پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵
۱۱
۰
نسخه چاپی
به بهانه پخش و اکران آنلاین

آشنایی با فیلم جنون+اسامی بازیگران

به بهانه پخش و اکران آنلاین
فیلم جنون کامران قدکچیان به یکی از مراسم های جن گیری در جنوب ایران اشاره دارد.

به گزارش تیتربرتر؛ فیلم «جنون» به کارگردانی کامران قدکچیان و تهیه‌کنندگی موسسه رسانه‌های تصویری به عنوان یکی از محصولات بنیاد سینمایی فارابی به‌زودی در شبکه نمایش خانگی از طریق پلت‌فرم‌های نماوا و فیلیمو به صورت آنلاین اکران خواهد شد.

آشنایی با فیلم جنون

آشنایی با فیلم جنون
آشنایی با فیلم جنون

 

کامران قدکچیان کارگردان سینما درباره فیلم سینمایی «جنون» که یک داستان ایرانی قدیمی را به تصویر می کشد، گفت: با توجه به اینکه نام خاصی برای چنین ژانرهایی در سینمای ایران وجود ندارد، می توان گفت که «جنون» هم از جمله فیلم های ژانر وحشت است اما داستانی کاملا ایرانی دارد و درباره اتفاقاتی است که در ایران خودمان رخ می دهد.

وی ادامه داد: داستان این فیلم در جنوب ایران و در کنار بنادر خلیج فارس رخ می دهد. در این محدوده جغرافیایی سنتی به نام «زار» وجود دارد که یکی از مراسم های جن گیری در جنوب ایران است که گروهی از مردم بندرعباس آن را باور دارند و گروهی آن را قبول ندارند.

نحوه شکل گیری داستان «جنون»

نحوه شکل گیری داستان «جنون»
نحوه شکل گیری داستان «جنون»

 

این کارگردان سینما با اشاره به نحوه شکل گیری داستان «جنون» که در مرحله ساخت موسیقی قرار دارد، بیان کرد: یک قصه درباره این مراسم به من پیشنهاد شد که بعد از برخی از تحقیقات برای اینکه بدانم آیا راه را درست می روم یا خیر از مستندهایی که درباره این مراسم ساخته شده بود از جمله مستند ناصر تقوایی استفاده کردم. به همین دلیل با اطمینان می گویم که تمام اتفاقاتی که در فیلم رخ داده است، واقعی است ولی من آن را به صورت یک فیلم ساخته‌ام.

وی با اشاره به اینکه در لحظه هایی از این فیلم مخاطب دچار ترس می شود، توضیح داد: تجربه ترس در «جنون» مانند ترس و وحشت در فیلم های فرنگی نیست و مخاطب نباید انتظار داشته باشد که ناگهان یک خنجر در شکم کسی فرو رود و یا یک موجود عجیب و غریب از آسمان در بدن کسی برود.

چالش‌های ساخت فیلم در ژانر وحشت

کارگردان «دختر شاه پریون» با بیان اینکه در سینمای ایران دست و پای کارگردان برای ساخت فیلم در ژانر وحشت بسته است، بیان کرد: زمانی می توان یک فیلم در ژانر وحشت ساخت که مردم به داستان آن اعتقاد داشته باشند و بارها آن را شنیده و از آن ترسیده باشند، اما مساله اینجا است که در فرهنگ داستانی ایران تنها موجود ترسناک جن است و ما تنها می توانیم با مضمون جن فیلم بسازیم.

قدکچیان در پایان تاکید کرد: بی شک برای «جنون» گروه سنی در نظر گرفته می شود. هرچند ممکن است این مساله ما را با ریزش مخاطب مواجه کند اما با توجه به مضمون داستان این کار الزامی است.

مطالب مرتبط:

داستان فیلم جنون

داستان فیلم جنون
داستان فیلم جنون

 

 در خلاصه داستان «جنون» آمده است: در کنار بنادر خلیج‌فارس، در یک محدوده خاص جغرافیایی، سنتی به نام «زار» وجود دارد که یک مراسم جن‌گیری در جنوب ایران است و گروهی از مردم آن منطقه آن را باور دارند و گروهی دیگر، آن را قبول ندارند.

بهزاد بر این باور است که روح برساد او را تسخیر کرده و این مرد روان‌پریش با ورود به خلوت غزل ماجراهایی دلهره‌آور پیش می‌آورد و …»

بازیگران فیلم جنون

بازیگران فیلم جنون
بازیگران فیلم جنون

 

میترا حجار، کامبیز دیرباز، آشا محرابی، قربان نجفی، مجید جعفری و مهرناز افلاکیان در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

سایر عوامل فیلم جنون

عوامل سازنده این فیلم عبارتند از:

کارگردانی و تدوین: کامران قدکچیان، نویسنده: پیمان عباسی، مجری طرح: مهدی گلی‌زاده، مدیر فیلمبرداری: محمد افسری، طراح چهره پردازی: رسول سیدعربی، طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، طراح جلوه‌های ویژه کامپیوتری: نیما مهدیان، مدیر تولید: جعفر صمدی، صدابردار: بهمن حیدری، صداگذاری و طراحی و ترکیب صدا: بهمن حیدری و مهدی جمشیدیان، آهنگساز: یحیی سپهری شکیب، مدیر تدارکات: مسعود شرفی‌کیا.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: الهام خلیلی خو



+ 11
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری