پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۸ ۱۶:۱۲
۵
۰
نسخه چاپی

نسل جدید خودرو رنو کپچر به بازار عرضه شد

نسل جدید خودرو رنو کپچر به بازار عرضه شد
رنو کپچر 2020 به صورت رسمی معرفی شد. این خودروی فرانسوی به موتورهای مختلفی مجهز شده و همچنین ابعاد بزرگتری در مقایسه با نسل گذشته دارد.

کمپانی رنو کپچر 2020 را رسما معرفی نمود که ابعاد بزرگتر و طراحی جدیدی در مقایسه با قبل دارد. رنو از زبان طراحی جدید خود در کپچر 2020 استفاده کرده و بهبودهای فراوانی در آن ایجاد شده است به طوری که کپچر جدید با استفاده از نسل جدید پلتفرم CMF-B رنو ساخته شده و 85 درصد قطعات آن در مقایسه با قبل جدید شده. به علاوه اینکه وزن آن کمتر شده، سریعتر است و مصرف سوخت پایین‌تری دارد.

نمای بیرونی

طراحی بیرونی کپچر جدید الهام زیادی از نسل جدید کلیو گرفته است به‌گونه‌ای که در جلو، دی‌لایت‌های C شکل، فرم جلوپنجره و طراحی سپر، همه و همه کلیو را به یاد می‌آورند. در عقب خودرو اما اوضاع کمی متفاوت است و کپچر با چراغ‌های C شکل، نمای متفاوتی به خود گرفته و از برادر هاچ‌بکش متمایز شده است. درمجموع نسل جدید کپچر در بیرون طراحی جدیدی دارد که اسپرت‌تر و پویاتر از قبل به نظر می‌رسد اما همچنان به‌راحتی به‌عنوان یک کپچر شناخته می‌شود.

طراحی

زیرساخت جدیدترین نسل رنو کپچر پلتفرم تازه‌نفس CMF-B خواهد بود که در رنو کلیو جدید هم بکار رفته است. این پلتفرم جدید برخی تغییرات بزرگ را به همراه دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فضاسازی بهتر کابین و قوای محرکه اشاره کرد. به همین خاطر رنو کپچر جدید با قوای محرکه‌ی متفاوتی در دسترس خواهد بود.

رنو کپچر جدید 11 سانتی متر در مقایسه با نسل فعلی طول بیشتری دارد و فاصله محوری آن هم 2 سانتی متر افزایش پیدا کرده است. چرخ‎‌ها حداکثر 18 اینچی هستند. کپچر با 11 رنگ بدنه، 4 رنگ سقف متفاوت از بدنه و 3 ویژگی شخصی سازی عرضه می‌شود که در مجموع 90 ترکیب رنگ متفاوت را به وجود می‌آورد. رنو کپچر جدید چراغ‌های C شکل LED جدیدی دارد.

مقاله مرتبط:«کورسا» خودرو دوست داشتنی ولی کمیاب

طراحی کابین کپچر بهبود پیدا کرده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر بزرگ عمودی قرار گرفته و در زیر آن کلیدهای کنترلی تعبیه شده‌اند. تغییر اصلی در کابین کپچر جدید، کنسول وسط است که برای برای کاهش وزن و افزایش فضا، شکل جدیدی دارد. همچنین خریداران می‌توانند شارژر بدون سیم گوشی هوشمند را برای خودرو خود سفارش دهند. حجم فضای بار آن به 536 لیتر می‌رسد.

مشخصات فنی و پیشرانه

رنو نسل جدید کپچر را در سه نسخهٔ بنزینی و دو نسخهٔ دیزلی به بازار عرضه می‌کند. موتور بنزینی پایه که TCe 100 نام دارد یک واحد 1 لیتری سه سیلندر توربو با 100 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که دومی با نام TCe 130 از نوع 1.3 لیتری چهار سیلندر توربو است که 130 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور بنزینی سوم اما که TCe 155 نام دارد در اصل نسخهٔ قوی‌تری از همان موتور 1.3 لیتری است و 155 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور دارد.

یکی از مهم‌ترین قوای محرکه‌ی این خودرو نسخه‌ی پلاگین هیبریدی خواهد بود که از باتری 9.8 کیلووات ساعتی و برد الکتریکی 50 کیلومتری برخوردار می‌شود. کپچر جدید شاید با پیشرانه‌ی دیزلی هیبریدی ملایم هم عرضه شود. پیشرانه‌های مرسوم‌تر این خودرو شامل نسخه‌ی 1 لیتری توربوی بنزینی با دو قدرت متفاوت می‌باشد. همچنین پیشرانه‌های 1.3 لیتری بنزینی و 1.5 لیتری دیزلی هم در دسترس خریداران خواهند بود.
هیچ‌یک از این پیشرانه‌ها قدرت زیادی ندارند اما خب مشتریان می‌توانند انتظار مصرف سوخت کمی را داشته باشند.
جدیدترین نسل کپچر از نظر تکنولوژی‌های روز نیز پیشرفت خواهد کرد. ظاهراً این خودرو دارای صفحه‌نمایش 9.3 اینچی، پشت آمپرهای دیجیتال و سیستم‌های رانندگی نیمه‌خودکار مشابه رنو کلیو جدید خواهد بود



+ 5
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری