پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۶:۱۶
۶
۰
نسخه چاپی
بهترین موجود برای ایجاد محیطی سالم

گیاهان خانگی برای پاکسازی هوای آلوده

بهترین موجود برای ایجاد محیطی سالم
پاکسازی هوای خانه تنها در صورتی امکان‌ پذیر است که تعداد زیادی گیاه در فضای داخلی خانه نگه‌ داری شود.

تقریبا همه ما شنیده ایم که وجود گیاهان در خانه باعث پاکسازی هوای خانه می شود؛ اما قبل از اینکه صحت این موضوع را بررسی کنیم باید بگوییم که از حق نگذریم این گیاهان زیبا و تر و تازه در ایجاد محیطی آرامش بخش و کمک به کاهش سطح استرس بسیار موثر هستند.

اما در رابطه با واقعیت پاکسازی هوای خانه توسط گیاهان باید بگوییم که درست است پر کردن خانه با گل‌ های طبیعی از ما فرد شاد تر و مفید تر می سازد اما لزوما هوای خانه را پاکسازی نمی ‌کند.

چیزی حدود ۱۰ تا ۱۰۰۰ گیاه به ازای هر متر مربع از خانه که در عمل تقریبا غیرممکن است. مایکل وارینگ استاد مهندسی معماری و محیط زیست دانشگاه درکسل در فیلادلفیا می گوید: “برای دستیابی به خاصیت پاکسازی و تصفیه هوایی برابر با باز کردن تعدادی پنجره، به چیزی بین ۱۰ تا هزار گیاه بسته به ابعاد و گونه هایشان در هر متر مربع نیاز داریم. پس باید این حقیقت را بپذیریم که صرفا توقع پاکسازی هوا را از این سبز های جذاب نداشته باشیم و برویم سراغ دیگر فواید بی نظیرشان.

در واقع تاثیر حضور گل ها در زندگی ، ما لذت بصریف افزایش و بالا بردن روحیه، ایجاد ارامش  حس خوب و… آنقدر زیاد است.

آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا علاوه بر خواص درمانی مانند تسکین سوختگی و ترمیم بریدگی، به پاکسازی هوای خانه از آلاینده های موجود در  محصولات پاک کننده کمک می کند. زمانی که میزان مواد شیمیایی مضر در هوا بیش از حد مجاز باشد، لکه های قهوه ای بر روی برگ های این گیاه ظاهر می شود. بهتر است در نور زیاد آفتاب پرورش داده شود.

پیچک انگلیسی: دانشمندان پیچک انگلیسی را به عنوان یکی از بهترین گیاهان خانگی برای پاکسازی هوای خانه معرفی کرده اند که در جذب فرمالدئید بسیار موثر است. پرورش این گیاه سازگار، بسیار آسان است و در دمای معتدل و نور آفتاب متوسط رشد می کند.

گیاه لی لی صلح: این گیاه فوق العاده که به نگهداری کمتری نیاز دارد، میزان سموم موجود در هوا را کاهش می دهد، در سایه و دمای خنک رشد می کند.

گیاهان مار: گیاه مار در طول شب دی اکسید کربن را جذب و اکسیژن را آزاد می کند، در حالی که بسیاری از گیاهان این کار را طول روز انجام می دهند، به همین دلیل می تواند گزینه مناسبی برای پاکسازی هوای اتاق خواب باشد و به نور و آب زیادی احتیاج ندارد.

گل شیپوری پیچی آمریکایی: انواع مختلفی دارد اما نوعی از این گل که شبیه قلب است، برای فضای داخلی بسیار مناسب و مراقبت از آن بسیار آسان است. اندکی نور خورشید و آب به میزان متوسط برای رشد این گیاه مناسب است.

گیاه عنکبوتی: یکی از رایج ترین گیاهان تزئینی است که به آسانی رشد می کند و به عنوان بهترین تصفیه کننده معرفی شده است. گیاهان عنکبوتی در مبارزه با آلاینده های بنزن، فرمالدئید، مونوکسید کربن و زایلن بسیار موثر عمل می کند.

گل خون سیاوشان: اگر ارتفاع سقف خانه زیاد است انتخاب این گیاه گزینه مناسبی برای پر کردن فضای خانه است. گل خون سیاوشان محیط را از سموم پاک می کند و برای رشد به نور خورشید نیاز دارد.



+ 6
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری