پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ۰۵:۱۸
۷
۰
نسخه چاپی

نقش مهم راه‌آهن شیراز - بوشهر در توفیق پروژه بوشهر توریسم ۲۰۲۲

بوشهر - معاون امور عمرانی استانداری بوشهر از نقش مهم اتصال بندر بوشهر به شبکه ریلی در توفیق پروژه بوشهر توریسم ۲۰۲۲ خبر داد.


نقش مهم راه‌آهن شیراز - بوشهر در توفیق پروژه «بوشهر توریسم ۲۰۲۲»

به گزارش تيتربرتر، مهرداد ستوده یکشنبه‌شب در نشست خبری تشریح فعالیت های عمرانی استان بوشهر با بیان اینکه این استان بزرگترین تاسیسات گازی خاورمیانه را دارد و رتبه یک صنعت آبزی پروری کشور را کسب کرده است، گفت: این استان در تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل، حائز رتبه یک کشوری است ضمن اینکه این استان بنادر متعددی داشته و گمرک استان بوشهر قدمت ۱۵۰ ساله دارد.

وی افزود: صنعت گردشگری یکی از صنایعی است که درآمد پایدار داشته از همین رو به دنبال فعال کردن این صنعت در استان بوشهر هستیم که نتیجه آن کلید خوردن پروژه «بوشهر توریسم ۲۰۲۲» طی هفته های اخیر با حضور وزیر کشور بودیم که در سه حوزه شهری، روستایی و دریای اجرا می شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: در این پروژه ۲۴ روستا با خصوصیات آب و هوایی مناسب دو منطقه عشایری در شهرستان‌های دشتی و دشتستان و سه بندر تجاری کنگان، بوشهر و عسلویه در این پروژه فعال خواهند شد.

ستوده تصریح کرد: در نوروز امسال، ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار شب‌اقامت مسافر در این استان ثبت شد که توانست رتبه دوم جذب گردشگر در ایام نوروز پس از مازندران را کسب کند.

وی یادآور شد: در حوزه گردشگری دریایی ۶۰۰ هزار گردشگر دریایی از استان بوشهر در نوروز ۹۸ دیدار کردند و بنادر گناوه و بوشهر در زمینه جذب کالای ته لنجی امکان جذب گردشگر را دارد.

جابجایی یک میلیون مسافر با اتصال بوشهر به خط ریلی

معاون استاندار بوشهر درباره اتصال این استان به شبکه ریلی گفت: یکی از مطالبات اصلی اهالی استان بوشهر اتصال این شهر به شبکه ریلی و راه آهن شیراز بوشهر طی سال‌های اخیر متوقف مانده بود اما با پیگیری های استانداری بوشهر، مصوبه تامین اعتبار این پروژه از شورای اقتصاد اخذ و سخت ترین قطعه آن که قطعه ۱۰ پروژه راه آهن بوشهر- شیراز است و نیمی از تونل ها و پل های مسیر در این قطعه قرار دارد، آغاز شد.

به گفته ستوده، پروژه راه‌آهن بوشهر شیراز با وجود تحریم های ظالمانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و امیدوارم این پرژه که ساخت آن طی ۳ سال برنامه ریزی شده، با جذب اعتبارات بتواند در زمان تعیین شده تکمیل شود. در حال حاضر پیشرفت کمتر از ۱۰ درصد است اما با توجه به اینکه قطعه سخت آن در حال تکمیل است امیدواریم سرعت پیشرفت آن افزایش یابد.

معاون استاندار بوشهر بیان کرد: در صورت اتصال بوشهر به شبکه ریلی پیش بینی می شود سالانه ۳ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر جابجا شود که در توسعه گردشگری استان موثر است.

وی با اشاره به مطرح شدن پیشنهاد تبدیل بندر بوشهر به منطقه آزاد تجاری که در نوبت طرح در صحن علنی در مجلس قرار دارد و ظرفیت شکوفایی این بندر را افزایش می دهد یادآور شد: در حوزه مسکن یکی از بزرگترین مشکلات ما تکمیل مسکن مهر است که با تامین اعتبارات مورد نیاز و همچنین احداث زیرساخت ها، این پروژه که تکلیف دولت است در این استان پایان می یابد. همچنین ۱۰ هزار مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن و ۲ هزار واحد مسکونی توسط کمیته امداد به زودی در استان بوشهر افتتاح خواهد شد.

ایجاد ۴۰ مرکز بوم گردی

وی درباره پروژه « بوشهر توریسم ۲۰۲۲» با بیان اینکه ۴۰ مرکز بوم گردی تاکنون برای این پروژه احداث شده، ادامه داد: علت انتخاب سال ۲۰۲۲ برای توسعه گردشگری بوشهر، میزبانی جام جهانی قطر است که با توجه به نزدیکی بنادر این استان خصوصا بندر دیر به قطر بدنبال جذب گردشگران جام جهانی قطر به استان بوشهر هستیم. تبلیغات محیطی را نیز در زمان جام جهانی در این کشور آغاز می کنیم و خط مسافری بندر دیر به دوحه در آن سال راه اندازی خواهد شد.

وی هدف اصلی پروژه « بوشهر توریسم ۲۰۲۲» را توسعه اقتصادی استان دانست و افزود: باید این نگاه در دهیاری ها و شهرداری ها جا بیافتد که صنعت گردشگری به یک گفتمان در استان تبدیل شود.

به گفته ستوده ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث هتل ۵ ستاره در بندر گناوه را شاهد بوده ایم که این هتل در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به حمایت های رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین وزیر کشور از پروژه « بوشهر توریسم ۲۰۲۲» درباره بندر نگین استان بوشهر گفت: این بندر واقع در جزیره نگین در نزدیکی بندر بوشهر سال گذشته با سرمایه گذاری ۱۳۵ میلیارد تومانی و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد که طول اسکله آن ۳۰۰ متر بوده و بندری مخصوص کشتی های کانتینربر و بزرگ مقایس است که مشکل کم عمقی بندر بوشهر با این اسکله در جزیره نگین است که عمق آبخور آن ۱۲ متر است، مرتفع شد و کشتی های بزرگ مقیاس می توانند در بندر بوشهر پهلو گیری کند.




+ 7
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری