پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ۱۸:۵۷
۵
۰
نسخه چاپی
در جلسه با معاون وزیر ورزش چه خبر بود:

تکلیف اردوی تیم ملی کشتی

در جلسه با معاون وزیر ورزش چه خبر بود:
تلاش مسوولان ورزش برای برپایی اردوی تیم‌های ملی کشتی

به گزارش خبرنگار ورزشی تیتربرتر؛ سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: مسوولان ورزش کشور تلاش دارند تا جهت آماده‌سازی تیم‌های ملی کشتی شرایط برپایی اردو را در مکانی جدید با رعایت تمامی الزامات پزشکی مرتبط با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، فراهم آورند.

جلسه مسوولان فدراسیون کشتی و مسوولان وزارت ورزش و جوانان در مورد تعیین تکلیف اردوهای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ظهر امروز (دوشنبه) برگزار شد.

در این جلسه که در دفتر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، «مهدی علی‌نژاد» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، «علی رغبتی» مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان، «مهرزاد خلیلیان» سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون، «محسن کاوه»، «حسن رنگرز» مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی و «غلامرضا محمدی» سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان حضور داشتند.

«حسن رنگرز» سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد نتیجه این جلسه گفت: اراده وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون کشتی حفظ و صیانت از سلامت سرمایه‌های فنی کشتی کشور به عنوان ورزش اول است.

وی افزود: بعد از بحث، بررسی و تبادل نظر بین اعضای حاضر در جلسه در خصوص راهکارهای موجود آماده‌سازی تیم‌های ملی و عدم امکان برگزاری اردوها در آکادمی ملی المپیک و خانه کشتی در شرایط قرنطینه، مقرر شد ارکان ورزش کشور تا زمان اعلام نهایی و قطعی زمان و مکان کشور میزبان رقابت‌های گزینشی المپیک در آسیا توسط اتحادیه جهانی کشتی، تمام تلاش خود را بر ایجاد شرایط برپایی اردو در مکانی جدید با مراعات تمامی الزامات پزشکی مرتبط با ویروس کرونا معطوف کنند.

دلیل غیبت محمد بنا در جلسه با معاون وزیر ورزش چه بود؟

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در جلسه‌ای که امروز برای تعیین تکلیف تیم‌های ملی درخصوص برپایی اردوهای آماده سازی برگزار شد، غیبت داشت.

 این جلسه ظهر امروز در دفتر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش به انجام رسید و درحالیکه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، محسن کاوه و حسن رنگرز مدیران فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی و غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی آزاد در جلسه با مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش و مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی حضور داشتند، سرمربی تیم ملی فرنگی در این نشست غایب بود.

محمد بنا گفت: عدم حضورم دلیل خاصی نداشت، دیدم حسن رنگرز در جلسه حضور دارد و دیگر لازم نبود که من در این نشست شرکت داشته باشم. مدیر تیم‌های ملی فرنگی بعد از جلسه در مورد تصمیمات اتخاذ شده با من صحبت کرد.

البته همچنان تصمیم قطعی و مشخصی درخصوص برپایی مجدد اردوهای تیم ملی گرفته نشد و همچنان فدراسیون کشتی منتظر اعلام اتحادیه جهانی درخصوص تعیین زمان و مکان جدید مسابقات گزینشی قاره آسیاست.

مربی تیم ملی کشتی: آزادکاران رها نشده‌اند

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: آزادکاران تیم ملی در شرایطی که اردوی تیم ملی لغو شده به هیچ عنوان به حال خود رها نشده‌اند بلکه با انگیزه بیشتری تمرینات را دنبال می‌کنند.

«ابراهیم مهربان» افزود: با توجه به شرایط ویژه‌ای که به وجود آمده، صلاح نبود که اردوی تیم ملی تشکیل شود. با توجه به دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان اردوهای تیم ملی لغو شد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر پیکارهای گزینشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز در قاره آسیا به تعویق افتاده و برهمین اساس اتحادیه جهانی کشتی تاریخ‌های ۱۵ تا ۱۷ فروردین و یا ۲۳ تا ۲۵ فروردین ماه را برای برگزاری پیکارهای گزینشی المپیک در آسیا اعلام کرده است که طی چند روز آینده تاریخ دقیق برگزاری مسابقه‌ها مشخص خواهد شد.

مهربان یادآور شد: البته امروز نیز جلسه‌ای در وزارت ورزش و جوانان با حضور علیرضا دبیر رییس فدراسیون، حسن رنگرز و محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی و همچنین محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در وزارت ورزش برگزار خواهد شد که در این جلسه در خصوص برخی موارد تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در خصوص شرایط ملی‌پوشان بعد از لغو اردوهای تیم ملی و اینکه گفته می‌شود آنها رها شده‌اند، خاطر نشان کرد: ملی‌پوشان رها نشده‌اند بلکه به صورت تلفنی با آنها در ارتباط هستیم و برنامه‌های تمرینی را در اختیارشان قرار می‌دهیم. از همه مهمتر اینکه همه اردونشینان انگیزه دارند و به خصوص اینکه در سه وزنی که هنوز سهمیه نگرفته‌ایم امیدواریم که بتوانیم سهمیه لازم را بگیریم و بتوانیم برای حضور قدرتمند در المپیک برنامه‌ریزی کنیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد همچنین تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا سبب شده که اکنون به خصوص در شهرهای شمالی وضعیت خوبی نداشته باشیم. در شهرهای شمالی و حتی شهر خودم لاهیجان امکانات کم است و امیدوارم که مردم با درک شرایط فعلی از سفر به شمال کشور پرهیز کنند تا این شرایط را پشت‌سر بگذاریم.

با توجه به شرایط ویژه کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، اردوهای تیم‌های ملی به مدت ۱۰ روز برگزار نشد اما به دلیل در پیش بودن رقابت‌های گزینشی و کسب سهمیه المپیک و در پی آن رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو و لزوم آماده‌سازی کشتی گیران، مقرر شد تمرینات با در نظر گرفتن تمهیدات لازم و با حضور نفرات محدود از ۱۷ اسفندماه در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار شود که براساس دستورالعمل وزارت ورزش این اردو نیز لغو شد.



+ 5
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری