پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ۱۶:۰۴
۱۵
۰
نسخه چاپی
دانش آموزان بخوانند:

تعطیلی مدارس تا چه روزی ادامه دارد؟

دانش آموزان بخوانند:
در پی شیوع ویروس همه گیر کرونا در سطح کشور مدارس از همان اسفند تعطیل شده و تا امروز 16 فروردین در باره باز شدن مدارس هنوز تصمیم قاطی گرفته نشده است تیتربرتر در ادامه به زمان احتمالی باز شدن مدارس می پردازد با ما همراه باشید.

به گزارش تیتربرتر؛ همانطوریکه می دانید کرونا به تمام کشورها فشار آورده است و اقتصاد و آموزش خیلی از کشورها را فلج کرده است، آثار مخرب کرونا بر پیکره نظام آموزشی از همه خطرناک تر است دولت از همان روزهای ابتدایی اسفند به خاطر سلامت دانش آموزان مدارس را تعطیل کرد و تا کنون زمان بازگشایی مدارس دقیق مشخص نشده است.

با ورود ویروس کرونا مدارس کشور و مدارس تهران به دلیل پیشگیری از ابتلا به کرونا تعطیل اعلام شدند و اکنون که به پایان تعطیلات نوروزی ۹۹ نیز رسیده ایم ظاهرا هنوز تصمیمی در خصوص وضعیت تعطیلی مدارس تهران و سایر استان‌های کشور گرفته نشده است در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آخرین وضعیت تعطیلی مدارس تهران و سایر استان‌های کشور با راهبرد معاصر همراه باشید.

مدارس تا چه روزی تعطیل می مانند؟

مدارس تا چه روزی تعطیل می مانند؟
مدارس تا چه روزی تعطیل می مانند؟

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت؛ درحال حاضر نمی‌توان در مورد تداوم تعطیلی مدارس اظهارنظر خاصی داشت، این موضوع در ستاد ملی مبارزه با کرونا پیگیری می‌شود.

 بر اساس گفته های مسوولان آموزش و پرورش، آموزش دروس در تلویزیون نمی تواند جایگزین آموزش رسمی باشد و در واقع یک نوع آموزش مکمل در کنار آموزش رسمی است و تا پایان سال تحصیلی حتی در صورت عادی شدن شرایط نیز ادامه دارد.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی اظهار داشت: نمی توان درباره روند تعطیلات مدارس به دلیل شیوع کرونا و زمان تداوم این شرایط درحال حاضر اظهارنظر خاصی انجام داد اما درباره وضعیت کلاس‌های آموزشی در تلویزیون با توجه به بازخوردهایی که از والدین و دانش‌آموزان داشته ایم، استقبال خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: در هفته های اول این کلاس آموزشی تلویزیون، زمان محدودی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت اما وزیر آموزش و پرورش به دلیل کثرت تقاضا با رییس صدا و سیما مکاتبه داشته و در حال حاضر تقریبا زمان در اختیار آموزش و پرورش در شکبه های سیما چهار برابر شده است.

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: برای هر کدام از پایه های تحصیلی دو باکس آموزشی وجود دارد که علاوه بر بحث یادگیری به عنوان برنامه مکمل خوب در کنار فعالیت‌های آموزشی معلمان جنبه ایجاد روحیه نظم، مسوولیت پذیری و حس و حال مدرسه رفتن را در میان دانش آموزان ایجاد می کند.

حکیم زاده همچنین از والدین درخواست کرد که در ایام تعطیلات نوروزی هر روز دانش آموزان را سر ساعت معین آموزش بیدار کنند تا این آموزش ها دنبال شود و عادت به برنامه منظم و مسوولیت پذیری با توجه به ایام تعطیلات از دست نرود.

زمان بازگشایی مدارس دانش آموزان 18 فروردین بررسی می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جلسه این کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش در روز دوشنبه خبر داد.

محمد بیرانوندی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعطیلی‌های کرونایی دانش آموزان کشور اظهار کرد: روز دوشنبه این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات پارلمان در این‌باره با حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش جلسه خواهد داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: همکاران و مسئولان مربوط پیشنهادهایی دارند که در این جلسه بررسی خواهد شد و پس از آن، نتیجه نشست اطلاع رسانی می‌شود.

چهار برابر شدن زمان آموزش در تلویزیون

هر چند که در حال حاضر نقد‌های بسیاری به آموزش از راه دور برای دانش آموزان وارد می‌شود، اما در واقع این نوع آموزش یک فرصت است که به واسطه تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان را جبران کند.

هر روز در شبکه ۴ و ۷ صدا و سیما در برنامه‌های زمانی مختلف محتوای دروس به دانش آموزان به صورت زنده آموزش داده می‌شود و همچنین معلمان نیز در شبکه‌های مجازی کلاس‌های درس را برگزار می‌کنند.

بر اساس گفته‌های مسوولان آموزش و پرورش، آموزش دروس در تلویزیون نمی‌تواند جایگزین آموزش رسمی باشد و در واقع یک نوع آموزش مکمل در کنار آموزش رسمی است و تا پایان سال تحصیلی حتی در صورت عادی شدن شرایط نیز ادامه دارد.

در پایان می توان گفت با توجه به اینکه تعطیلات عید نوروز 99 پایان یافت است و در 16 روز از سال 99 گذشته است باید بینمیم تصمیم آخر ستاد مقابله با کرونا زمان مشخص بازگشایی مدارس را چه روزی اعلام می کنند.

نویسنده: علی اکبررضایی



+ 15
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری