پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ۱۷:۵۷
۷
۰
نسخه چاپی

پیش بینی قیمت مسکن در هفته سوم آذر 99

پیش بینی قیمت مسکن در هفته سوم آذر 99
بر اساس جدیدترین نظرسنجی کارشناسان در یک ماه گذشته در فروش مسکن و تعداد واحدهای در حال ساخت به شدت افت کرده است.

به گزارش تیتربرتر؛ بررسی فایل های اجاره در یک هفته نخست آذرماه نشان می‌دهد مالکان تمایلی به عقب نشینی از نرخ های پیشنهادی گذشته ندارند و گاهی برای افزایش درآمد، موارد جالبی را پیشنهاد می کنند مانند پرداخت ماهیانه اجاره به دلار.

قیمت مسکن آیا نسبت به ابتدای سال کاهش یافته است؟

قیمت مسکن آیا نسبت به ابتدای سال کاهش یافته است؟
قیمت مسکن آیا نسبت به ابتدای سال کاهش یافته است؟

 

پس از کاهش شدید قیمت در بازارهای مختلف انتظار می‌رفت این کاهش قیمت به بازار مسکن نیز برسد. با این حال در آبان ماه طبق گزارش مرکز آمار ایران تنها بازار مسکن بود که بازدهی مثبت آن هم در حد یک درصد داشت. بانک مرکزی نیز میزان رشد قیمت مسکن را کمی بیشتر و در حد دو درصد اعلام کرده است.

با این حال میزان معاملات مسکن در آبان ماه نسبت به ماه قبل از آن تقریبا نصف شد و حال فعالان بازار ساخت و ساز نیز از کاهش فروش مسکن سخن گفته‌اند.

جدیدترین نظر سنجی پیش بینی قیمت مسکن توسط کارشناسان

نتایج جدید یک نظرسنجی دوره‌ای – ماهانه- از مدیران شرکت‌های ساختمانی، نشان می‌دهد فعالان ساختمانی، آینده معاملات ملک را «غیرهیجانی» می‌بینند و در عین حال به «بازگشت خریداران مصرفی به بازار هرچند نه خیلی زود» امیدوار هستند. ریزش قیمت در بازارهای مختلف، مطابق آنچه مدیران ساختمانی اعلام کرده‌اند،‌ اثر خود را بر قیمت تمام‌شده ساخت مسکن گذاشته است.

جدیدترین نظر سنجی پیش بینی قیمت مسکن توسط کارشناسان
جدیدترین نظر سنجی پیش بینی قیمت مسکن توسط کارشناسان

 

طبق این نظرسنجی که دنیای اقتصاد نتایج آن را منتشر کرده، فعالان بازار ساخت‌وساز به افت شدید در فروش مسکن و تعداد واحدهای در حال ساخت اشاره کرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی که به‌صورت ماهانه توسط اتاق تعاون ایران انجام می‌شود، حاکی از آن است که در آبان، دیدگاه سازنده‌ها به آینده کوتاه‌مدت پیش‌روی بازار ساخت وساز که در مهرماه در وضعیت بدبینانه قرار داشت هم اکنون در مرز خوش‌بینی قرار گرفته است.

تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه سال 1399، نشانگر کاهش سرعت رشد قیمت معاملات مسکن در شهر تهران در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری است.

بر اساس این گزارش، تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال 1399، به 4.5 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 48.4 درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 9.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 271.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 1.8 و 118.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

ذکر این نکته ضروری است که تورم ماهانه متوسط قیمت نرخ معاملات مسکن در مهرماه نسبت به شهریورماه 1399، معادل 10 درصد بوده که این میزان در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری به 1.8 درصد رسیده است؛ این امر نشانگر کاهش سرعت رشد قیمت معاملات مسکن در شهر تهران در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری است.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه سال 1399» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط:

قیمت جدید اجاره در آذر 99

قیمت جدید اجاره در آذر 99
قیمت جدید اجاره در آذر 99

 

مستاجران سهمی در شادی کاهش قیمت در بازارهای مختلف نداشته اند. در حالی که بازار مسکن در آبان ماه هم شاهد ریزش معاملات و هم سرعت رشد قیمت بوده اما رشد نرخ اجاره بها نسبت به مهر ماه نیز با شتاب بیشتری افزایش داشته است.

رشد بازار اجاره در آبان ماه

آمارهای اعلام شده از سوی بانک مرکزی در بازار اجاره در آبان سال ۹۹ نسبت به مهرماه،  ۲۸.۷ درصد افزایش نرخ را نشان می دهد که نسبت به ماه مشابه سال قبل این رشد ۳۱.۹ درصد بوده است.

بررسی نرخ های پیشنهادی اجاره نشان می دهد که بیشتر مالکان بر اساس نرخ های معمول منطقه تعیین نرخ کرده اند اما در میان پیشنهادهای داده شده فایل های متفاوتی هم دیده می شود.

اجاره دلاری خانه در تهران

آپارتمانی 400 متری و نوساز در محله فرشته که دارای سالن سینما، روف گاردن، 2 پارکینگ و... اجاره ماهیانه 150 میلیون دارد و اجاره بهای این ملک یک ماه باید جلوتر پرداخت شود .

در موردی دیگر آپارتمان قدیمی  250 متری بدون هیچ امکانات ویژه ای در خیابان بزرگمهر به مبلغ اجاره ماهیانه 2 هزار دلار پیشنهاد شده است. 

گردآورنده: علی اکبر رضایی

آنچه دیگران میخوانند:



+ 7
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری