پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۰ ۱۷:۲۸
۹
۰
نسخه چاپی

بیوگرافی فحریه اوجن بازیگر ترکیه ای+ عکس ها

بیوگرافی فحریه اوجن بازیگر ترکیه ای+ عکس ها
فحریه اوجن از جمله بازیگران موفق ترکیه است که با بازی در فیلم ها توانسته مخاطب زیادی به خود جذب کند.

به گزارش تیتربرتر؛  فحریه اوجن  لازیگر موفق ترکیه است که بازی های قابل قبول خوبی از خود نشان داده است.

بیوگرافی فحریه اوجن 

بیوگرافی فحریه اوجن 
بیوگرافی فحریه اوجن 

 

فحریه اوجن (Fahriye Evcen) فحریه اوجن (فخریه اوجن)، یکی دیگر از معروف ترین بازیگران ترکیه است. فاهریه در ۴ ژوئن سال ۱۹۸۶ میلادی (سال ۱۳۶۵ شمسی) در شهر زولینگن (Sulingen) آلمان متولد شد. خانواده مادر او از اهالی قوم چرکس و خانواده پدرش از مهاجران ترک و اصالتاً اهل شهر کاوالا (Kavala) هستند. فاهریه اوجن به مدت یک سال در کشور آلمان در رشته جامعه شناسی در دانشگاه دوسلدورف تحصیل کرد و سپس این رشته را نیمه تمام رها کرد و همراه مادرش به ترکیه آمد. در سال ۲۰۰۵ به طور غیر حرفه ای وارد دنیای بازیگری شد و در سال ۲۰۰۸ اولین کار بازیگری حرفه ای به وی پیشنهاد گردید.

 فحریه اوجن که در سال ۲۰۱۷ در فهرست ۳۰ زن زیبا در جهان  قرار گرفت در فیلم ها و سریال های زیادی نقش آفرینی کرده است. از سال ۲۰۱۸ به بعد به دلیل بارداری و مراقبت از فرزندش کاران، فعالیت کمتری در حوزه ی سینما و سریال داشته که انتظار می رود از سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را از سر بگیرد.

خانواده  فحریه اوجن 

فخریه اوجن در شهر زولینگن در کشور آلمان به دنیا آمد. خانوادهٔ مادر وی از اهالی قوم چرکس و خانوادهٔ پدرش از مهاجران ترک و اصالتاً اهل شهر کاوالا هستند. او به مدت یک سال در آلمان در رشتهٔ جامعه‌شناسی تحصیل کرد و زمانی که برای تعطیلات در ترکیه به سر می‌برد توسط اویا آیدوغان به تهیه‌کننده ای به نام ابراهیم مرت اوغلو معرفی شد. فخریه در سن ۱۹ سالگی به ترکیه بازگشت. او در دانشگاه بغازیچی رشتهٔ تاریخ خواند و در سال ۲۰۱۴ فارغ‌التحصیل شد.

زندگی شخصی  فحریه اوجن 

در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۷، با بازیگر و مدل بوراک اوزچویت در استانبول ازدواج کرد. فرزندش به نام کاران در ۱۳ آوریل ۲۰۱۹ متولد شد.

در مسابقه بهترین مدل مردان ترکیه درسال ۲۰۰۳ بعنوان چهره ای کـه آینده درخشانی خواهد داشت انتخاب شد. بعد از این مسابقه در آژانس مدلینگ Ugurkan Ajans بعنوان مدل مشغول بکار شد. او اکنون حرفه مدلینگ را رها کرده و بـه بازیگری در فیلم ها و سریال ها مشغول اسـت.

بوراک اوزچیویت درسال ۲۰۰۵ مجددا در مسابقه بهترین مدل ترکیه شرکت کرد و بعنوان بهترین مدل مرد سال ترکیه انتخاب شد. بـه دنبال انتخاب شدن بعنوان بهترین مدل ترکیه، در مسابقه بهترین مدل مرد جهان شرکت کرد و توانست مقام دوم بهترین مدل جهان را هم بـه دست آورد.

نخستین تجربه بازیگری او در سریال منفی ۱۸ بود کـه در نقش یک مامور پلیس بنام مراد ایفای نقش می‌کرد. در نوامبر ۲۰۰۷ در فیلمی بنام Musallat « مسلط » بازی کرد. نقشی کـه باعث شد او بـه شهرت زیاد دست یابد ودر ایران نیز طرفداران زیادی بـه دست آورد، نقش بالی خان «Malkoçoğlu » در سریال حریم پادشاه بود.

مطالب مرتبط:

علایق بوراک اوزچیویت فحریه اوجن 

علایق بوراک اوزچیویت فحریه اوجن
علایق بوراک اوزچیویت فحریه اوجن

 

بوراک اوزچیویت مسلط بـه زبان انگلیسی اسـت، و از رانندگی، ورزش کردن و فوتبال لذت می‌برد. البته نکته جالب درباره بوراک اوزچیویت این اسـت کـه او خودش فارغ‌التحصیل رشته عکاسی اسـت و قرابت خوبی با دنیای دوربین و این مدیوم دارد. 13 ستاره سینمای ترکیه روزی کـه برای مجموعه «رازهای کوچک» مقابل دوربین رفت، مدل سبیلی کـه داشت بین جوان های ترکیه بـه مد بدل شد.

او امروزه از این موضوع بـه نفع خود استفاده کرده اسـت و رستورانی در ترکیه راه اندازی کرده و لوگوی رستوران را طرح سبیل خود قرار داده اسـت. بوراک اوزچیویت کـه 31سال دارد وارد عرصه تبلیغات نیز شده و توانسته 2 سال جایگاه اول تبلیغات پپسی را ازآن خود کند کـه قبلا این جایگاه ازآن کنان ایمیرزاوغلو بود. او هم چنین یکسال بعنوان نماینده تبلیغاتی شامپوی کلیر فعالیت کرد.

بوراک اوزچیویت و کودک ورزشکار محله ما

بوراک اوزچیویت می‌گوید بعضی از بازیگران و خوانندگان وقتی بـه شهرت میرسند یا کار حرفه‌ای خودشان را شروع می کنند بـه سمت ورزش می روند اما ورزش برای مـن عشقی بود کـه از کودکی بـه آن می‌پرداختم. درواقع نخستین ورزشی کـه مرا جذب کرد، فوتبال بود کـه در آن حتی بـه دنبال حرفه‌ای شدن هم بودم اما بعد ها نگاهم عوض شد

فیلم‌شناسی فحریه اوجن 

فیلم
سال    فیلم    نقش    یادداشت
۲۰۰۷    آسمان    کیز    
۲۰۰۸    نگهداری عشق    پینار    
۲۰۰۹    آلوین و سمورچه‌ها: اسکوئیکل    -    دیالوگ ترکی
۲۰۱۰    تکیه: در راه خدا    سوده    آلمانی، ترکی
۲۰۱۱    خانم انریکا    خانم جوان انریکا    ایتالیایی، ترکی
۲۰۱۲    خانه‌ام تویی    لیلا    
۲۰۱۵    عشق شبیه توست    دنیز    
۲۰۱۷    عشق بی‌پایان    زینب    

تلویزیون

سال    فیلم    نقش    یادداشت
۲۰۰۵    هرگز فراموش نکن    پینار    
۲۰۰۶    حسرت    سونگول    
۲۰۰۶–۲۰۱۰    برگ‌ریزان    نجلا تکین    
۲۰۱۱    بهار دروغگو    زینب    
۲۰۱۲    خداحافظی    مهپاره    
۲۰۱۳–۲۰۱۴    چکاوک    فریده    
۲۰۱۴    سعید و شورا    موروت (مورکا)    
۲۰۱۷    تا حد مرگ    سلوی    
۲۰۲۱    آلپ ارسلان    آکچا خاتون    

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علیرضا یوسفی



+ 9
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری