پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۸:۴۴
۸
۰
نسخه چاپی

بررسی سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان بوگاتی شیرون

بررسی سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان «بوگاتی شیرون»
خودرو بوگاتی شیرون به قدری مرموز است که همه را به این فکر وا داشته برای رسیدن به چنین سرعت‌هایی با یک خودرو، چقدر کار مهندسی سخت و طاقت فرسا روی آن انجام شده است.

نام شیرون نخستین بار در سال 1999 بر سر زبان ها افتاد. بوگاتی در آن سال در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 1999 از یک خودروی مفهومی با نام 18/3 شیرون رونمایی کرد که البته این خودرو هیچگاه به تولید نرسید. 

اما به سال 2016 برگردیم. بوگاتی در این سال در نمایشگاه خودروی ژنو از مدل جدید خود با نام شیرون رونمایی کرد. اما این مدل شیرون بر خلاف خودروی کانسپتی که در اواخر دهه 1990 رونمایی شد قرار شد جایگزین مدل افسانه ای ویرون شود و به خیابان ها راه پیدا کند. 
بوگاتی شیرون یک خودروی موتور وسط دو نفره و مجهز به سیستم چهارچرخ محرک است. تولید این خودرو در کارخانه بوگاتی در مولشین فرانسه انجام می شود و قرار است تا تنها 500 دستگاه از آن به تولید برسد. 

شیرون بر خلاف رقبای نزدیک خود مانند مک لارن P1، لافراری و پورشه 918 یک مدل هیبریدی نیست و فقط از یک موتور بنزینی استفاده می‌کند.

طراحی

بدنه جدید فیبر کربن به همراه یک شاسی تطبیقی ​​ باز طراحی شده که در زیر خود از لاستیک به خصوصی برای بوگاتی استفاده کرده است نه تنها این خودرو را تبدیل به یک قهرمان حداکثر شتاب کرده است، بلکه  بوگاتی شیرون به شما تضمین حداکثر لذت رانندگی را می دهد.طراحی بوگاتی با بوگاتی شیرون به طور قابل توجهی بیشتر حجومی  و خشن بودن ​​با سطح بسیار بالایی از زیبایی آمیخته کرده است زبان طراحی معرفی شده  بوگاتی شیرون به طور قابل توجهی تهاجمی تر و فوق العاده اسپرت و جدید است.

طراحان در تفسیر DNA  بوگاتی شیرون با ویژگی های متمایز آن در تجلی یک طرح مدرن با اضافه کردن ویژگی های جدید ناشی از خواسته های فنی و عملکرد خاص این خودرو توانستند یک رونسانس در زمینه طراحی خودرو ایجاد کنند.بدنه با استحکام بسیار بالا در سطح LMP1 که به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است .

مشخصات فنی و پیشرانه

بوگاتی شیرون در قلب محرک خود از نسخه ی بروزرسانی شده و تقویت شده‌ی همان موتور W16 بوگاتی ویرون استفاده می کند. موتور شیرون نیز همانند ویرون به 4 عدد توربوشارژر مجهز است و می تواند 1500 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. گشتاور این موتور نیز از دور موتور 2 هزار دور بر دقیقه تا 6 هزار دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار دارد. برای مقایسه باید بدانید که نسخه استاندارد ویرون دارای 987 اسب بخار قدرت و قوی ترین نسخه ی ویرون نیز که ویرون سوپر اسپرت نام دارد، 1200 اسب بخار قدرت دارد. 

موتور 8 لیتری بوگاتی شیرون به چهار عدد توربوشارژر مجهز است که دو تای آنها از 8 لوله اگزوز تغذیه می شوند و به طور دایمی در حال کار هستند و دوتای دیگر هم که آنها نیز از 8 خروجی باقی مانده اگزوز تغذیه می شوند از نوع کنترل شونده هستند و میزان درگیری آنها بسته به موقعیت پدال گاز متغیر است. بوگاتی این ترفند را برای کاهش تاخیر توربو ها به کار برده است. توربوشارژرهای این خودرو 50 درصد سایز بزرگتری در مقایسه با ویرون دارند و ورودی هوای آنهای نیز از جنس فیبر کربن است. این توربوشارژر ها در مقایسه با توربوشارژرهای بوگاتی ویرون می تاونند 50 درصد هوای بیشتری را مکش کنند. 

 سیستم انتقال قدرت از نوع دیفرانسیل جلو و عقب و هفت سرعته دو کلاچه است. گیربکس طراحی شده برای  گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر است. این گیربکس به خصوص  بزرگترین،و دارای  بالاترین عملکرد کلاچ مورد استفاده در ماشین های سواری است.

نوبت حداکثر سرعت می‌باشد، بوگاتی می‌گوید حداکثر سرعت شیرون را روی 420 کیلومتر بر ساعت محدود کرده است که تقریباً 5 کیلومتر بر ساعت از سرعت ویرون سوپر اسپرت بیشتر است. بوگاتی می‌گوید تایرهای میشلن روی شیرون که به صورت اختصاصی برای این خودرو طراحی شده‌اند، می‌توانند سرعت‌های بیش از این را هم تحمل کنند و بعدها با کمک آن‌ها کمپانی یک رکورد سرعت برای شیرون ثبت خواهد کرد، ولی این محدودیت سرعت در واقع به منظور حفظ ایمنی سرنشین‌ها انجام شده است.

بیشتر بخوانید:فلوکس واگن پاسات خودرویی به شدت کم اشتها

 این خودرو صفر تا صد را در کم‌تر از 2.5 ثانیه، صفر تا دویست را در کم‌تر از 6.5 ثانیه و صفر تا سیصد را درکم تر از 13.6 ثانیه پر می‌کند. چند لحظه به خود وقت دهید تا مورد آخر را بهتر بتوانید درک کنید! شتاب صفر تا سیصد کیلومتر بر ساعت شیرون 2.9 ثانیه سریع‌تر از مک لارن P1 و یک ثانیه سریع‌تر از ویرون سوپر اسپرت است، این نکته را هم به خاطر داشته باشید که در سرعت سیصد کیلومتر بر ساعت، سرعت باد 83 متر بر ثانیه است.

امکانات رفاهی

کمک فنرها را شل کنید و یک سواری نرم و راحت را تجربه خواهید کرد، سیستم صوتی خودرو قوی است و کابین بسیار خاص و زیباست. ویرون در سرعت‌های بالا کابین پر سروصدایی داشت، ولی استفاده از مواد عایق صدای قوی‌تر و مهم‌تر از همه، شیشه‌های دو جداره باعث شده شیرون در سرعت‌های بالا هم بی سروصداتر باشد. شیشه دو جداره خودرو به قدری مؤثر است که وقتی پنجره را باز می‌کنید، صدای توربوها در حال حرکت بسیار آزار دهنده می‌شود.

یک کنسول مرکزی باریک در وسط کابین قرار گرفته و روی آن دسته دنده و چهار دکمه گرد درخشان مانند الماس سیستم تهویه مطبوع را می‌توانید ببینید. الماس‌های واقعی، البته در اسپیکرها قرار دارند. روی هر کدام از چهار توییتر خودرو یک پوسته الماس یک قیراطی قرار گرفته و در عین حال، لوگوی بوگاتی روی کاپوت خودرو از جنس نقره میناکاری شده است. یک جعبه داشبورد خنک شونده بهترین جا برای نگه داشتن نوشیدنی‌هاست و کیف دستی و کت‌های خود را می‌توانید از جای مخصوصی که در پشت سری‌های خودرو تعبیه شده آویزان کنید، نگران‌های ساک‌های خودتان هم نباشید، زیر کاپوت جلو بوگاتی محفظه‌ای مخصوص برای آن‌ها در نظر گرفته است.



+ 8
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری