پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ۰۶:۳۲
۷
۰
نسخه چاپی

فوتبالیست هایی که به سیگار اعتیاد دارند

فوتبالیست هایی که به سیگار اعتیاد دارند
اعتیاد یک موضوع همه گیر است که میتواند هرکسی را به دام بکشد اما بازیکنان فوتبال هم از این جریان مستثنا نیستند .شما میتوانید لیست بازیکن های سیگاری را در این مقاله مشاهده کنید.

فهرست فوتبالیست های سیگاری همیشه برای همه جذاب بوده و نمونه های زیر هم مشت نمونه خروار است؛ سیگاری ها بیش از همه به خودشان خیانت کردند و باعث شدند زودتر از حد تصور محو شوند یا به طزر دلخراشی جان خود را از دست بدهند.

 

مسوت اوزیل

www.titrebartar.com

مسوت اوزیل ستاره آلمانی خط میانی آرسنال هم علاقه زیادی به استعمال تفریحی سیگار دارد. او تابستان 2011 همراه دوستانش در یک قایق تفریحی سیگار کشید و روزنامه های اسپانیایی به خصوص کاتالونیایی حسابی آبرویش را بردند.

تدی شرینگهام

www.titrebartar.com

شاید باورتان نشود اما «تدی شرینگام» زننده گل تساوی منچستریونایتد در آن فینال تاریخی مقابل بایرن مونیخ حتی در دوران بازی هم علاقه وصف نشدنی به سیگار داشت، با این حال آمادگی خودش را حفظ کرده بود؛ به حدی که حداقل 10 سال کنار توپ و تانتهام و منچستر یونایتد، سیگار را هم در جیب داشت!

سوکراتس

www.titrebartar.com

سوکراتس ستاره تمام نشدنی فوتبال برزیل که دارای مدرک دکترای پزشکی بود تا 35 سالگی بازی می کرد و روزی یک پاکت سیگار می کشید. او حتی در سال 2004 و در 50 سالگی برای یک تیم به میدان رفت تا ثابت کند سیگار اصلا مانع تنفس عادی اش نشده و اشتباه می کرد. او در 57 سالگی به خاطر خونریزی معده در بیمارستان بستری شد و در اثر عفونت کبد و در نهایت مسمویت جانش را از دست داد.

سوکراتس یکی از بهترین بازیکنان نسل خودش نام داشت و البته با وجود علاقه زیاد به مصرف سیگار توانست تا مدت زیادی در فوتبال بماند اما پایان بدی داشت و خاطره خوب فوتبالدوست از خودش را تا حدود زیادی از بین برد.

مطالب مرتبط: دوستی عجیب طرفداران دو تیم مختلف

رونالدو

www.titrebartar.com

اسطوره برزیلی فوتبال ذاتا سیگاری نیست اما بیش از بقیه ستاره ها در تفریحاتش سراغ دخانیات می رود. او وقتی تازه فوتبال را کنار گذاشته بود در یک مهمانی با روبرتو کارلوس، دوست و هم تیمی اش در رئال مادرید سیگار می کشید و عکسش هم لو رفت. رونالدو این روزها اضافه وزن مشهودی دارد و هنوز هم به شکل تفریحی سیگار می کشد؛ موضوعی که متاسفانه با توجه به چربی های فراوان دور شکم می تواند کاملا به ضررش تمام شود و سلامتی اش رابه خطر بیندازد.

فابیو کوئنترائو

www.titrebartar.com

«فابیو کوئنترائو» مدافع چپ سابق رئال مادرید در جشن تولد چند سال قبلش در حال سیگار کشیدن به بالکن خانه اش رفت و توسط عکاسان شکار شد. نفر کنار دستی او یعنی کریس رونالدوی معروف شانس آورد که سیگار به دست نگرفت. این موضوع باعث شد او به دستور مورینیوی عصبانی در جدال با ویارئال بازی نکند اما در ادامه روابط حسنه شد. کوئنترائو هنوز هم به سبک قدیم ها خوب سیگار می کشد؛ هر چند این نوع اقداماتش برخلاف گذشته چندان بازتاب ندارد و کسی از او بابت دود کردن سیگار خرده نمی گیرد.

زیدان 

www.titrebartar.com

زین الدین زیدان، سرمربی فرانسوی حال حاضر تیم رئال مادرید نیز قبل از بازی نیمه نهایی جام جهانی 2006 مقابل پرتغال سیگار به دست شکار شد و همه را شگفت زده کرد؛ در حالی که 4 سال قبل تر پرچمدار کمپین مبارزه با سیگار نام داشت!

پل گاسکویین

www.titrebartar.com

پل گاسکویین بخشی از پروژه نابود کردن خودش را با سیگار کشیدن کلید زد. درباره او که بدون پروا سیگار دود می کرد، داستان جالبی وجود دارد؛ یک روز در اردوی پایانی قبل از عزیمت کاروان تیم ملی انگلیس به جام جهانی 1998، «گلن هادل» سرمربی سفیدپوشان به غیبت «گازا» در تمرینات تیمش مشکوک می شود. در هتل به دنبال او می گردد اما اتاقش را خالی از سکنه می بیند؛ خالی از سکنه و پر از دود! بله، گاسکویین به اندازه یک پاکت سیگار در جاسیگاری خود به یادگار گذاشته بود! عکس العمل هادل بسیار چکشی بود و ریسک اخراج او در آستانه شروع جام جهانی 1998 را به جان خرید! گاسکویین با چشمانی گریان اردو را ترک کرد و دیگر بیشتر با سیگارهایش خوش بود تا فوتبال.

سرانجام وقتی اخبار گوناگون درباره شرایط نامساعد او در بیرون خانه اش به گوش جهان رسید، خیلی ها برایش دل سوزاندند و حتی ستاره هایی مثل دیوید بکام اعلام کردند برای او کلینیک ترک اعتیاد به سیگار رزرو کرده اند اما گوش گازا به این حرف ها بدهکار نبود و در نهایت یکی از بهترین هافبک های تاریخ فوتبال خیلی زود فوتبال را از وجود خود محروم کرد.



+ 7
مخالفم - 15
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری