پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ۱۹:۴۲
۶
۰
نسخه چاپی
دنیای کشتی ویروسی شد:

وضعیت بحرانی در مسابقات کشتی

دنیای کشتی ویروسی شد:
مسابقات گزینشی کشتی در قاره اروپا و آخرین مرحله گزینشی المپیک در سطح جهانی، با اعلام اتحادیه جهانی به تعویق افتاد.

خبرنگار ورزشی تیتربرتر؛ مسابقات انتخابی کشتی در قاره اروپا برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰، که قرار بود در تاریخ ۱۹ تا ۲۲ مارس در بوداپست برگزار شود، به همراه مرحله گزینشی جهانی به عنوان آخرین شانس حضور در المپیک، که قرار بود از ۳۰ آوریل تا ۳ می‌ در صوفیه بلغارستان، برگزار شود، به مدت ۳ ماه تا ماه می‌ به تعویق افتاده است.

با اعلام اتحادیه جهانی این رویداد‌ها دوباره برنامه‌ریزی شده‌اند و انتظار می‌رود مرحله انتخابی اروپا در اواسط ماه می‌ برگزار شود و مرحله انتخابی "آخرین فرصت" در سطح جهانی در اوایل ژوئن برگزار شود.

نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی گفت: ما به دقت روی COVID-۱۹ نظارت می‌کنیم و در ادامه اطلاعات جدیدی را برای کشتی‌گیران، مربیان و هواداران خودمان در اختیار خواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: روند تعیین مشارکت‌کنندگان المپیک در میدان مسابقه اتفاق خواهد افتاد، اما با این حال باید با صلابت و هوشیار بمانیم، زیرا جامعه جهانی درگیر این بیماری همه‌گیر شده است. سلامتی و رفاه ورزشکاران برای ما یک اولویت مطلق است.

کشتی گیران ایرانی با کرونا سرشاخ شدند

رونده آماده‌سازی کشتی فرنگی بهم خورد

پدیده کشتی فرنگی ایران که در رقابتهای جهانی که موفق شد ضمن کسب مدال برنز، یک سهمیه المپیک هم بدست آورد از وضعیت کنونی و تعطیلی اردوها بسیار نگران و ناراضی است.

علیرضا نجاتی فرنگی‌کار جوان قمی تیم ملی کشتی ایران در رقابتهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان یکی از پدیده های این مسابقات بود. وی که برای نخستین بار حضور در مسابقات جهانی را تجربه می کرد، تنها با یک شکست از راهیابی به فینال بازماند اما در دیدار رده بندی موفق به کسب مدال  برنز شد. او در این مسابقات توانست رقبای نامدار و باتجربه ای را از پیش رو بردارد و در نهایت با وجود کسب مدال برنز، عملکرد قابل قبولی را از خود بر جای بگذارد.

علیرضا نجاتی که مثل دیگر اردونشینان تیم ملی کشتی فرنگی بعد از تعطیلی تمرینات مجبور به رفتن به شهرش و ادامه تمرینات به صورت انفرادی است گفت:

ویروس کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داد و در شرایطی که کشتی گیران از انگیزه و امید فراوانی برای ادامه تمرینات برخوردار بودند، مجبور به ترک خانه کشتی شدند. متاسفانه روند برنامه های مدون کادر فنی برای آماده سازی فرنگی کاران با این شرایط به هم خورد و هنوز مشخص نیست چه زمان به روال عادی باز خواهیم گشت.

وی تصریح کرد: من هم مثل دیگر کشتی گیران در حال انجام تمرینات انفرادی هستم و هم اکنون با حضور در یکی از سالن های ورزشی شهر زادگاهم سعی می کنم خودم را در شرایط نسبتا مطلوب نگه دارم. طبیعتا تمرین بصورت انفرادی سخت است و نمی توان آنطور که باید و شاید تمرین کرد. البته این وضعیت فقط شامل حال من نیست و تمامی کشتی گیران با آن درگیر هستند. در نتیجه امیدوارم هر چه زودتر زمینه ای فراهم شود تا بتوانیم در اردویی مناسب جمع شویم و دوباره استارت تمرینات را بزنیم.

فرنگی‌کار وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی ایران در پایان گفت: به عنوان عضو کوچکی از جامعه کشتی آرزو می کنم شرایط کنونی هر چه زودتر بهبود پیدا کند. ادامه این روند به هیچ عنوان مطلوب نیست و امیدوارم به کمک خدا از این روزهای سخت گذر کنیم.

آخرین اخبار از حواشی کشتی ایران

تمرین انفرادی به کشتی لطمه می‌زند

سرپرست سابق تیم ملی کشتی آزاد گفت: فدراسیون باید به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک فشار بیاورد تا زودتر شرایطی برای برپایی اردو مهیا کنند.

 شرایط خاصی به وجود آمده، هیچ کسی نمی‌داند باید چه چیزی بگوید و چه کار کند. به نظر من باید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش خیلی سریع قرنطینه‌ای را برای اردوی تیم‌های ملی آزاد و فرنگی در نظر بگیرند و اردوها آغاز شود تا نفراتی که مد نظر کادرفنی تیم‌های ملی هستند، زودتر تمرین‌شان را در محیطی محافظت شده، آغاز کنند.

وی ادامه داد: حتی اگر می‌شود باید اقدامات لازم را انجام داد تا اردو در خارج از کشور برگزار شود. سال المپیک است، کسی به این توجه نخواهد کرد که ایران با چه مشکلاتی روبه روست. قطعا باید قرنطینه‌ای برای تیم‌های ملی در نظر گرفته شود تا بچه‌ها بتوانند تمرین کنند. انفرادی تمرین کردن، به کشتی لطمه می‌زند. بچه‌ها برای پیگیری تمرینات‌شان مشکلات زیادی دارند، باشگاه‌ها اکثرا تعطیل‌ هستند، زمان هم نداریم. حدود 5 ماه دیگر المپیک شروع می‌شود و داریم زمان را از دست می‌دهیم. فدراسیون باید به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک فشار بیاورد تا زودتر شرایطی برای برپایی اردو مهیا شود. کشتی هنوز 6 سهمیه‌اش را نگرفته و دنیا به خاطر ما صبر نمی‌کند. مصاحبه نناد لالوویچ هم نشان داد که آنها برای برگزاری مسابقات برنامه ریزی می‌کنند.

حبیبی در خصوص وضعیت این روزهای جامعه نیز گفت: بیماری ناشناخته و خطرناکی است و اینکه علائم پنهان دارد، این ویروس را موذی می‌کند. من نمی‌توانم توصیه‌ای برای کسی داشته باشم چون مردم همه گرفتارند، مسئولان باید فکری به حال این وضعیت کنند. من در جایگاه آنها نیستم که بدانم چه کار می‌شود کرد، اما اگر می‌گوییم مردم در خانه‌های‌شان بمانند، پس کرایه خانه و خرج زندگی را از کجا بیاورند؟ باید  مشکلات مرتفع شود، این توصیه که در خانه بمانید، خودخواهانه هست، از طرفی هم این ویروس خطرناک است و راه انتقالش خیلی گسترده. پیشگیری قطعا راحت تر از درمان است و امیدوارم همه بتوانیم با رعایت بهداشت فردی، از ابتلا جلوگیری کنیم.

ویروس کرونا به کشتی هم سرایت کرد

آخرین جلسه کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی

در جدیدترین نامه ارسالی اتحادیه جهانی کشتی موارد زیر اعلام شده است:

الف. انتخابی المپیک در قاره اروپا به میزبانی مجارستان تا ماه می (اردیبهشت ماه سال ۹۹) به تعویق می افتد. محل برگزاری تغییر نخواهد کرد. تاریخ دقیق متعاقبا اعلام خواهد شد.

ب. انتخابی المپیک در قاره های آفریقا- اقیانوسیه به میزبانی مراکش به ماه می ۲۰۲۰ (اردیبهشت ماه سال ۹۹) موکول گردید. میزبان تغییر نکرده است.

ج. انتخابی المپیک به صورت جهانی، به میزبانی بلغارستان به اوایل ماه جون (نیمه دوم خردادماه سال ۹۹) موکول می گردد.

ضمنا برگزاری انتخابی المپیک در قاره آسیا کماکان در دست بررسی است. برنامه فعلی برگزاری این رویداد در پایان ماه می (دهه اول خردادماه) و به میزبانی کشوری که بزودی در خصوص آن تصمیم گیری می شود، می باشد.

 



+ 6
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری