پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۹:۰۸
۵
۰
نسخه چاپی
بحران در کشتی:

ویروس کرونا به کشتی هم سرایت کرد

بحران در کشتی:
به دلیل شیوع بیماری کرونا تمام برنامه های کشتی دچار تغییر شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی تیتربرتر؛ مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت:برنامه های کشتی از مدتها پیش بصورت مدون در حال اجرا بود و حتی تیم ملی توانست به تازگی در رقابتهای قهرمانی آسیا درخشش خوبی داشته باشد. اما در ادامه با توجه به ویروس کرونا همه چیز دستخوش تغییر شد و متولیان ورزش و مسئولان سلامت کشور تصمیم به لغو تمامی فعالیت ورزشی گرفتند.

وی تصریح کرد: البته طبق اعلام متولیان کشتی قرار بود اردهای تیم ملی کشتی از روز شنبه ۱۷ اسفندماه دوباره از سر گرفته شود که این موضوع با توجه به مصوبه جدید ستاد مبارزه با کرونا در ورزش لغو شد. در این خصوص باید گفت کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با توجه به تعطیلی اردوها و همچنین لغو رقابتهای گزینشی در قاره آسیا، همچنان عملکرد آزادکاران را زیر نظر خواهد داشت. تعطیلی اردوها به معنای مرخصی و بی خبری ما از بچه ها نیست و کادر فنی همچنان در مدت تعطیلی اردو با این کشتی گیران در ارتباط خواهد بود.

مربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: تیم ملی هنوز سه سهمیه بازیهای المپیک را کسب نکرده که رسیدن به این هدف از اولویت های ماست. پیش از این قصد داشتیم با تمام توان این سهمیه ها را در رقابتهای گزینشی در قاره آسیا که قرار بود در قرقیزستان برگزار شود، کسب کنیم، اما این مسابقات هم به دلیل ویروس کرونا لغو شد و همه چیز را تغییر داد.

حاج کناری به مسئولیت سنگینی که بر دوش متولیان کشتی است اشاره کرد و گفت: مردم مثل همیشه از کشتی گیران خود توقع درخشش در میادین مهم جهانی و المپیک را دارند، اما مطمئن هستم شرایط را به خوبی درک می کنند. مردم می دانند که وضعیت کنونی باعث تغییر در برنامه های کشتی شده و در واقع خودشان هم به نوعی درگیر شیوع ویروس کرونا هستند.

وی خاطر نشان کرد: کشور ما بارها در طول سالیان اخیر دچار مشکلات بزرگ و ملی شده و من مطمئن هستم این بار هم می توانیم با امید و انگیزه از این بحران خارج شویم. بدیهی است در این برهه زمانی حساس و سرنوشت ساز، اگر هر فردی در مسئولیت خود به خوبی ایفای نقش کند می توانیم مثل همیشه به آینده امیدوار باشیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان به مشکل دیگری که گریبانگیر کشتی گیران است اشاره کرد و گفت: باید به هر شکل ممکن خودمان را تا زمان حضور در رقابتهای گزینشی المپیک آماده کنیم، با مشکل خروجی کشتی گیران هم مواجه هستیم. فدراسیون تلاش فراوانی کرد تا برخی از کشتی گیران به عنوان ملی پوشان کسب سهمیه المپیک بتوانند با اعزام به یک کشور دیگر اردوهای خود را برگزار کنند، اما بسته شدن مرز کشورهای مختلف همسایه باعث شد تا ما در بحث اعزام کشتی گیران هم مشکل داشته باشیم.

بازار داغ حواشی کشتی ایران در آسیا

دلخانی: به خاطر شیوع کرونا در کوه و کَمَر تمرین می‌کنم

ملی‌پوش کشتی فرنگی گفت: در خصوص المپیک همه چیز به کارفنی بستگی دارد و هر تصمیمی که بگیرند از آن تبعیت خواهم کرد چرا که اعتقاد دارم کادرفنی صلاح من و تیم ملی را می‌خواهد.

بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا اردوهای تیم ملی به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شد و به همین دلیل به شیراز برگشتم اما در آنجا هم تمام باشگا‌های ورزشی تعطیل بودند.

وی ادامه داد: به دلیل تعطیلی اماکن ورزشی در شیراز نتوانستم تمرینات کشتی و وزنه را انجام بدهم و مجبور شدم به کوه و کمر بزنم تا از فرم ایده‌آل خارج نشوم. علاوه بر کوه‌نوردی تمریناتی را که می‌شد در دل طبیعت انجام داد را هم انجام دادم تا حداقل از این طریق از بدنم کار بکشم تا از فرم تمرینی خارج نشوم.

وی در خصوص رقابت‌های قهرمانی آسیا و حریفانش در این مسابقات گفت: انگیزه زیادی برای کسب مدال طلای این رقابت‌ها داشتم اما یک لحظه غفلت باعث شد تا کشتی از دستم خارج شود و حریف هم از غفلت من نهایت بهره را برد و برنده شد. هیچ‌گاه روی تشک مبارزه کم‌کاری یا کم‌فروشی نکرده‌ام و همواره در میدان‌هایی که به من اعتماد شده است با تمام وجود برای سربلندی نام و پرچم کشورم تلاش کرده و جنگیده‌ام. در این رقابت‌ها هم فقط یک اشتباه باعث شد مدال طلا را از دست بدهم؛ اگر روز، روزِ من بود قطعا با مدال طلا به کشور بازمی‌گشتم.

ملی‌پوش کشتی فرنگی در پایان خاطرنشان کرد: با انگیزه بالا تمریناتم را پیگیری می‌کنم و نیم‌نگاهی هم به المپیک دارم تا در صورت صلاحدید کادرفنی در مسابقات پیش‌رو به میدان بروم. در خصوص المپیک همه چیز به کادرفنی بستگی دارد و هر تصمیمی که بگیرند از آن تبعیت خواهم کرد چرا که اعتقاد دارم کادرفنی صلاح من و صلاح تیم ملی را می‌خواهد. اگر برای المپیک انتخاب نشوم مجبورم برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ تلاش کنم چرا که امسال مسابقات جهانی در اوزان غیرالمپیکی برگزار نخواهد شد.

غوغای کشتی ایران در آسیا

اطری: در کارنامه‌ام جای چندین مدال جهان و المپیک خالی است

ملی‌پوش کشتی آزاد گفت: عزم خود را جزم کرده‌ام تا در المپیک توکیو به مدال برسم و ویروس کرونا یا هیچ مانع دیگری نمی‌تواند من را از ادامه مسیر دلسرد و بی انگیزه کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در رقابت‌های جهانی نورسلطان توانستم سهمیه المپیک را کسب کنم و از این جهت مشکلی ندارم و دغدغه‌ای برای حضور در مسابقات کسب سهمیه ندارم اما شیوع این ویروس باعث شده تا شرایط ایده‌آلی که برای حضوری موفق در المپیک لازم است را نداشته باشیم و مربیان تیم‌ملی هم نمی‌توانند برنامه‌های خود را پیاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در رقابت‌های المپیک توکیو چقدر شانس مدال دارد، گفت: در رقابت‌های جهانی نورسلطان هم باید مدال می‌گرفتم و اگر بد نمی‌آوردم حتما به این هدف می‌رسیدم. در نورسلطان بدترین قرعه به نام من خورد و همه کشتی‌گیران عنواندار با من در یک گروه قرار گرفتند. این را هم بگویم که در رقابت‌های جهانی چیزی نمانده بود که از سد کشتی‌گیر روسی بگذرم و به فینال برسم اما انگار قسمت این است که اولین مدالم را در المپیک بگیرم.

اطری در پایان در رابطه با برنامه‌هایش جهت حضور در المپیک خاطرنشان کرد: عزم خود را جزم کرده‌ام تا در المپیک توکیو به مدال برسم و برای رسیدن به این هدف ویروس کرونا یا هیچ مانع دیگری نمی‌تواند من را از ادامه مسیر دلسرد و بی انگیزه کند. در کارنامه‌ام جای چندین مدال جهان و المپیک خالی است و تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت تا به آنچه که استحقاقش را دارم، برسم.

اعتبار جهانی کشتی ایران

تصمیم گیری در مورد چگونگی برگزاری اردوی تیم های ملی آزاد و فرنگی

سخنگوی فدراسیون کشتی تاکید کرد که روز دوشنبه در جلسه ای که در وزارت ورزش برگزار خواهد شد، در مورد چگونگی برگزاری اردوی تیم های ملی آزاد و فرنگی تصمیم گیری خواهد شد.

در پی تعطیلی اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به دلیل شیوع بیماری کرونا و براساس دستورالعمل های وزارت ورزش درخصوص تعطیلی اردوهای ملی، حسن رنگرز در برنامه دایره طلایی خبر داد که روز دوشنبه هفته جاری جلسه ای در محل وزارت ورزش برگزار خواهد شد که علاوه بر معاونت ورزش قهرمانی و رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون و مدیران فنی و سرمربیان تیم های ملی آزاد و فرنگی در آن حضور خواهند داشت.

رنگرز در این باره تاکید کرد: در این درخصوص برگزاری اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی تصمیم گیری خواهد شد. در یک مقطع اراده و تلاش فدراسیون برای برپایی اردوها بود ولی دستورالعمل ابلاغی مانع انجام این کار شد. امیدواریم که خروجی جلسه روز دوشنبه اتفاق خوبی برای کشتی باشد که روزهای بسیار سختی به لحاظ کسب سهمیه دارد.

آخرین اخبار از کشتی ایران

وی در مورد تاریخ های اعلام شده درخصوص برگزاری مسابقات گزینشی تیم های آسیایی گفت: ما منتظریم تاریخ قطعی اعلام شود. تایم های پیشنهادی نناد لالوویچ اواسط و اواخر فروردین بود ولی به نظر می رسد با توجه به شیوع کرونا درجهان، باز هم مسابقات به تعویق بیافتد.

رنگرز در پاسخ به این سوال که احتمال اعزام تیم های ملی به اردوی خارجی وجود دارد؟ تاکید کرد: برنامه ما این است که اردوهای تیم‌های ملی ما در داخل خانه کشتی یا آکادمی ملی المپیک یا کیش برگزار شود و یا اینکه طبق مکاتباتی مختلفی که به عمل آمده تا مجوز سلامت کشتی گیران را بگیریم به کشوری که درگیر کرونا نیست اعزام کنیم. البته این اتفاق هم در زمان قطعی شدن مکان و زمان گزینشی انجام خواهد شد. روز دوشنبه تمام این موضوعات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.



+ 5
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری