پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ۲۳:۳۴
۹
۰
نسخه چاپی
جاذبه های گردشگری حیرت انگیز

6 شگفت انگیز آسیا

جاذبه های گردشگری حیرت انگیز
جاذبه های گردشگری پرطرفدار کشورهای آسیایی هستند. معابد و آثار باستانی، جزایر زیبا و بهشت‌گونه و طبیعت بکر و بی‌نظیر در این قارهٔ پهناور آن‌قدر زیاد است که هرکس با هر سلیقه‌ای و هر هدفی که از سفر دارد، می‌تواند از آنها لذت ببرد

بیشترین تعداد مکان های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو را در دنیا دارد. شهرهای مهم هنری  تقریبا تمام مردم دنیا می شناسند و قرن هاست که توریست ها را به سوی خود جذب می کنند. آسیا علاوه بر گنجینه های هنری با ارزش دارای سواحل زیبا، دریاچه های واقع در ارتفاع زیاد و کوهستان های باشکوه است؛ با وجود تعداد بسیار زیادی از مناظر و دیدنی های شگفت آور در آسیا ، تهیه لیستی از برترین جاذبه های توریستی این قاره کار چندان راحتی نیست.

۱. بالی ـ اندونزی

بالی یکی از جزایر زیبای اندونزی و از جاذبه های گردشگری آسیا است که کاملا به یک کارت‌پستال زنده شبیه است. جاهای دیدنی جزیره بالی و تفریحات مختلف این سرزمین فوق‌العاده انقدر زیادند که اصلا حوصله‌تان سر نمی‌رود. مثلا می‌توانید روی ماسه‌های سفید زیبا دراز بکشید و آفتاب بگیرید. اگر هم غواصی دوست دارید، می‌توانید در اعماق دریا شنا کنید و از تماشای موجودات گرمسیری لابه‌لای رگه‌های مرجانی لذت ببرید. بقایای یک کشتی به‌جامانده از جنگ‌جهانی دوم هم در زیر آب‌ها هست که دیدنش خالی‌ازلطف نیست.

www.titrebartar.com

 

جنگل‌های انبوه در ساحل، معابد سنگی را پوشانده‌اند، جایی‌که زیستگاه میمون‌های بازیگوش است. اگر به آشنایی با فرهنگ کشورها علاقه‌مند هستید، می‌توانید به شهر اوبود (Ubud) که مرکز هنری بالی است سری بزنید. اوبود بهترین مکان برای تماشای نمایش‌های فرهنگ محلی همراه با حرکات موزون است. می‌توانید در کارگاه‌های طراحی روی پارچه یا نقره‌کاری شرکت کنید یا اینکه به کلاس یوگا بروید و مدتی را در آرامش برای آزاد کردن ذهن‌تان بگذرانید.

۲. پوکت ـ تایلند

پوکِت بزرگ‌ترین جزیرهٔ تایلند و یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آسیا است. این جزیره با دریای زیبای آندامِن، درست مانند آهن‌ربایی بزرگ، دوستداران دریا و غواصان حرفه‌ای را به‌سوی خود می‌کشاند. تالاب‌های آبی و غروب طلایی ـ نارنجی از جمله جاهای دیدنی پوکت هستند که می‌توانند با ایجاد فضایی رؤیایی، به‌یادماندنی‌ترین تعطیلات را برای‌تان رقم بزنند. از محبوب‌ترین فعالیت‌های این منطقه، ورزش‌های آبی است. یادتان نرود، بعد از اینکه حسابی آفتاب گرفتید و تنی به آب زدید، از آکواریوم‌ها، باغ‌ها و معابد بودایی این جزیره هم دیدن کنید.

مطالب مرتبط : چگونه به پارک ملی تورس دل پاین برویم

www.titrebartar.com

 

۳. سیم‌ریپ ـ کامبوج

www.titrebartar.com

 

هنگامی‌که نور صبحگاهی بر معابد پوشیده از گیاهان و ویرانه‌های آنگ‌کور وات (angkor wat) می‌تابد، منظرهٔ طلوع خورشید به رویدادی وصف‌ناشدنی تبدیل می‌شود. آنگ‌کور وات یکی از بزرگ‌ترین بناهای مذهبی دنیاست که مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی و معابد را دربرگرفته است. این مجموعه و شهر آنگ‌کور که متعلق به قرن دوازدهم هستند، اصلی‌ترین دلایل بازدید از شهر سیم‌ریپ به‌ شمار می‌روند. اگر به تاریخ و فرهنگ کشورها علاقه‌مندید، به دهکدهٔ فرهنگی کامبوج (Cambodian Cultural Village) سری بزنید و با تاریخ ملی این کشور آشنا شوید. یکی دیگر از دیدنی‌های آنگ‌کور، بازار شب آن است که غرفه‌ها، فروشگاه‌های مختلف، غذاخوری‌ها و سایر امکانات را برای وقت‌گذراندن دارد.

۴. هانوی ـ ویتنام

www.titrebartar.com

 

پایتخت جذاب ویتنام هنوز بافت قدیمی محله‌ها، آثار تاریخی و معماریِ مستعمراتی‌اش را به‌خوبی حفظ کرده است. بااین‌حال، در کنار این بافت قدیمی می‌توان بناهای سبک جدید را هم مشاهده کرد. شاید امروز دیگر کسی هانوی را با اسامی سابقش از جمله تانگ‌لانگ و اَسِندینگ‌دراگون (ascending dragon) نشناسد، اما این شهر هرگز گذشته‌اش را فراموش نکرده است. گواه این امرْ بناهایی مانند آرامگاه هوشی‌مین و زندان هوآ لو (Hoa Lo) است. دریاچه‌ها، پارک‌ها، بلوارهایی که زیر سایهٔ درختان بزرگ هستند و بیش از ۶۰۰ معبد و بتکده به جذابیت این شهر افزوده‌اند. از نکات جالب این شهر این است که هر جا بخواهید بروید می‌توانید تاکسی بگیرید. تاکسی‌ها کل شهر را پوشش می‌دهند.

۵. توکیو ـ ژاپن

www.titrebartar.com

 

در توکیو به‌راحتی می‌توانید نشانه‌های فرهنگ سنتی و فرهنگ امروزی را کاملا در کنار هم ببینید. از یک سو می‌توانید به معابد باستانی ادای احترام کنید و از سوی دیگر در اماکن تفریحی خوش بگذرانید. اگر قبل از طلوع خورشید از خواب بیدار شوید، صدای سرزندگی و جنب‌وجوش حراج ماهی در بازار تویوسو (Toyosu) را خواهید شنید. علاوه‌براینها، قدم‌ زدن در زیر شکوفه‌های درختان گیلاس که در امتداد رودخانهٔ سومیدا (Sumida) کشیده شده‌اند، صفای خاصی دارد که خاطرهٔ آن همیشه در ذهن‌تان خواهد ماند.

www.titrebartar.com

 

۶. کاتماندو ـ نپال

www.titrebartar.com

 

پایتخت زیبای نپال که یکی از جاذبه های گردشگری آسیا به شمار می‌رود، در دره‌ای واقع شده است که آثار تاریخی، معابد باستانی، زیارتگاه‌ها و روستاهای شگفت‌انگیز و زیبا آن را احاطه کرده‌اند. می‌توانید همراه با اهالی آنجا در میان آثار تاریخی میدان دوربار بگردید. اگر دوست دارید پیاده‌روی کنید، به افرادی ملحق شوید که با گاری به کوهستان می‌روند و در مسیر شلوغ ناحیهٔ تامل (Thamel) گردش کنید.

www.titrebartar.com

 

اگر می‌خواهید سوغاتی بخرید، در مغازه‌ها می‌توانید آثار هنری‌ای که خود اهالی آنجا درست می‌کنند مانند فرش و نقاشی را پیدا کنید که بسیار زیبا و ارزشمند هستند.

گردآورنده: امیرحسین بذلی



+ 9
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری