پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۸ ۱۸:۳۳
۱۳
۰
نسخه چاپی

خط مشی فدراسیون فوتبال عوض می شود/رای فینال جام حذفی صادر شد

خط مشی فدراسیون فوتبال عوض می شود/رای فینال جام حذفی صادر شد
دیدار فینال جام حذفی فوتبال ایران ۱۲ خرداد در حالی در اهواز برگزار شد که حاشیه‌های تلخ پیرامون این دیدار میلیون‌ها هوادار فوتبال را سرگردان و هزاران تماشاگر حاضر در ورزشگاه فولاد اهواز را بلاتکلیف کرده بود. برگزاری این دیدار که مانند دیدارهای هفته‌های پایانی لیگ هجدهم با بی‌نظمی و درگیری همراه بود، انتقادهای زیادی را به همراه داشت.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در پرونده جنجالی فینال جام حذفی برای دو متهم اصلی اتفاقات تلخ این دیدار در مجموع ۷ سال محرومیت از کلیه فعالیت‌های فوتبالی حکم داد.

حاشیه‌های این دیدار به گونه‌ای بود که وزیر ورزش و جوانان و نمایندگان مجلس نیز با ورود به موضوع بر برخورد قاطع با مسببان این اتفاق تاکید کردند و کمیته ویژه‌ای نیز به ریاست محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته اخلاق فوتبال تشکیل و گزارشی از اتفاقات تلخ این دیدار نیز به رئیس جمهور ارائه شد.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نیز از همان ساعات اولیه این اتفاقات، با اعلام تعلیق فعالیت سعید فتاحی مسؤول برگزاری مسابقات لیگ، رسماً به موضوع ورود کرد. در ادامه نیز این کمیته با برگزاری سه جلسه رسیدگی تلاش کرد که متهمان اصلی این دیدار جنجالی را احضار و دفاعیات آنها را اخذ کند اما هیچ کدام از مقصران اصلی اتفاقات این دیدار به جلسات رسیدگی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نرفتند تا اینکه این کمیته تصمیم گرفت با ریاست قاضی تورک اقدام به صدور رأی در این پرونده کند.

بر اساس حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال به پنج سال محرومیت از کلیه فعالیت‌های فوتبالی و جریمه نقدی محکوم شده است.

سعید فتاحی مسؤول برگزاری رقابت‌های سازمان لیگ نیز به دو سال محرومیت و جریمه نقدی و هم‌چنین عبدالکاظم طالقانی رئیس هیأت خوزستان و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز به جریمه نقدی محکوم شده است.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم‌چنین الطافی مدیرعامل و حاجی پور، مالک باشگاه داماش گیلان را به شش ماه محرومیت از تمامی فعالیت‌های فوتبالی و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرده است.

آرای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در حالی صادر شده که مهدی تاج بارها اعلام کرده، رسیدگی به این پرونده در صلاحیت کمیته اخلاق نیست و با این رویکرد حمایتی رئیس فدراسیون فوتبال مشخص نیست سرنوشت نهایی این احکام قابل تجدیدنظر در استیناف چه خواهد شد.

رای ابلاغ نشده

کاظم طالقانی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، درباره رای صادر شده مبنی بر محرومیت ۵ ساله رییس سازمان لیگ و محرومیت ۲ ساله سعید فتاحی اظهار کرد: هنوز رای کمیته اخلاق به ما ابلاغ نشده است. حکمی که این کمیته صادر کرده الآن در کمیته استیناف است و باید این رای در استیناف هم بررسی شود.

وی ادامه داد: تخلف کمیته اخلاق در انتشار این حکم مشخص است که فدراسیون فوتبال آن را بررسی خواهد کرد. نمی‌دانم بر چه اساسی این حکم را صادر کرده‌اند. اگر قرار باشد برای یک تاخیر در فینال جام حذفی ۵ سال محرومیت صادر شود، احتمالاً برای مسابقات مهم‌تر، این محرومیت بیشتر است. البته این حکم بر اساس قانون بوده و در قانون پیش‌بینی شده اما باید دید برای خلاف‌هایی مثل تبانی چه حکمی می‌دهند؟ نمی‌دانم مبنای این حکم چیست.

طالقانی درباره اعتراض بهاروند به کمیته اخلاق مبنی بر تعلل در دادن رای سه پرونده فساد که در این کمیته مفتوح است، تصریح کرد: این هم حرفی است! البته من درباره این پرونده‌ها اطلاعی ندارم. اگر مواردی بوده که کمیته اخلاق باید بررسی می‌کرده و تخلف مشخص بوده است و مدارک معینی وجود داشته اما تا به حال تعلل کرده است و بررسی نکرده یا نشر نداده باید پاسخگو باشد.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره محرومیت‌های کفاشیان و ترابیان هم بیان کرد: رای این دو نیز هنوز قطعی نشده و در کمیته استیناف، باز است. کفاشیان آدم سالم، متدین، کاری و باخدایی است. من ترابیان را خیلی نمی‌شناسم اما از زحمت‌کشان فوتبال است. کفاشیان را به خوبی می‌شناسم و می‌دانم که آدم مومنی است و این وصله‌ها به او نمی‌چسبد.

داورزنی: قضاوت نمیکنم

محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد رأی کمیته اخلاق فوتبال برای فینال جام حذفی گفت: رأی کمیته اخلاق موضوعی است که در حوزه اختیارات فدراسیون است در این مورد قضاوتی ندارم. گزارشی بعد از فینال جام حذفی به مراجع ذی صلاح و حتی رئیس جمهور ارائه شد و تلاش می‌کنیم از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنیم. تلاش می‌کنیم مسابقات در ورزشگاه‌هایی برگزار شود که استاندارد لازم را داشته باشد و بلیت فروشی الکترونیکی انجام و صندلی‌ها شماره گذاری شود. نقش جهان و یادگار امام تبریز در حال آماده شدن هستند. ورزشگاه قائم شهر را هم فشار می‌آوریم تا هرچه زودتر به شرایط آماده سازی برسند.

مقاله مرتبط:اختلاف پنهانی میان فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق

داورزنی در مورد اینکه باشگاه‌های فوتبال اردوهای خارجی می‌خواهند برگزار کنند، گفت: دوستان عقیده داشتند شرایط برگزاری دیدارهای دوستانه و تمرینات در آنجا فراهم است. یکی از مشکلات جدی ما کمبود کمپ‌ها و برگزاری دیدارهای دوستانه است. کمپ تنها محل برگزاری اردو و تمرینات نیست و دیدارهای دوستانه هم مد نظر است هر چند امکانات خوبی در داخل داریم اما دوستان عقیده دارند با کمک اسپانسر هزینه‌ها تأمین می‌شود و گاهاً هزین‌های اردوی خارجی از اردوی داخلی کمتر تمام می‌شود.

سعی نداریم در مسائل داخلی باشگاه‌ها دخالت کنیم. تعدادی از باشگاه‌ها اعلام کردند اگر بخواهیم این اردوها را در داخل برگزار کنیم هزینه‌های ما بیشتر خواهد شد. از طرفی باشگاه‌ها عنوان کردند پیش بینی چند دیدار تدارکاتی را داشته ایم که اگر اینکار را انجام ندهیم هزینه در برخواهد داشت. همین باعث شد نشستی داشته باشیم و با هماهنگی آنها اجازه دادیم کمپ‌های آنها در ترکیه برگزار شود و به گونه‌ای هم تصمیم گیری شد تا به تمام باشگاه‌ها این مجوز داده شود تا اختلاف پیش نیاید.



+ 13
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری