پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۹ ۲۰:۳۵
۱۳
۰
نسخه چاپی

پیش بینی سهام عدالت در بهمن 99

پیش بینی سهام عدالت در بهمن 99
سهام عدالت در دی ماه با کاهش همراه بود.

به گزارش تیتربرتر؛ در پایان معاملات امروز بازار سهام ارزش سبد سهام عدالت به دلیل عرضه در نمادهای شاخص‌ساز افت کرد و به زیر ۱۰ میلیون تومان رسید. این کمترین ارزش سبد سهام عدالت از زمان آزادسازی آن است.

پیش بینی بورس در بهمن 99

پیش بینی بورس در بهمن 99
پیش بینی بورس در بهمن 99

 

امروز ۲۷ دی ۹۹ شاخص کل به روند نزولی خود ادامه داد و کانال ۱.۲ میلیون واحدی هم از دست رفت. این روند نزولی شاخص کل تا کجا ادامه خواهد یافت؟

بازار امروز ۲۷ دی ۹۹ روند نزولی را داشت و این روند در ادامه اتفاقات و خبر‌های بدی بود که در مورد قیمت گذاری دستوری در هفته‌های گذشته منتشر شده بود. همچنین در چند روز گذشته نیز به دنبال سخنان رئیس جمهور مبنی بر کاهش نرخ دلار و به دنبال آن تائید ضمنی رئیس کل بانک مرکزی بر سخنان رئیس جمهور، این روند نزولی سرعت بیشتری به خود گرفت.

نکته جالب اینکه در روز سه شنبه ۲ همت (هزار میلیارد تومان)، چهارشنبه ۲ همت و امروز نیز ۲.۵ همت پول حقیقی از بازار خارج شده است که به نوعی یک فاجعه برای بازار محسوب می‌شود. در کنار آن کاهش حجم معاملات خرد در بازار به زیر ۱۰ همت نیز به عامل دیگری برای بی رمق شدن بازار تبدیل شده است.

شاخص کل امروز از مرز حمایتی ۱.۲ میلیون واحدی که حقوقی‌ها در ۲۰ آبان ساخته بودند هم گذر کرد. در روند‌های نزولی به دنبال حمایت گشتن به آن اندازه که مقاومت اهمیت دارد، مهم نیست و برعکس. این بدان معنا است که تا روند اصلاحی بازار تغییر پیدا نکند نباید وارد شد و هنگامی می‌توان اطمینان یافت که روند بازار تغییر پیدا کرده باشد که به طور مثال در روند اصلاحی که قیمت ریکاوری می‌شود بتواند از یکی از سقف‌هایی که در مسیر اصلاح ایجاد کرده عبور کند نه اینکه به حمایت برسد و برگردد.

در مورد شاخص کل نمودار قیمت نتوانست از محدوده  ۱.۶ میلیون واحد آخرین سقفی که ساخته بود عبور کند از این رو می‌توان نتیجه گرفت که فاز اصلاحی بازار حداقل از بعد زمانی همچنان ادامه خواهد داشت.

حالا که بازار هنوز دچار تغییر روند نشده و از کف قبلی نیز عبور کرده می‌تواند تا فیبوی ۱.۶۱ بسط در ۱ میلیون واحد اصلاح کند که در این مسیر می‌تواند زودتر یا دیرتر در حمایت‌های هندسی بر روی ۱.۰۵ میلیون واحد و ۹۲۰ هزار واحد واکنش نشان دهد.

با این تفاسیر سهام عدالت نیز با این بازار اصلاحی می توان نتیجه گرفت در بهمن و اسفند نیز شاید با روندی نزولی همراه باشد اما این بستگی به شرایط بازار قیمت دلار ، اتفاقات بین المللی و اتفاقاتی که داخل کشور می افتد نیز دارد.

مطالب مرتبط:

ارزش سهام عدالت در 27 دی 99

ارزش سهام عدالت در 27 دی 99
ارزش سهام عدالت در 27 دی 99

 

در چهار هفته اخیر ارزش سهام عدالت به دلیل روند نزولی نمادهای تاثیرگذار افت کرد و از ۱۴/۲ میلیون تومان به ۹/۹ میلیون تومان رسید. افت ارزش سهام عدالت در حالی است که فروش این سبد در بازار سهام متوقف است و سهامداران در مقابل ریزش ارزش دارایی‌هایشان فقط نظاره‌گر هستند.

از طرف دیگر، در حالی ارزش سهام عدالت مدام کاهش می‌یابد و دارندگان این سهام قادر به فروش آن نیستند که نمایندگان مجلس از ثبت نام مرحله جدید سهام عدالت خبر داده و گفته‌اند سهام ۷ میلیون نفر جدید باید سهام عدالت بگیرند.

ارزش سهام عدالت در ۶ ماه گذشته حدود ۱۱ میلیون تومان افت کرده یعنی از ۲۱ میلیون تومان به ۹/۹ میلیون تومان رسیده است و این موضوع باعث گلایه زیاد دارندگان این سهام شده است.

با این حساب ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت قابل فروش به ۵ میلیون و ۹۵۹ و ۳۰ درصد آن به ۲ میلیون و ۹۷۲ هزار تومان رسیده است.

نمادهایی چون وتجارت، وبصادر، فملی، فولاد، شتران، شپنا، فارس و وبملت نمادهایی هستند که در جریان معاملات ۴ هفته گذشته روندی نزولی داشتند و ارزش سبد سهام عدالت به دلیل روند نزولی این نمادها نزولی شد.

سهام عدالت متوفیان چطور به بازمانده ها می رسد؟

سهام عدالت متوفیان چطور به بازمانده ها می رسد؟
سهام عدالت متوفیان چطور به بازمانده ها می رسد؟

 

آمارها از فوت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار دارنده سهام عدالت طی ۱۰ سال گذشته خبر می دهد و ورثه این افراد باید اقداماتی را انجام دهند تا فرایند انتقال سهام فرد متوفی طی و سهام منتقل شود. در ابتدا وراث قانونی می توانند جهت اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه و با ورود اطلاعات هویتی متوفی از مشمول بودن وی کسب اطلاع کرده و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت مربوط را مشاهده کنند.

سپس بعد از انجام انحصار وراثت، ورثه باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و یکی از ورثه با مراجعه به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی، قسمت میز خدمت الکترونیک را انتخاب کرده و اطلاعات مربوط به انحصار ورثه را بارگذاری میکند. در نهایت شرکت سپرده گذاری اقدامات لازم برای انتقال سهام عدالت به وراث را انجام می دهد.

از سوی دیگر زیر ساخت‌های الکترونیکی تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث در شرکت سپرده گذاری مرکزی آماده شده و منتظر تایید نهایی قوه قضائیه است و چنانچه قوه قضاییه تاییدیه دهد کلیه فرایند انتقال قهری به صورت مکانیزه انجام می شود. به عبارت دیگر اگر قوه قضائیه تایید کند، این سهام به صورت خودکار به ورثه قانونی متوفی منتقل خواهد شد.

انتقال قهری مجموعه ای از اقدامات اجرایی و فرایندهایی است که موجب می شود دارایی اوراق بهادار متوفی از کد سهام داری وی خارج و به تملک وراث قانونی در بیاید.  برای فرایند انتقال قهری اماده کردن گواهی فوت شخص متوفی، گواهی انحصار وراثت، گواهی نامه واریز مالیاتی، شناسنامه و کارت ملی شخص متوفی و کلیه وراث لازم است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 13
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری