پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۴:۲۵
۱۲
۰
نسخه چاپی

تاثیر کرونا بر بخش گردشگری ژاپن و فرانسه

تاثیر کرونا بر بخش گردشگری ژاپن و فرانسه
گسترش ویروس کرونا فشار و لطمه زیادی را به بخش‌های گردشگری و حمل و نقل ژاپن و همچنین فرانسه وارد کرده است، در ادامه به ضربه شدید کرونا بر بخش گردشگری این کشور خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

به گزارش تیتربرتر؛ به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، پس از موزه لوور، برج ایفل نیز به روی گردشگران بسته شد، اما تعطیلی ایفل ضربه سخت دیگری به بخش گردشگری فرانسه وارد خواهد کرد و این امکان وجود دارد که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۰، به صنعت گردشگری فرانسه ۱۰ میلیارد یورو خسارت وارد شود.

موزه لوور پاریس که بیشترین بازدیدکننده را در جهان دارد، تعطیل شده است. به جز موزه لوور، اماکن فرهنگی-تاریخی دیگری نیز به روی گردشگران و بازدیدکنندگان بسته شد. مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو (Georges-Pompidou)، موزه اورسه (Musée d'Orsay) و کاخ ورسای نیز تا اطلاخ ثانوی تعطیل شده‌اند.

در پی این تصمیم، گردشگران بسیار ناامید شدند و واکنش‌هایی نشان دادند.

خبرنگار شبکه در گزارش خود گفت: اتخاذ چنین تصمیمی در شرایط کنونی تعجب برانگیز نیست. البته این یک تصمیم بسیار نمادین است. برج ایفل مرکز اصلی گردشگری در فرانسه تعطیل شد. بازدیدکنندگان از روز جمعه دیگر امکان بازدید از این برج را ندارند. این امر به منظور جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا صورت گرفت. گرچه اغلب گردشگرانی که با آن‌ها گفتگو کردیم، شرایط را درک می‌کنند، اما بسیاری هم از اتخاذ چنین تصمیمی بسیار مأیوس شدند.

یکی از گردشگران گفت: «من بخاطر دانشجویانم بسیار ناراحت هستم، زیرا آن‌ها واقعاً قصد داشتند از برج ایفل بالا بروند. آن‌ها همه طول ترم در این باره حرف می‌زدند؛ اما آرزوی آن‌ها محقق نمی‌شود».

دختر جوانی گفت: «برای ما لحظه بدی است. ما گردشگر هستیم. منتظریم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. البته اگر هم بخواهیم اینجا بمانیم، این خطر وجود دارد که اوضاع پیچیده‌تر شود».

خبرنگار شبکه در پایان گزارش خود افزود: این تعطیلی ضربه سخت دیگری بر بخش گردشگری فرانسه وارد خواهد کرد و شیوع ویروس کرونا این بخش را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد. این احتمال وجود دارد که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۰، به بخش گردشگری فرانسه ۱۰ میلیارد یورو خسارت وارد شود.

بیشتربخوانید: قفل کرونا بر صنعت گردشگری

تاثیر ویروس کرونا بر ژاپن

به نقل از ژاپن تودی، گسترش سریع ویروس کرونا موجب شده تا مردم ژاپن تمایلی برای بیرون آمدن از منازل خود نداشته باشند و این مساله خسارت سنگینی را به بخش های گردشگری و حمل و نقل این کشور وارد کرده است.

بر اساس این گزارش تعداد مسافرانی که طی روزهای اول تا 19 فوریه بین شهرهای توکیو و اوزاکا مسافرت کرده اند نسبت به سال قبل بیش از 8 درصد کاهش داشته است. این مطلب را یکی از مقام های ارشد شرکت راه آهن مرکزی ژاپن اعلام کرده است.

این روند نزولی مشابه با ماه می 2011 میلادی است که اقتصاد ژاپن پس از زلزله و سونامی و فاجعه هسته ای در شمال شرق این کشور، با رکود بی سابقه ای روبرو شد.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن خواستار تعطیلی همه مدارس و دانشگاه ها شده است.

نخست وزیر ژاپن همچنین خواستار لغو همه مسابقات ورزشی و رویدادهای فرهنگی در این کشور طی دو هفته آینده شده است. وی اوضاع ژاپن را به خاطر گسترش سریع ویروس کرونا، بحرانی و حساس ارزیابی کرده است.

بسیاری از شرکتهای ژاپنی نیز از کارکنان خود خواسته اند تا در خانه بمانند و کارهای خود را از طریق منزل انجام دهند.

شرکتهای هواپیمایی ژاپن نیز از کاهش شدید مسافران پروازهای خود به خاطر ویروس کرونا خبر داده اند.

بر اساس آمارهای موسسه تحقیقاتی توکیو شوکو، بیش از 70 درصد شرکتهای ژاپنی اعلام کرده اند که ویروس کرونا تاثیر منفی شدیدی بر فعالیت آنها داشته است.



+ 12
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری