پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ ۰۲:۰۰
۱۶
۰
نسخه چاپی

پرفروشترین کراس اور جهان با نامی ایرانی

پرفروشترین کراس اور جهان با نامی ایرانی
نیسان قشقایی - Nissan Qashqai نخستین بار در نمایشگاه خودرو پاریس در سال ۲۰۰۶ در معرض عموم به نمایش درآمد. نیسان قشقایی نخستین محصول شرکت نیسان است که در دفتر طراحی اروپایی نیسان در شهر لندن طراحی شده، و مهندسی آن هم در مرکز فنی اروپایی نیسان در شهر کرنفیلد در منطقه بدفوردشایر در بریتانیا انجام شده است.

نام خودروی نیسان قشقایی از ایل قشقایی ایل بزرگِ ترک‌زبان در جنوب و جنوب غربی ایران (استان فارس) گرفته شده‌است.

در بازار استرالیا، این خودرو به نام «نیسان دوالیس» (Nissan Dualis) فروخته می‌شود. علت آن احتمالاً لهجه خاص مردم استرالیا بوده که نیسان نمی‌خواسته استرالیایی‌ها نام خودرو را مانند عبارت Cash Cow تلفظ کنند! در بازار چین، این خودرو با نام CCUV به فروش می‌رسد.

خودروی نیسان قشقایی در بازار آمریکا با نام «نیسان روگ اسپرت » ( Nissan Rogue Sport ) به فروش می‌رود .

www.titrebartar.com

نیسان قشقایی عنوان پر فروش‌ترین کراس‌اور کامپکت جهان را در اختیار دارد. این خودرو برای سال ۲۰۱۹ بهینه‌سازی شده است.

نسل دوم نیسان قشقایی از سال ۲۰۱۳ در بازار حضور دارد. نیسان با وجود موفقیت قشقایی تصمیم گرفته تا مدلی فیس لیفت از این کراس‌اور محبوب را برای سال ۲۰۱۹ روانه بازار کند. مدل فیس لیفت شده تغییرات زیادی به خود دیده که مهم‌ترین آن‌ها را باید استفاده از پیشرانه‌ی جدید ۱.۳ لیتری توربوشارژردار دانست.

این موتور بنزینی چهار سیلندر طی همکاری مشترک بین گروه رنو نیسان و دایملر (مرسدس بنز) ساخته شده است تا در محصولات مختلفی از هر سه خودروساز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در مدل قشقایی این پیشرانه با دو نوع خروجی مختلف قابل انتخاب است که شامل نسخه‌های ۱۳۸ اسب بخار و ۱۵۸ اسب بخار قدرت می‌شود. البته مشتریان همچنان می‌توانند در صورت تمایل پیشرانه‌های قدیمی ۱.۲ و ۱.۶ لیتری را نیز برای خودروی خود انتخاب کنند.

www.titrebartar.com

در جدیدترین بررسی که توسط AutoTrader انجام شده، پیشرانه‌های ضعیف‌تر نیسان قشقایی با وجود اینکه قدرت کم‌تری دارند اما دارای مزایایی همچون مصرف سوخت کم‌تر و کارکرد کم‌صداتر در مقایسه با پیشرانه‌های قدیمی این خودرو هستند. این پیشرانه‌ها جوابگوی نیازهای ۹۵ درصد خریداران نیسان قشقایی هستند و افرادی که خواهان پیشرانه‌ی قدرتمندتر باشند می‌توانند نسخه ۱۶۰ اسب بخار را انتخاب کنند که به همراه یک جعبه دنده هفت سرعته از نوع دوکلاچه عرضه می‌شود.

 موردی که در نیسان قشقایی فیس لیفت ۲۰۱۹ می‌تواند خریداران را به خود جلب کند سیستم سرگرمی جدید این خودرو است که در تمامی تیپ‌های نیسان قشقایی به جز تیپ پایه به صورت استاندارد وجود دارد.

نیسان قشقایی خودروی راحت و جاداری است که فضای صندوق مناسبی دارد، به همین دلیل پیش بینی می‌شود که مدل فیس لیفت ۲۰۱۹ این کراس‌اور ژاپنی همچنان بتواند جایگاه خود را به عنوان یکی از پر فروش‌ترین خودروهای بازار جهانی حفظ کند. این خودرو با قیمت پایه ۲۳ هزار دلار  فروخته خواهد شد.

www.titrebartar.com

در ماه نوامبر سال ۲۰۰۷، شرکت نیسان تعداد یکصد هزار دستگاه از این خودرو را در اروپا به فروش رساند. از این مجموع، تعداد ۱۷٬۵۵۴ دستگاه در بریتانیا، ۱۵٬۳۷۶ دستگاه در روسیه، و ۱۰٬۷۴۶ دستگاه در ایتالیا به فروش رسیده‌است.

خودروی نیسان قشقایی برای فروش در بازارهای خاورمیانه و سایر نقاط جهان نیز در نظر گرفته شده‌است.



+ 16
مخالفم - 13
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری