پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۹:۴۰
۱۰
۰
نسخه چاپی

جزئیات عرضه اولیه زرماکارون (غزر)

جزئیات عرضه اولیه زرماکارون (غزر)
زمان عرضه اولیه سهام «شرکت صنعتی زر ماکارون» با نماد «غزر» مشخص شد.

به گزارش تیتربرتر؛ شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد رشد 71هزار و 479واحدی در ارتفاع یک میلیون و 812هزار و 832واحد به کار خود پایان داد و بیش از 19میلیارد و 925میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 10هزار و 757میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و 812هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

جزئیات عرضه اولیه زرماکارون با نماد غزر

جزئیات عرضه اولیه زرماکارون با نماد غزر
جزئیات عرضه اولیه زرماکارون با نماد غزر

 

در ماه‌های اخیر، حمایت دولت از بورس بی‌سابقه بوده، به طوری که از طریق عرضه صندوق‌های ETF با قیمت مناسب، تامین مالی از طریق این بازار، عرضه سهام شرکت های جدید و نیز آزادسازی سهام عدالت، حمایت همه‌جانبه ای از بازار سرمایه صورت گرفت.

در این میان، عرضه سهام شرکت های جدید (عرضه اولیه) همواره مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار داشته است، زیرا تاکنون بیش از ۹۰ درصد از عرضه اولیه‌هایی که در بورس انجام شده، سودآور بوده‌اند به همین دلیل این اقدام همیشه در بورس برای فعالان بازار جذابیت داشته است.

بر این اساس، آگهی عرضه اولیه سهام شرکت "صنعتی زر ماکارون" به نماد «غزر» منتشر شد که مطابق آن روز چهارشنبه (٢٥ تیر ماه) تعداد ۱۹۲ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت "صنعتی زر ماکارون" به عنوان پانصدوسی و هشتمین شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر" گروه و طبقه "سایر محصولات غذائی" در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد " غزر " به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. 

در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۱۵۰سهم در دامنه قیمتی ۳۷ هزار و ۷۵۰ ریال تا ۳۹ هزار و ۷۵۰ ریال تعلق می‌گیرد.

هنگامی که سهام شرکتی برای نخستین بار در بورس عرضه می‌شود، به روز اول عرضه سهام، «عرضه اولیه» گفته می‌شود، در این روز درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای نخستین بار از طریق بورس یا فرابورس توسط سرمایه‌گذاران خریداری می‌شود.

جزئیات عرضه اولیه زرماکارون با نماد غزر
جزئیات عرضه اولیه زرماکارون با نماد غزر

 

آخرین وضعیت بورس در 22 تیرماه

بر این اساس سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری خوارزمی، محورسازان ایران خودرو و معدنی و صنعتی گل گهر امروز بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های فرآورده‌های نسوز ایران، قند ثابت خراسان و پارس دارو بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازارهای فرابورس ایران هم معامله 3میلیارد و 891میلیون ورقه به‌ارزش 8هزار و 75میلیارد تومان در 882هزار و 31نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 565واحد رشد کرد و در ارتفاع 18 هزار و 733واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، کشت و دامداری فکا و کشت و صنعت دشت خرمدره بیشترین رشد را داشتند و انواع اوراق تسهیلات مسکن به همراه شرکت‌های هتل پارسیان کوثر اصفهان، پخش هجرت و دامداری تلیسه نمونه بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 10
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری