پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۲۱:۳۸
۱۱
۱
نسخه چاپی

جزئیات واریز 30 درصد سود دوم سهام عدالت در اردیبهشت 1400

جزئیات واریز 30 درصد سود دوم سهام عدالت در اردیبهشت 1400
زمان واریز 30 درصد سود دوم سهام عدالت در اردیبهشت 1400 اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان سمنان گفت: براساس پیگیری های صورت گرفته تا پایان اردیبهشت ماه سود کلیه مشمولان واریز می شود.

زمان واریز سود دوم سهام عدالت در اردیبهشت 1400

زمان واریز سود دوم سهام عدالت در اردیبهشت 1400
زمان واریز سود دوم سهام عدالت در اردیبهشت 1400

 

امیر خلیلی خواه مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان سمنان در خصوص آخرین وضعیت واریز سود مرحله دوم سهام عدالت گفت: براساس سخنان ریس سازمان بورس و اوراق بهادر قرار براین بود تا  سود کلیه مشمولان اعم از مستقیم و غیر مستقیم تا پایان فروردین ماه سال جاری واریز شود، اما بدلیل عدم واریز سود شرکت های سهام عدالت این امر محقق نشد.

او در ادامه خاطر نشان کرد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون به صورت شفاها اعلام شده است که تا پایان اردیبهشت ماه سود کلیه مشمولان به صورت کامل واریز می‌شود.

خلیلی خواه در خصوص تعین تکلیف وضعیت سهام عدالت متوفیان تصریح کرد: سامانه متعلق به متوفیان توسط سازمان بورس و اوراق بهادر، شرکت سپرده گذاری مرکزی و قوه قضاییه در دست راه اندازی است و در آینده نزدیک فعال می‌شود، اما در حال حاضر سامانه بسته است و امکان تقسیم سهام بین ورثه مقدورنخواهد بود.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۳۶۲ هزار نفر در استان مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند، افزود: فعلا امکان ثبت نام جدید وجود ندارد و در صورت بروز این امکان اطلاع رسانی لازم از طریق دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود.

او در خصوص شرایط اعطای تسهیلات به سهامداران عدالت با بیان اینکه متقاضیان باید به اپلیکیشن‌های بانک ملی و تجارت مراجعه و ثبت درخواست کنند، عنوان کرد: ۵۰ درصد ارزش سهام قابل معامله هر فرد به عنوان مبلغ تسهیلات می‌باشد که در قالبت کارت اعتباری و ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

میزان واریزی سود دوم سهام عدالت در اردیبهشت 1400

باقیمانده سود سهام عدالت به زودی به حساب سهامداران واریز می شود. از 50 درصد باقیمانده سود سهام عدالت قرار است 30 درصد آن به حساب سهامداران واریز شود. پس از واریز مرحله سود سهام عدالت در اسفندماه سال گذشته وعده هایی مبنی بر واریز مابقی سود سهام عدالت تا پایان ماه رمضان داده شد. وعده ای که البته محقق نشد. اکنون جدیدترین اخبار سهام عدالت را مورد بررسی قرار می دهیم.

واریز ۳۰ درصد از باقیمانده سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز می شود. در ارتباط واریز سود سهام عدالت از 50 درصد باقیمانده 30 درصد به حساب سهامداران و 20 درصد به حساب شرکت های سرایه پذیر واریز خواهد شد. به احتمال زیاد از ۵۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت، ۳۰ درصد آن به حساب سهامداران پرداخت می‌شود و ۲۰ درصد دیگر بعد از تکمیل سودهای واریز شده از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد. احتمال تعیین تکلیف و واریز سود سهام عدالت تا پایان اردیبهشت ماه بسیار زیاد است.

در سه سال اخیر سود شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت دریافت و در مجموع مبلغی به ارزش ۱۲۷ هزار میلیارد ریال به حساب بیش از ۴۱ میلیون نفر از مشمولین طرح سهام عدالت واریز شد.

در ادامه صحبت‌های مطرح شده از سوی مسوولان، «حسین فهیمی» اعلام کرد: تاکنون تعدادی از شرکت‌های بزرگ اقدام به واریز سود نکرده‌اند اما به محض واریز سود همه شرکت‌ها مرحله دوم واریز سود سال ۹۸ سهام عدالت سهامداران انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر شرکت ها اقدام به واریز سود نکنند، نام آنها را اعلام و فاش خواهیم کرد، افزود: اعلام نام این شرکت ها مهم‌ترین ضمانت اجرایی است و طبق قانون علاوه بر اعلام نام این شرکت‌ها، مشمول جریمه‌هایی هم خواهند شد.

مطالب مرتبط:

  پیش بینی سود سهام عدالت در سال 1400

 پیش بینی سود سهام عدالت در سال 1400
 پیش بینی سود سهام عدالت در سال 1400

 

مهدی قلی پور کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت کدام شرکت‌ها هستند؟ بیان کرد: پتروشیمی‌های ارومیه، تبریز، خوزستان، بندر امام، بیستون و بوعلی سینا بیشترین سهم را در پرتفوی غیر بورسی سهام عدالت دارند که از ۶ تا ۳۰ درصد مالکیت این شرکت‌ها را در بر می‌گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: سهام عدالت در شهرک صنعتی رشت مالکیت ۵۸ درصدی دارد و تنها سهم با مالکیت بالای پنجاه درصد در پرتفوی است و بعد از آن شرکت ساختمان سد و تاسیسات آبیاری با مالکیت ۴۹ درصدی قرار دارد. سهام عدالت نیم درصد مالکیت مگاموتور را نیز دارد. مشانیر، دخانیات ایران، شهرک صنعتی کاوه و شهرک صنعتی البرز دیگر سهام موجود در پرتفوی  سهام عدالت هستند.

قلی پور در پاسخ به این پرسش که ارزش تقریبی شرکت‌های غیر بورسی چه میزان است؟ اظهار کرد: این شرکت‌ها بورسی نیستند و برای ارزش گذاری نیاز به دسترسی به صورت‌های مالی شان است، ولی در کل ارزش روز این شرکت‌ها با بهای تمام شده ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در مقایسه با شرکت‌های مشابه بورسی نمی‌تواند کمتر از ۳۰ هزار میلیارد تومان باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که آخرین تصمیماتی که درباره این شرکت‌های غیر بورسی اتخاذ شده چه بوده است؟ توضیح داد: طبق اظهار نظرهای وزارت اقتصاد مقرر شده بود که این شرکت‌ها در قالب یک شرکت سرمایه گذاری جدید به دارندگان سهام عدالت واگذار شوند، یعنی سهام این شرکت به شرکت سرمایه گذاری جدید (احتمالا امید ایرانیان) منتقل شود و سپس اوراق با ارزش اسمی ۵۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومان به واجدان (سهامدارانی که روش مستقیم و غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند) اعطا شود که بر اساس شنیده‌ها این موضوع در جریان انجام است.

قلی پور در پاسخ به این پرسش که اگر بنا به تقسیم سود این شرکت‌های غیر بورسی باشد به طور تقریبی چه میزان سود به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد؟ بیان کرد: سود تقسیمی سال ۹۹ این شرکت‌ها به ازای هر سهامدار عدالت اعلام نشده است، ولی احتمالا عددی کمتر از پنجاه هزار تومان به ازای هر سهامدار عدالت خواهد بود. همچنین ارزش روز هر ورقه غیر بورسی هم عددی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 11
مخالفم - 7
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
یوسف اسدی ۰۰/۰۳/۱۹ - ۰۲:۰۱
پاسخ
comments سلام چرا اونای که سهام ندارند سهام نمیدن ما هم از طبقه پایین جامعه که نه خانه داریم نه ماشین و نه ملکی داریم که به ناممون باشه حتی یک دوچرخه هم ندارم حقوق ثابت هم ندارم به سختی امرار معاش زن و فرزندم در میارم. خداوند میبیند سپاسگذارم/1
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری