پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۰۵
۱۱
۰
نسخه چاپی

چند سوال درباره ثبت نام کارت سوخت المثنی

چند سوال درباره ثبت نام کارت سوخت المثنی
شایعات زیادی این روزها درباره قیمت بنزین و بازگشت کارت سوخت به چشم میخورد و ثبت نام دور دوم آن در دست اقدام است ولی مردم برای ثبت نام با مشکلاتی مواجه اند

با آغاز مرحله دوم ثبت نام از متقاضیان کارت سوخت المثنی، بیش از یکصد هزار نفر که در مرحله نخست (در سال 97) اقدام به ثبت نام نکرده بودند، در این دوره اقدام به ثبت درخواست خود برای صدور کارت سوخت المثنی کردند.

در این خصوص برای عده‌ای از مردم سوالاتی پیش آمده که  خواستار پیگیری و یافتن پاسخ این سوالات از سوی ما شده‌اند.

در ادامه به این سوالات پاسخ داده شده است:

1. سند خودروی من بنام فرزندم می‌باشد که به‌سن قانونی نرسیده، برای اخذ کارت سوخت چیکار باید بکنم؟

پاسخ: الزاماً برای ثبت‌نام اینترنتی باید شماره تلفن همراه به نام مالک خودرو باشد و در غیر این صورت برای ثبت‌نام باید به دفاتر پلیس 10+ مراجعه شود. در صورتی که به دلیل عدم رسیدن سن فرزند شما به سن قانونی، سیم‌کارتی به نام مالک خودرو نیست، شما فقط با مراجعه به مراکز پلیس 10+ می‌توانید نسبت به ثبت‌نام کارت سوخت المثنی اقدام کنید.

2. موتورسیکلتی دارم که سند آن به‌نام کس دیگری است. کارت سوخت هم ندارد. به آدرس روی سند مراجعه کردم مالک قبلی موتورسیکلت از این آدرس رفته، حالا باید چکار کنم؟

پاسخ: با توجه به اینکه سند وسیله نقلیه (موتورسیکلت) شما به نام خودتان نیست و به مالک قبلی نیز برای اقدام به ثبت نام کارت سوخت دسترسی ندارید، شما باید با همراه داشتن مدارکی که مشخص می‌کند شما اکنون مالک موتورسیکلت هستید (قول‌نامه و یا هر مدرک دیگر دال بر خرید موتورسیکلت توسط شما) به یکی از دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنید.

3. من 4سال پیش خودرویی خریدم که کارت سوختم داشت، اما بنام مالک قبلی هست. آیا باید دوباره اقدام کنم یا خیر؟

پاسخ: خیر، کارت سوخت خودروی شما اگرچه بعد از نقل و انتقال، به نام شما صادر نشده، اما مربوط به خودروی شماست. شما نیازی نیست اقدام به دریافت کارت سوخت جدید کنید و کماکان می توانید با این کارت سوخت، اقدام به سوخت گیری کنید.

4. من 1397.11.16 ماشین خریدم و تعویض پلاک شده و سند به نام من است و مالک قبلی کارت سوخت به من نداده، میخوام کارت بانکی‌ام را تبدیل کنم قبول نمیکنه. میگه مالکیت شما احراز نگردید. از طریق پلیس 10+ هم اسفندماه اقدام کرده‌ام ولی تاکنون کارت صادر نشده چه کار باید بکنم؟

پاسخ: شما برای دریافت کارت خودرو به پلیس 10+ مراجعه کرده‌اید. درحالی که برای ثبت نام کارت سوخت نیز می توانید با در دست داشتن اسناد مالکیتی خودروی خود به یکی از دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنید. به این صورت می توانید حتی پیش از دریافت کارت خودرو، ثبت نام کارت سوخت خود را نهایی کنید.

 



+ 11
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری