پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۴۰
۱۳
۰
نسخه چاپی

ارز دیجیتال ورج چه ویژگی هایی دارد؟

ارز دیجیتال ورج چه ویژگی هایی دارد؟
یکی از رمز ارزهای موفق در بین ارزهای دیجیتال ورج است که امروز به معرفی این بلاک چین پرداخته ایم.

تیتربرتر؛ ورج از کیف پول رمزارز الکتروم (Electrum Wallet) استفاده می‌کند. این کیف پول که در ابتدا برای بیت کوین طراحی شده بود از تکنولوژی‌های تور و I2P نیز پشتیبانی می‌کند. الکتروم تمامی ویژگی‌های معمول یک کیف پول رمزارزی را دارد و علاوه بر آن، امکان نگهداری آفلاین توکن‌ها را هم فراهم می‌سازد. در این کیف پول برای ارسال XVG تنها کافیست به صورت آفلاین یک تراکنش را با کلید خصوصی خود امضا کرده و سپس آن را به صورت آنلاین به شبکه اعلام کنید.

معرفی ارز دیجیتال ورج

 

ورج برای اولین بار در اکتبر 2014 با عنوان «دوج کوین دارک»، یک فورک از پییر کوین (PPC) راه اندازی شد. در فوریه 2016 ، نام تجاری آن به ورج تغییر یافت تا برند جدیدی را برای پذیرش در بازار انبوه ایجاد کند و خود را از دوج کوین (DOGE) متمایز کند، که ارتباط مستقیمی با آن نداشت. این پروژه اکنون بر اساس کد منبع بیت کوین است.

بنیانگذاران ورج چه کسانی هستند؟

ورج در سال 2016 توسط جاستین والو، معروف به جاستین وندتا یا Sunerok، توسعه دهنده ای با بیش از 20 سال تجربه در امنیت شبکه و نزدیک به یک دهه در فناوری بلاک چین، راه اندازی شد. وی ابتدا این ارز دیجیتال را به عنوان یک پروژه با انگیزه سرگرمی توسعه داد تا حس حریم خصوصی بیشتری به مردم جهان ارائه دهد.

والو اظهار داشت که او از 8 سالگی برنامه نویسی می کرده و پس از دبیرستان با کار در یک شرکت فورچون 500 درگیر مدیریت شبکه شد. پس از چند سال، او تصمیم گرفت که شرکت امنیت شبکه خود را ایجاد کند.

والو برای اولین بار در سال 2011 به بیت کوین علاقه مند شد، و سپس بعد از راه اندازی دوج کوین در اواخر سال 2013 به این ارز دیجیتال علاقه مند شد. او کار بر روی ورج را شروع کرد زیرا معتقد بود که هیچ یک از آلت کوین های ساخته شده در آن زمان عملکرد کافی ندارند و تنها پروژه های جدی سکه های خریم خصوصی مانند بایت کوین و مونرو این شایستگی را داشتند.

در سال 2017 ، والو به هیئت مشاوره توکن پی (TPAY) یک ارز دیجیتال متمرکز بر حریم، ملحق شد.

تفاوت ورج با دیگر ارزهای دیجیتال

تفاوت ورج با دیگر ارزهای دیجیتال
تفاوت ورج با دیگر ارزهای دیجیتال

 

بر اساس بلک پیپر پروژه، ورج به عنوان راهی برای تحقق بخشیدن به اهداف بنیانگذار بیت کوین ساتوشی ناکاموتو در مورد یک سیستم پرداخت الکترونیکی غیرمتمرکز و مطمئن ایجاد شده است و در عین حال حریم خصوصی بیشتری نسبت به بیت کوین فراهم می کند.

برای تحقق این هدف، ورج به یک سری ویژگی های اصلی حریم خصوصی اتکا می کند. ورج به طور خودکار تمام ترافیک را از طریق شبکه تور به کیف پول ورج پی خود منتقل می کند، ترافیک را ناشناس می کند و آدرس های آی پی را پنهان می کند. این سرویس همچنین آدرس دهی پنهان دو کلیدی را ارائه می دهد، که از طریق آن فرستندگان می توانند از جانب گیرنده ها برای محافظت از حریم خصوصی گیرندگان و همچنین استفاده از مبادلات اتمی برای تامین تراکنش های همتا به همتا بین بلاک چینی، آدرس کیف پول یکبار مصرف ایجاد کنند.

ورج به دنبال پذیرفته شدن از سوی جریان اصلی است و به همین ترتیب، تیم ورج کُر برای افزایش آگاهی و استفاده از آن، مشارکت های استراتژیک را دنبال می کند. این پروژه اسپانسری ورزشکاران حرفه ای را بر عهده داشته و با پلتفرم هایی مانند اکوسیستم پرداخت و جوایز موبی پی، پلتفرم پرداخت رمزارز و ارائه دهنده خودپرداز مکون کش و دیگران همکاری می کند.

تیم ورج کر اغلب به سرمایه گذاری جمعی و پشتیبانی جامعه متکی است تا بتواند مشارکت ها را مقیاس بندی، بازاریابی و دنبال کند. در آوریل 2018، این پروژه 75 میلیون XVG (تقریباً 7 میلیون دلار در آن زمان) برای پوشش هزینه های ادغام با پردازشگر پرداخت های بزرگ جمع آوری کرد.

مطالب مرتبط:

بررسی گردش ورج (XVG) در ارزهای دیجیتال

بررسی گردش ورج (XVG) در ارزهای دیجیتال
بررسی گردش ورج (XVG) در ارزهای دیجیتال

 

حداکثر عرضه ورج در 16.5 میلیارد XVG محدود شده است. به گفته ورج، محدودیت عرضه عمدا بالا است، به عنوان روشی برای اطمینان از پایین ماندن ارزش هر یک از توکن ها، که به کاربران امکان می دهد از پرداخت های جزئی خودداری کنند. این از کنترل کردن مقدار زیادی سکه توسط هر شخصی به منظور دستکاری در بازار جلوگیری می کند. در حال حاضر اکثر سکه ها در حال گردش هستند.

این ارز دیجیتال نه عرضه اولیه سکه داشت و نه هیچ استخراج اولیه ای. به همین ترتیب، تیم توسعه دهنده ورج گفته است که مقدار قابل توجهی از XVG را در اختیار ندارد. در عوض، همه XVG های در حال گردش از طریق روند استخراج اثبات کار بلاک چین ورج عرضه شده اند، که چند الگوریتمی است و از Scrypt ، X17 ، Lyra2rev2 ، Myr-groestl و Blake2s پشتیبانی می کند.

ورج دچار رخداد نصف شدن مرحله ای می شود که میزان پاداش بلوک ماینر ها را 50 درصد کاهش می دهد. طبق برنامه فعلی عرضه، پاداشها هر 500000 بلوک نصف می شوند.

امنیت شبکه ورج 

شبکه ورج از طریق الگوریتم اجماع اثبات کار مشابه بیت کوین، که کد ورج بر اساس آن ساخته شده است، ایمن می شود. حداقل 51 درصد از کل نود های موجود در شبکه باید اجماع کنند که یک تراکنش معتبر است تا بتواند به بلاک چین اضافه شود و بلوک های جدیدی از طریق فرآیند استخراج ایجاد شوند، که در آن کاربران برای حل مسائل پیچیده و البته پر مصرف با یکدیگر رقابت می کنند. با این حال، برخلاف بیت کوین، ورج از پنج الگوریتم استخراج مختلف پشتیبانی می کند. به گفته تیم توسعه، این امر باعث امنیت بیشتر شبکه می شود، زیرا افراد بیشتری قادر به شرکت در روند استخراج هستند.

در آوریل 2018 ، ورج از یک حمله به شبکه خود رنج برد که از الگوریتم استخراج Scrypt برای استخراج 20 میلیون XVG سو استفاده شده بود. در پاسخ، این پروژه یک هارد فورک را برای حل این موضوع آغاز کرد. در حالی که به طور گسترده از آن به عنوان حمله 51 درصدی یاد می شد، بنیانگذار و توسعه دهنده اصلی پروژه این موضوع را تکذیب کرد و گفت این حمله در واقع یک حمله از نوع زمانی بود، که شامل دستکاری مهرهای زمان بلوک به منظور کاهش دشواری استخراج است.

نحوه خرید ورج (XVG)

نحوه خرید ورج (XVG)
نحوه خرید ورج (XVG)

 

XVG برای خرید در بسیاری از صرافی ها از جمله بایننس ، هیت بی تی سی ، بیت ترکس و هوبی گلوبال در دسترس است. این رمزارز را می توان در مقابل ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر (ETH) و استیبل کوین ها مانند تتر معامله کرد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: احمد عزیزی



+ 13
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری