پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۱۱
۱۰
۰
نسخه چاپی

همراهی کولاکوویچ تنها تا المپیک 2020

همراهی کولاکوویچ تنها تا المپیک 2020
بازیکنان تیم ملی والیبال ایران این روزها علاوه بر مقابله با کرونا خود را برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می کند اما قرارداد سرمربی صربستانی تیم ملی تا پایان المپیک نیز به پایان می رسد.

به گزارش تیتربرتر؛ سروقامتان تیم ملی ایران پس از اینکه در سال 2012 با ولاسکو به المپیک نرسیدند، در المپیک ریو با رائول لوزانو طعم حضور در معتبرترین تورنمنت والیبالی دنیا را چشیدند و در نخستین تجربه خود هم در این مسابقات توانستند از گروه خود صعود کنند و در نهایت با شکست مقابل ایتالیا در یک چهارم نهایی، از المپیک حذف شد.

تیم ملی والیبال ایران که طی سالیان اخیر سطح خود را از قاره کهن جدا کرده، اولین حضور خود در رقابت های المپیک را در سال 2016 تجربه کرد.

حالا اما تیم ملی والیبال که در یکی از بهترین فرم های آمادگی خود قرار دارد، برای حضور در رقابت های والیبال انتخابی المپیک 2020 توکیو آماده می شود تا بتواند با یک تاریخ سازی به یاد ماندنی، برای دومین بار پیاپی جواز حضور در رقابت های المپیک را کسب کند.

تغییر زمان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۰ 

فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد، به دلیل شیوع ویروس کرونا، زمان برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۰، به بعد از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو موکول شد. پیش از این قرار بود مرحله نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۰ از تاریخ دوم خرداد ماه سال ۱۳۹۹ تا یکم تیر ماه ۱۳۹۹ برگزار شود.

فدراسیون جهانی (FIVB) دلیل این اقدام خود را حفاظت از خانواده والیبال اعلام کرده است. البته فعلا تاریخ جدید برگزاری مسابقات برای بعد از بازی‌های المپیک اعلام نشده و قرار است با در نظر گرفتن برنامه‌های فدراسیون‌های‌ ملی، زمان جدید لیگ ملت‌ها اعلام شود.

بیشتر بخوانید: آیا شانس به تیم والیبال ایران رو می‌کند؟ 

همچنین قرار بود رقابت‌های جام باشگاه‌های والیبال آسیا اواخر فروردین ماه سال آینده به میزبانی تایلند برگزار شود اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و نگرانی از بابت این بیماری با اعلام کنفدراسیون آسیا این مسابقات به ۲۰ تا ۲۷ مرداد سال آینده موکول شد.

titrebartar.com

 

اتمام قرارداد کولاکوویچ تا پایان المپیک ۲۰۲۰ 

با اعلام فدراسیون جهانی والیبال، رقابت‌های لیگ ملت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا به پس از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ موکول شد. با توجه به تعویق رقابت‌های لیگ ملت‌ها، سؤالاتی مبنی بر ادامه همکاری کولاکوویچ با تیم ملی والیبال ایران مطرح می‌شود، چرا که قرارداد سرمربی صربستانی تیم ملی تا پایان المپیک ۲۰۲۰ خواهد بود.

علی فتاحی در گفتگو با مهر درباره برنامه فدراسیون والیبال برای ادامه همکاری با ایگور کولاکوویچ گفت: در حال حاضر درباره قرارداد کولاکوویچ تصمیم‌گیری نکرده‌ایم. با توجه به شرایط ناپایدار حاکم بر کشور، منتظر اتفاقات حوزه سلامت هستیم. فدراسیون والیبال تابع ارگان‌های پزشکی، وزارت بهداشت و وزارت ورزش است. قرارداد کولاکوویچ نیز تا پایان المپیک است. روال برنامه این بود که ابتدا رقابت‌های لیگ ملت‌ها و سپس المپیک برگزار شود اما با تغییرات اعمال شده، باید بازنگری جدی در این زمینه انجام دهیم.

دبیر فدراسیون والیبال ادامه داد: با توجه به اتمام قرارداد کولاکوویچ، وی می‌تواند درباره قرارداد با سایر تیم‌ها و همچنین پیشنهاد با ایران بحث کند. فدراسیون نیز می‌تواند گزینه‌های دیگر را مورد بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: کولاکوویچ به ایرانی‌ها پیام کرونایی داد

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تصمیمی برای رایزنی با سایر گزینه‌ها دارید یا خیر؟ گفت: تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو حدود ۵ ماه زمان باقی‌مانده است و در حال حاضر با توجه به شرایط کشور، اولویت نخست آماده‌سازی تیم ملی برای المپیک توکیو می‌باشد. پس از حضور ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مهم‌ترین برنامه ما کسب نتیجه خوب در المپیک است. درباره پس از المپیک هنوز به نتیجه و جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

فتاحی اظهار کرد: تغییر زمان لیگ ملت‌ها با توجه به تغییراتی که رخ داده است، سلامت تمام مردم جهان را تحت تأثیر قرار داده و والیبال نیز از این تغییرات بی‌نصیب نبوده است. هم برنامه‌های تیم ملی و هم رقابت‌های لیگ تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. باید منتظر بمانیم که در آینده نه چندان دور چه تصمیم‌گیری‌هایی در این زمینه انجام خواهد شد.

 آخرین وضعیت لژیونرها

دبیر فدراسیون والیبال درباره آخرین وضعیت لژیونرها نیز گفت: امیر خوش‌خبر به عنوان سرپرست تیم ملی با بازیکنان در ارتباط مستمر و مداوم است. او روزانه با بچه‌ها ارتباط برقرار می‌کند. برای ما بسیار حائز اهمیت است که لژیونرها با توجه به شرایط پیش آمده، آمادگی مطلوب خود را حفظ کنند. خوش‌خبر به عنوان مسئول در این زمینه پیگیر وضعیت سلامت و آمادگی جسمانی لژیونرها است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهاد هدایت تیم ملی نوجوانان به شما صحت دارد یا خیر؟ افزود: من! این خبر را چه کسی مطرح کرده است؟ در این زمینه هیچ صحبتی ندارم. به هر حال من کار فنی انجام داده‌ام و کار فنی جزو علایقم است. در این زمینه علاقه‌ای به صحبت ندارم.



+ 10
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری