پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ ۰۰:۰۴
۱۶
۰
نسخه چاپی

انواع پوست و روش های زیبا نگه داشتن آن

انواع پوست و روش های زیبا نگه داشتن آن
پوست به عنوان یک عضو پوشاننده سطح بدن در ارتباط دائم با محیط خارج است و باید به حفظ سلامتی و زیبایی آن توجه خاصی کرد.

پوست نیازمند است که به صورت مستمر و مرتب مورد مراقب های ویژه قرار بگیرد و به آن توجه خاصی شود. در این میان، برخی از قسمت های پوست بدن ما نظیر پوست صورت بیشتر از بخش های دیگر نیاز به توجه دارند و اگر  پیگیری ها صورت نگیرد فرد را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد.

جنس پوستتان را بشناسید

پوست خشک، پوست پوست، زبر و زمخت است.
پوست چرب، براق و روغنی است و منفذهای بزرگی دارد.
پوست ترکیبی ، در برخی نقاط (گونه ها)خشک و در بقیه نقاط(پیشانی،بینی و چانه) چرب است.
پوست حساس پس از استفاده کردن لوازم آرایش یا فرآورده های دیگر ممکن است سوزش، سوختگی یا خارش داشته باشد.
پوست معمولی ،یکدست، صاف و در برابر حساسیت مقاوم است.

پاک کردن پوست

 پاک کردن پوست های معمولی/ترکیبی
از هر صابونی که در حمام یا روشویی است برای شستن صورتتان استفاده نکنید. ملزم نیستید محصولات تجملی و گران قیمت بخرید. فقط نیاز دارید محصولی را که برای شما مناسب است پیدا کنید. از شوینده یا صابونی ملایم استفده کنید و صورتتان را بشویید، صورت خود را به شدت نمالید. با آب گرم شستشو دهید و به آرامی خشک کنید. اگر درپوسستان احساس خشکی یا چربی می کنید، شوینده دیگری را امتحان کنید.

 پاک کردن پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید، از شوینده ای ملایم که الکل یا عطر ندارد استفاده کنید. این عناصر قادرند پوستتان را بیشتر خشک کنند. صورتتان را به آرامی بشویید، سپس با مقدار زیادی آب گرم هم شستشو دهید. از آب داغ استفاده نکنید زیرا سریع تر چربی طبیعی پوست شما را از بین می برد. هفته ای یک بار پوستتان را از سلول های زائد پوستی پاکسازی کنید. باعث می شود پوستتان صاف تر و یکدست جلوه کند.

پاک کردن پوست چرب

اگر پوستتان چرب است، از پاک کننده ای فاقد چربی برای شستن صورتتان استفاده کنید. با مقدار زیادی آب گرم صورتتان را بشویید. شاید بخواهید پس از شستن صورتتان از یک تونر یا محصولاتی که به بستن منافذ پوست کمک می کنند ، استفاده کنید، اما مراقب باشید زیرا ممکن است پوستتان را دچار حساسیت کنند. این محصولات قادرند چربی اضافی را از بین ببرند و باعث شوند پوستتان کم تر برق بزند و تمیزتر باشد .

 پاک کردن پوست حساس

اگر پوستتان حساس است، آن را با شوینده ای ملایم و آب گرم فراوان بشویید. حتما صورتتان را آهسته بشویید ، آن را نمالید. پاکسازی ممکن است پوست حساس را به سوزش آورد. سعی کنید از محصولاتی که الکل، صابون، اسید یا عطر دارند استفاده نکنید. در عوض، به دنبال مارک هایی با عناصر ملایم مانند آلوئه ورا،بابونه، چای سبز، پلی فنول و جو. هرچه عناصر موجود در یک شوینده کم تر باشد پوست شما شاداب تر خواهد بود.

بهترین زمان برای شستشوی پوست

می توانید با شستن زیاد باعث خشکی پوست خود شوید، بنابراین روزی یک بار شستن برای بیشتر افراد کافی است. صبح ها صورتتان را با آب ولرم بشویید.برای خشک کردن آن از یک حوله نرم استفاده کنید، صورتتان را نخراشید. در شب، شستشو با یک شوینده یا صابون ملایم به پاک شدن از آلودگی های روز و آرایش کمک می کند. اگر تمرین، یا ورزش می کنید یا کلاس های ورزشی دارید، بعد از آن صورتتان را با شوینده ای ملایم بشویید.عرق می تواند منافذ پوست را مسدود کند وآکنه را بدتر کند.

قبل از خواب شیر سویا بخورید

شیرسویا یک ضدالتهاب طبیعی است که تورم و پف را کم می‌کند. پروتئین سویا باعث می‌شود خطوط موسوم به پنجه کلاغی که معمولا اطراف چشم‌ها ایجاد می‌شوند کم‌تر و ملایم‌تر به نظر برسند. خنکی شیر سویا، پف چشم را کم می‌کند و با انقباض رگ‌های اطراف چشم باعث می‌شود خون به چشم‌تان ندود و چشم‌تان قرمز به نظر نرسد. برای اینکه حس بهتری داشته باشید و برای رفع قرمزی چشم‌‌ها می‌توانید از کمپرس شیر سویا استفاده کنید. پنبه را آغشته به شیرسویا کنید و روی چشم‌ها (یا هر قسمت از صورت‌تان که قرمز و ملتهب یا تحریک شده است)، بگذارید. حالا آرام باشید و اجازه دهید این کمپرس مفید ۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند.

www.titrebartar.com

 

دوری از آب داغ

هرچند دوش آب داغ مخصوصا در فصل سرد لذت‌بخش است اما حمام با آب داغ یا خیلی گرم یکی از دشمنان بی چون‌ و چرای پوست شماست. دوش آب داغ نه تنها ممکن است موجب قرمزی و بعد از آن سوختگی پوست شود بلکه باعث می‌شود عروق خونی برای خنکی پوست تلاش کنند در نتیجه فرد ممکن است دچار سرگیجه شود. دکتر الکسیادس آرمناکاس می‌گوید: «پوست شما در بیست سالگی در عرض یک ساعت بعد از استحمام می‌تواند به حالت عادی خود بازگردد این روند در سی سالگی، ممکن است ۲ساعت طول بکشد اما در ۴۰ سالگی پوست شما توانایی بازگشت به حالت عادی و خاصیت ارتجاعی بیست سالگی را ندارد پس در معرض آسیب بیشتری قرار خواهد گرفت».

www.titrebartar.com

 



+ 16
مخالفم - 15
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری