پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۵۲
۱۴
۰
نسخه چاپی

فیلم| آموزش ساده کیمچی کره ای

فیلم| آموزش ساده کیمچی کره ای
اگر به دنبال یک غذای خوشمزه کره ای می گردید ما غذای کمیچی کره ای را به شما معرفی و آموزش می دهیم.

به گزارش تیتربرتر؛ کیمچی (هانگول) یک خوراک تخمیر شده و نمکی سنتی کره‌ای است که از سبزیجات و ادویه‌جات گوناگون و معمولاً با کاهوی چینی و ترب سفید کره ای و نوعی کلم چینی به نام بائچو (baechu) و فلفل قرمز درست می‌شود. کره‌ای‌ها به‌طور معمول و روزمره کیمچی را به عنوان غذای فرعی و مکمل (banchan) در وعده‌های غذایی همراه با برنج می‌خورند.

کمیچی چه غذایی است؟

کمیچی چه غذایی است؟
کمیچی چه غذایی است؟

 

کیمچی همچنین به عنوان عنصری از خوراک‌های ترکیبی دیگر نیز به‌کار می‌رود. مردم کره بر این عقیده‌اند که کیمچی باید در هر جایی که یک کره‌ای حضور دارد وجود داشته باشد. آن‌چنان‌که این غذا به همراه نخستین فضانورد تاریخ کره جنوبی (یی سو یئون) با فضاپیمای سایوز به فضا فرستاده شد.

ترکیبات غذایی کمیچی کره ای

در تهیهٔ کیمچی معمولاً از کاهوی چینی، ترب سفید کره ای و انواع مختلفی از سبزیجات مانند تربچه، پیازچه، خیار و سیر و زنجبیل به همراه پودر فلفل قرمز استفاده می‌شود. بر اساس ترکیب و نوع سبزیجات مورد استفاده، صدها نوع مختلف کیمچی تهیه می‌شود. کیمچی به‌طور سنتی در ظرف‌هایی ریخته شده و این ظرف‌ها جهت نگهداری و انجام فرایندهای تخمیری در زیر خاک دفن می‌شوند.

طرز تهیه کمیچی کره ای

طرز تهیه کمیچی کره ای
طرز تهیه کمیچی کره ای

 

کیمچی خوراک تخمیر شده کره‌ای است که به کمک سبزیجات و ادویه‌های گوناگون تهیه می‌شود.

مواد لازم برای تهیه کیمچی کره ای

  • کلم چینی: یک عدد
  • پیازچه خلال شده: یک پیمانه
  • ترب سفید خلال شده: یک پیمانه
  • پودر فلفل چیلی: یک پیمانه
  • نمک: نصف پیمانه
  • سیر رنده شده: دو حبه
  • زنجبیل رنده شده: یک قاشق مربا خوری
  • آب: یک پیمانه

فیلم آموزش آشپزی غذای کیمچی KIMCHI

 

طرز تهیه و دستور پخت کیمچی کره ای

طرز تهیه و دستور پخت کیمچی کره ای
طرز تهیه و دستور پخت کیمچی کره ای

 

۱. کلم چینی را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و آن را با آب بشویید. در حین شستن حواستان باشد که برگ‌هایش از هم جدا نشوند.

۲. لابه‌لای برگ‌های کلم نمک بپاشید و آن را برای حدود سه ساعت در دمای محیط بگذارید تا کلمتان کاملا نرم شود و آب بیندازد. درون ظرفی آب، پودر چیلی، سیر، زنجبیل، پیازچه و ترب را کاملاَ با هم مخلوط کنید. پس از سه ساعت که از نرم شدن کلم گذشت، آن را به آرامی آبکش کنید.

نکات مهم فوت کوزه گری برای تهیه کیمچی کره ای
طرز تهیه کیمچی کره ای

 

۳. دستکش دست کنید و بدون اینکه برگ‏های کلم از هم جدا شود لا به ‌لای برگ‌هایش را از موادی که آماده کردید بریزید. این مواد را در ظرف در بسته قرار دهید. کیمچی را دو روز در دمای محیط و سپس در یخچال نگهداری کنید.

طعم غذاهای آسیایی خاص و فوق العاده اس. حتما شما هم از کسایی هستید که دوست دارن غذاهای جدید آسیایی مثل غذاهای چینی، هندی و کره ای رو امتحان کنن. هر کدوم از غذاهای آسیایی طعم خاص خودشون رو دارن. مثلا همه می دونن که غذاهای هندی اغلب تند هستن یا غذاهای ژاپنی بیشتر با ماهی درست میشن اغلب از نوع غذاهای دریایی هستن. امروز می سری به کره زدیم و یکی از معروف ترین غذاهای کره ای رو بهتون معرفی کردیم.

مطالب مرتبط:

اگر از طرفدارهای غذاهای کره ای باشید، حتما اسم دوکبوکی و کیمچی، از معروف ترین غذاهای کره ای، رو شنیده اید و یا شاید آن ها را در رستوران های کره ای امتحان کرده اید. کیمچی از غذاهای سنتی و ملی کره ی جنوبی محسوب میشه که با سبزیجات مختلف و ادویه های گوناگون درست میشه.

مواد لازم برای تهیه کیمچی کره ای
مواد لازم برای تهیه کیمچی کره ای

 

طرز تهیه کیمچی خیلی خیلی آسونه و به همین دلیل به جرات میشه گفت هر جا حرف از غذای کره ای باشه کیمچی هم اون جا هست! درسته که کیمچی از غذاهای اصلی کره ای به حساب میاد و اون رو با برنج سرو می کنن، ولی بعضی از کره ای ها کیمچی رو مثل ترشی کنار غذا می خورن. در نتیجه میشه از کیمچی رو به عنوان مخلفات کنار غذا هم سرو کرد.

یکی از ویژگی های کیمچی اینه که توش از گوشت و مرغ استفاده نمیشه. پس اگه دنبال یه غذای جدید با سبزیجات تازه هستید کیمچی بهترین گزینه برای شماست. حتما شما هم مشتاق خوردن این غذای خوشمزه و خاص هستید.

نیازی نیست کیمچی رو حتما تو رستوران های کره ای بخورید! امروز ما بهتون طرز تهیه کیمچی رو یاد میدیم تا خیلی ساده این غذای خوشمزه رو تو خونه درست کنید و ببینید طعمش چطوره. حتما شما هم از طعم فوق العاده ی این غذا لذت می برید.

نکات مهم فوت کوزه گری برای تهیه کیمچی کره ای

نکات مهم فوت کوزه گری برای تهیه کیمچی کره ای
نکات مهم فوت کوزه گری برای تهیه کیمچی کره ای

 

  •  حتما در طرز تهیه کیمچی از نمک بدون ید مانند نمک دریایی استفاده کنید.
  •  بهتر است آبی که برای اضافه کردن به مواد کیمچی استفاده می کنید، آب مقطر یا آب جوشیده شده باشد.
  •  بهتر است در مدت زمان تخمیر یک کاسه زیر شیشه کیمچی قرار دهید. چون ممکن است در طول این مدت کمی از آب از شیشه سر برود.
  •  کیمچی آماده شده را می توانید تا چند ماه داخل شیشه در یخچال نگهداری کنید و هر زمان خواستید کمی از آن را در کنار غذا میل کنید.
  •  از آن جا که برای ترکیب مواد اولیه ی کیمچی باید از دست هایتان استفاده کنید تا خوب با هم ترکیب شوند، حتما از دستکش یک بار مصرف برای این کار استفاده کنید.
  •  دقت کنید که هنگام شستن کاهو، برگ های آن را از هم جدا نکنید.
  •  در بعضی دیگر از دستورهای آشپزی بعد از آماده کردن ادویه ی مخصوص کیمچی به همراه سایر مواد، آن ها را داخل برگ های درسته ی کاهو می ریزند و آن را می پیچند. در واقع در این دستورها کیمچی را به صورت درسته و نه خرد شده سرو می کنند.

 

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: مریم بالوی فیلی



+ 14
مخالفم - 13
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری