پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۳۹
۱۹
۶
نسخه چاپی

زمان بازگشایی سایت کریپتولند برای دریافت سرمایه

زمان بازگشایی سایت کریپتولند برای دریافت سرمایه
زمان بازگشایی سایت کریپتولند برای دریافت سرمایه مشخص شد.

به گزارش تیتربرتر؛ دیروز خبر دستگری سینا استوی در صدر خبرها بود و این باعث نگرانی خیلی از سرمایه گذاران شد.در این باره یکی از مسئولان مرتبط در بازداشت مدیرعامل کریپتولند جزئیاتی از بازداشت این فرد و اقداماتی که لازم است سرمایه گذاران در این صرافی انجام بدهند را اعلام کرد.

مردم برای دریافت رمزارزهای خود در کریپتولند چه کار کنند؟

مردم برای دریافت رمزارزهای خود در کریپتولند چه کار کنند؟
مردم برای دریافت رمزارزهای خود در کریپتولند چه کار کنند؟

 

این مسئول این گونه پاسخ داد: دلیل دستگیری این فرد ارز BRG بوده و، چون صاحب این توکن، مدیرعامل کریپتولند بوده اموال وی ضبط قضایی شده و، چون احتمالا از اموال BRG و پولی که از این طریق به دست آورده کرپیتولند را تاسیس کرده، بنابراین تمامی اموال این فرد ضبط شده است.  

این مسئول ادامه داد: سه ماه است که ما در تعقیب این فرد بودیم و روز دوشنبه عصر این فرد تصمیم داشت با جت شخصی اش از ایران به ترکیه برود که صبح دیروز بازداشت شد.  

زمان بازگشایی سایت کریپتولند

وی افزود: می‌خواستیم سایت را مجددا دیروز باز کنیم تا مردم ریال‌های خود را برداشت کنند، ولی به دلیل یک سری موارد این کار ظرف نهایتا دو روز آینده انجام می‌شود.

سرمایه گزاران کریپتولند چه کار کنند؟

وی در مورد کسانی که توکن دارند نیز گفت: سایت باز خواهد شد و صاحبان توکن می‌توانند توکن خود را جابه جا کنند. مردم نگران نباشند. ترجیح ما این است که کسانی که ریال دارند ریال آن‌ها را خودمان به حسابشان برگردانیم، ولی اگر این کار انجام نشد، مردم می‌توانند پس از سپری شدن چند روز و تعیین تکلیف اموال این فرد، به شعبه ۳ دادسرای جرائم اقتصادی مراجعه و شکایت کنند.  

این فرد گفت: البته الان برای مراجعه حضوری زود است و می‌بایست افراد تا ۳ یا ۴ روز دیگر منتظر باشند و سپس مراجعه کنند.  

این مسئول با بیان اینکه تمام این موارد در سایت کریپتولند در روز‌های آینده اعلام می‌شود، گفت: مردم می‌توانند خبررسانی‌های آتی را نیز از سایت گرداب ملاحظه کنند.   

مطالب مرتبط:

دلیل اصلی دستگیری سینا استوی

دلیل اصلی دستگیری سینا استوی
دلیل اصلی دستگیری سینا استوی

 

امین بیات عضو انجمن بلاچین ایران می‌گوید: ما صرافی‌های که مورد تایید انجمن بلاک چین باشند داریم اما هنوز مجوزی از بانک مرکزی نتوانستیم دریافت کنیم.   آماری که بیات از تعداد فعالین رمز ارز در ایران تخمین زده، حدود ۵ میلیون نفر است و می‌گوید تا حدود ۶ ماه آینده این عدد ممکن است به ۱۵ میلیون نفر برسد.

او در گفتگو با بازار، علت دستگیری استوی را راه اندازی توکین (BRG) عنوان کرد و گفت: خود کارگزاری کریپتولند مشکلی ندارد، علت اصلی دستگیری او راه اندازی توکین بی ار جی است که هیچ گونه اطلاعات یا پشتوانه‌ای ندارد.

بیات می‌گوید: مشکل رمز ارزی که استوی تولید کرده این است که هیچ گونه پشتوانه اطلاعاتی ندارد.

به گفته این کارشناس حدود ۸۴ درصد این پروژه در اختیار شخص استوی است، بنابراین قیمت آن را خودش تعیین می‌کند و یک عددی را خود فرد خلق می‌کند.

این عضو انجمن بلاکچین ایران با توجه به عملکرد استوی در رمز ارز "بی ار جی"  را نوعی پولشویی و سفته بازی می‌داند و می‌گوید: این رمز ارز بدون هیچ اطلاعات و پشتوانه‌ای چیزی نمی‌ارزد؛ قیمت آن از ۲ هزار تومان به یکباره به ۴ هزار تومان می‌رساند. بلاکچین آمده که برای مردم باشد نه اینکه ۸۴ درصد از سهم آن در اختیار یک شخص و رئیس این پروژه باشد.

یکی از نگرانی‌های که بعد از دستگری استوی مدیر عامل کریپتولند ایجاد شد، احتمال بلوکه شدن پول مشتریان این کارگزاری است که بیات گفت: پول مردم در کریپتولند قابل عودت است، اما آن‌هایی که رمز ارز BRG خریداری کردند ممکن است به راحتی نتوانند پول خود را دریافت کنند و احتمال باید فرآیند شکایت را در پیش بگیرند.

بیش از ۶۰ درصد از کسانی که وارد بازار سرمایه شدند در طول شش ماهه گذشته با ریزش بورس روبرو بوده است و پیشبینی می‌شود تا ۶ ماه آینده تعداد کسانی که در ایران به رمز ارزها وارد شوند به ۱۵ میلیون نفر برسد

او با تاکید اینکه صرافی کریپتولند هیچ گونه مجوزی از انجمن بلاک چین دریافت نکرده است، می‌گوید: صرافی‌های مختلفی از انجمن بلاکچین مجوز دریافت کردند که اسامی آن‌ها وجود دارد اما این مسئله به معنی تایید بانک مرکزی نیست چرا که این بانک هنوز مجوزی برای این کارگزاری‌ها صادر نکرده است.

خروج ارز از کشور، حرکت نقدینگی دست مردم به سمت رمز ارزها و خروج از بازارهای دارایی در ایران و بالا بودن ریسک سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال از دلایل مهم مطرح شده در خصوص عدم ارائه مجوز و قانونی کردن معاملات رمز ارز در دولت عنوان شده است. بیات برداشت مسئولین از خروج ارز از کشور به خاطر سرمایه گذاری در رمز ارز را اشتباه می‌داند و در دفاع خود از قانون مدار کردن فعالیت رمز ارز در کشور به آمار خروج ۲.۲ میلیارد دلار در چهار ساله گذشته اشاره کرد و توضیح داد: در چهار سال گذشته طبق ۲.۲ میلیارد دلار ارز از ایران برای خرید بیت کوین از ایران خارج شد بنابراین راه مردم را نمی‌توان ببندند و آن‌ها به هر طریقی به سمت سرمایه‌گذاری در این بازار حرکت می‌کنند.

او گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم مردم به این سمت حرکت می‌کنند و به جای اینکه راه را برای مردم ببنیدم باید راه قانونی برای آن‌ها باز کرد.

چه عواملی سبب حرکت این حجم از نقدینگی در ایران به سمت رمز ارزها با وجود ریسک بالای آن شده است؟ بیات سر خوردگی مردم از بازار سرمایه را دلیل این حرکت می‌داند و  می‌گوید: به هر بهانه مردم را به بورس فرستادن و آن‌ها را تشویق به سرمایه‌گذاری در این بازار پر ریسک کردند و بعد از مدتی ۸۰ درصد از کسانی که در بورس وارد شدن زیان کردند و یک نفر هم پاسخگویی زیان آن‌ها نبود؛ به نوعی ۵۰ میلیون سهامداری که به بازار آمدند هوشیار شدند که بازار به نام رمز ارز هست که می‌توانند سود خوبی کسب کنند و از طرفی به خاطر ریزش بورس انگیزه ورود مردم به بازار ارز دیجیتال بیشتر شد.

آماری که بیات داد، بیش از ۶۰ درصد از کسانی که وارد بازار سرمایه شدند در طول شش ماهه گذشته با ریزش بورس بوده است و پیشبینی می‌شود تا ۶ ماه آینده تعداد کسانی که در ایران به رمز ارزها وارد شدند به ۱۵ میلیون نفر برسد.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2021

عضو انجمن بلاچین ایران دلیل عدم قانون گذاری و مجوز ندادن به کارگزاری‌ها را منافع اقتصادی دولت عنوان کرد و گفت: دولت بازار رمز ارزها را رقیب اقتصادی خود می‌داند و به جای اینکه مجموعه‌های فعال در این زمینه را قانونی کند و مالیات از آن‌ها دریافت کند، راه قانونی آن را می‌بندد.

قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر ریزش زیادی داشته و از ۵۰ هزار دلار به ۴۴ هزار دلار در آخرین روز معاملات رسیده است. ایلان ماسک مدیر عامل تسلا هم در توئیتی از دارندگان بیت کوین خواسته که از این رمز ارز استفاده نکنند. بیان در پیش بینی قیمت بیت کوین محدود ۳۸ تا ۴۰ هزار دلار را تخمین زده است و می‌گوید: اگر جامعه خریداران بر روی سقف ۴۰ هزار دلار توافق کنند، احتمال رشد بالا را دارد.

در پایان مخاطبان تیتربرتر نسبت به خاطر تعلیق درآمدن صرافی کریپتولند نگرانند درخواست داشتند که لطفاً وضعیت صرافی کریپتولند را پیگیری کنید. بسیاری از جوانان این مملکت با اعتماد به فضای مثبت صرافی های آنلاین داخلی مستقر در جمهوری اسلامی و عدم مراجعه به صرافی‌های خارجی، سرمایه‌های ارزی و ریالی خود را داخل کیف‌های این صرافی گذاشته‌اند.

اکنون با دستگیری سینا استوی مدیرعامل این صرافی، سایت کریپتولند را مسدود کرده‌اند و این صرفا موجب ضرر و زیان مضاعف ما جوانان خواهد شد.

مسئولین محترم لطفا تدبیری اندیشیده شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند با دسترسی به کیف پول‌های خود در این صرافی بتوانند دارایی‌های خود را خارج کنند و بیشتر از این متضرر نشوند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 19
مخالفم - 16
نظرات : 6
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
محمد ۰۰/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۵
پاسخ
comments سلام صرافی کریپتولند کی باز میشه ؟ گفتتند که دوباره کارش رو از سر میگیره/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
ایمان ۰۰/۰۹/۱۲ - ۲۱:۱۱
پاسخ
comments با سلام الان یکساله سایت بسته شده با اینکه ما ادرس هم دادیم نه پولمان برگشته و نه رمز ارزمون کجا باید مراجعه کنیم/1
پاسخ کارشناس:
سلام طبق آخرین اخبار به زودی ساماندهی می شوند.
 
 
ir
+0
unlike
-0
زهره رحیمی فراهانی ۰۰/۰۳/۳۰ - ۱۰:۱۴
پاسخ
comments سلام به دادمون برسید بدبخت شدیم پس کی ای سایت باز میشه/2
پاسخ کارشناس:
سلام به تا فردا احتمالا مشکل برطرف شود.
 
 
ir
+0
unlike
-0
زهره رحیمی فراهانی ۰۰/۰۳/۳۰ - ۱۰:۱۳
پاسخ
comments سلام به دادمون برسید انتخابات هم تموم شد پس چی شد چرا سایت رو باز نمیکنید ما پولمونو برداریم دیگه چیزی ازش نمونده زرر هم کردیم دارایمون نصف شد تا کی منتظر باشیم/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
Mojtaba ۰۰/۰۳/۱۷ - ۲۱:۳۲
پاسخ
comments تورا خدا پول مردم بدبخت بیچاره را بدید .مردم ایران چه گناهی دارند.از تمامی مسولین خواهشمندم پول مردم برگردونید/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
کاربربدبخت کریپتولند ۰۰/۰۳/۰۵ - ۱۶:۰۹
پاسخ
comments چرا کسی به داد بدبخت شدگان کریپتولند نمی رسد؟ قرار بود سه چهار روزه اعلام کنند.ده روز هست سایت بسته شده هیچ اطلاع رسانی انجام نمیگیره.مردم مردند از اضطراب.رسانه ها هم بدبختی مردم را میبینند و باز سکوت می کنند.چند روز قبل یک خبری زدید و تمام.درحالیکه رسالت اصلی شما پیگیری و انعکاس نتایج جدید هم هست.در گناه کسانی که سایت را ظالمانه بستند شریک نشوید.به مسیولان بگید مردم ناراضی هستند از بلوکه کردن اموالشان/2
پاسخ کارشناس:
http://www.titrebartar.com/fa/news/168887/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%B4%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%BE%D8%AA%D9%88%D9%84%D9%86%D8%AF
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری