پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ۲۳:۱۲
۶
۰
نسخه چاپی

آخرین گزارش از زلزله مسجدسلیمان

آخرین گزارش از زلزله مسجدسلیمان
تیتر برتر از زمین لرزه ای که صبح امروز خوزستان را لرزاند گزارش می دهد.

11:30 صبح امروز دوشنبه زلزله ای با قدرت 5.7 ریشتر در عمق 17 کیلومتری مسجد سلیمان در شمال استان خوزستان را لرزاند. این زمین لرزه  در دیگر شهرهای این استان نیز احساس شد.

کانون این زلزله در منطقه گلگیر در ۴۵ کیلومتری شهر مسجد سلیمان بود که تاکنون چهار پس لرزه پس از زلزله اصلی در منطقه رخ داده است.

اعزام  تیم های امدادی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز از فعالیت پنج تیم امداد و نجات و ارزیاب این سازمان برای کمک و بررسی میزان خسارت وارده خبر داد.

علی خدادادی در گفت و گوی رسانه ای اظهار کرد: ۲ منطقه کلگه و بیبیان از توابع شهرستان مسجد سلیمان متاثر از زمین لرزه دچار خسارت جدی شدند که تیم های امداد و نجات و ارزیاب به این مناطق نیز اعزام شدند.

وی گفت: برای ارزیابی هوایی نیز بالگرد به منطقه اعزام شده است.

وی ادامه داد: احتمال وقوع پس لرزه در این منطقه وجود دارد به همین منظور از مردم مسجد سلیمان تقاضا داریم که از حضور در مناطق پرخطر خودداری کنند.

خسارت زلزله 

شهردار مسجدسلیمان در ساعات ابتدایی بعد از زلزله اعلام کرد بیشتر خسارت‌های وارده ناشی از زلزله در مناطق دارای بافت فرسوده رخ داده وی اما به این نکته نیز اشاره کرد که آسیب‌ها به دیگر نقاط جدی نبوده است.

شهرام سلیمانی در ادامه بیان کرد: چند مجتمع تجاری در این شهر آسیب دیده‌اند اما هنوز از خسارت بیشتر اطلاعاتی در دست نیست.

زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۷ ریشتر پیش از ظهر امروز در مسجدسلیمان به وقوع پیوست و در بیشتر نقاط خوزستان احساس شد.

منابع رسمی تاکنون مرگ یک نفر ناشی از این زلزله (بر اثر سکته قلبی) و مصدوم شدن 104 نفر دیگر را تایید کرده اند که به صورت سرپایی مداوا شدند.

مصدومان دو شهرستان ایذه و مسجد سلیمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: تاکنون آمار نهایی مصدومان در هر دو شهرستان ایذه و مسجد سلیمان به ۱۱۲ نفر رسیده که اکثر درمان سرپایی شدند و ۵ نفر بستری هستند. 

وی گفت: اکیپ‌های ارزیابی اعم از هلال احمر و بنیاد مسکن به روستاها گسیل شدند که تاکنون آمار نهایی مصدومان در هر دو شهرستان ایذه و مسجد سلیمان به 112 نفر رسیده که اکثر درمان سرپایی شدند و 5 نفر بستری هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان عنوان کرد: درباره مسئله برق و آنتن دهی مشکلی نداشتیم فقط بخش گلگیر در راستای حفظ امنیت برق  و گاز مناطق حادثه دیده قطع شد  اما و بعد از عادی شرایط وصل شدند.

خبرنگار:سمیه اریس



+ 6
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری