکروفیت که جدیدترین روش کاشت مو نیز می‌باشد توسط بهترین جراح کاشت موی میکروفیت و زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو کلینیک انجام می‌شود.

راه های ارتباط با ما :

آدرس: تهران، جردن، بلوار آفریقا، خیابان دستگردی غربی، پلاک ۳۲۱، ساختمان خانه سفید، طبقه دوم

شماره تلفن کلینیک: (خط ویژه ۰۲۱۵۴۵۰۳)

همراه (مشاوره تلگرامی و واتس اپ) 09122252731

وب‌سایت کلینیک  www.whcl.ir

صفحه اینستاگرام  https://instagram.com/whdc.ir

مجری انتشار : آژانس تبلیغاتی تسمینو