پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۸:۲۳
۶
۰
نسخه چاپی
پدیده گردشگری ایران:

بوم گردی تا اطلاع ثانوی تعطیل!

پدیده گردشگری ایران:
تا پایان تعطیلات نوروزی اماکن بوم گردی هیچگونه خدماتی ارائه نمی دهند و تعطیل می باشند.

به گزارش گروه گردشگری تیتربرتر؛ برای مهار کرونا، همه واحد‌های بوم گردی کشور تا پایان تعطیلات نوروز تعطیل است.

تعطیلی واحدهای بوم گردی رشت

فرماندار رشت اعلام کرد : واحدهای بوم گردی رشت تا پایان تعطیلات نوروز تعطیل است.

فرماندار رشت در هفتمین جلسه پیشگیری از کرونا این شهرستان برگزار شد گفت : همه واحدهای بوم گردی شهرستان رشت تا پایان تعطیلات عید نوروز تعطیل است و در صورت پذیرش مسافر با صاحبان واحدهای متخلف برخورد خواهد شد. 

میر شمس مومنی زاده افزود : برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در رشت همه بازارهای هفتگی ، سفره خانه ها سنتی ، قهو ه خانه ها و مراکز های اقامتی - تفریحی تعطیل شده است و اگر صاحبان هرکدام از این واحدها خود سرانه اقدام به بازگشایی کنند،  با برخورد  قانونی خواهند شد .

وی با بیان اینکه گند زدایی اماکن عمومی در شهر رشت و بخش های این شهرستان بصورت مداوم انجام می شود ادامه داد : بر اساس توافق های صورت گرفته ، آب ، برق ، گاز  و تلفن هیچ واحدی بدلیل بدهی قطع نمی شود.
فرماندار رشت برای جلوگیری از شیوع بیماری از پذیرش هرگونه مسافر در شهرستان رشت تا اطلاع ثانوی معذوریم. 

نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی هم بر تشکیل ستاد مرکزی پیشگیری از کرونا در رشت تاکید کرد و افزود : با توجه به مرکزیت رشت و بستری شدن بیماران مبتلا در بیمارستان های این شهر، باید امکانات ویژه به این شهر اختصاص یابد. 
جبار کوچکی نژاد افزود : حضور یکی از معاونان وزیر بهداشت و درمان در گیلان برای رسیدگی بیشتر و اختصاص امکانات بهداشتی و درمانی مقابله با کرونا الزامی است. 

وی با بیان اینکه هشدارهای مراقبتی باید مدام تکرار شود افزود : با توجه به آغاز کار کشاورزان باید شرایط لازم برای انجام کار کشاورزی فراهم شود.. 
نماینده شهرستان رشت در مجلس  شورای اسلامی همچنین بر نظارت و توزیع اقلام بهداشتی از کارخانه های تولید کننده تاکید کرد و افزود : دستگاه های متولی باید موانع توزیع را برطرف کنند همچنین از توزیع بیش از حد اقلام ضد عفونی و مورد نیاز به شهر های که نیاز ندارند پرهیز شود .

پدیده نو ظهور بوم گردی در ایران

تعطیلی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌مسافرها در کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: هتل‌های کرمانشاه در ایام نوروز می‌توانند مسافرین را پذیرش کنند، اما اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافرها تعطیل خواهند بود.

امید قادری در ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه که امروز(17 اسفند) برگزارشد، با اشاره به تعطیلی تمام اماکن تاریخی و موزه‌های کرمانشاه در ایام نوروز، اظهارکرد: با توجه به شیوع کرونا، این تصمیم را در استان به مانند برخی استانهای دیگر اتخاذ کردیم.

وی به تصمیم دولت مبنی بر تدارک بسته‌های سفر برای روزهای پس از بحران کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه مردم پس از این بحران نیاز به بازسازی روحی و روانی دارند، دولت این برنامه را در دستورکار قرار داده، لذا پیش بینی می‌کنیم پس از پایان بحران کرونا شاهد رونق دوباره گردشگری در کشور و به تبع در استان کرمانشاه باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: براین اساس در نظر داریم حوزه گردشگری استان را برای پذیرش گردشگران در آن زمان که احتمالا اردیبهشت یا خرداد خواهد بود، آماده کنیم.

وی به دستورالعمل کشوری تعطیلی اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافرها هم اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مصوبه‌‎ای برای تعطیلی هتل‌ها نداشته‌ایم، بنابراین این مراکز اقامتی در نوروز امسال همچنان می‌توانند پذیریش میهمان داشته باشند.

قادری بابیان اینکه هتل‌های کرمانشاه از استانداردهای بالایی در بحث نظافت و رعایت مسائل بهداشتی برخوردارند، عنوان کرد: تعداد کم این مراکز اقامتی در کرمانشاه باعث شده تا بتوانیم نظارت دقیق و مستمری بر فعالیت آنها داشته باشیم.

وی در ادامه به خسارت بخش گردشگری استان از شیوع کرونا هم اشاره کرد و گفت: هنوز برآوردی از میزان خسارت وارده  انجام نداده‌ایم و بزودی این کار را انجام خواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه پیشنهاد داد: امسال در میادین ورودی شهر کرمانشاه ایستگاه‌های راهنمای ستاد سفر فعال باشند، اما با رویکرد پیشگیری از کرونا فعالیت کنند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه ضمن مخالفت با اجرای چنین برنامه‌ای، گفت: بجای ایجاد ایستگاه‌های راهنما می‌توانیم تابلوهای راهنما در خصوص راه های پیشگیری از کرونا در ورودی شهر نصب کنیم.

پذیرش مسافر از مبدأ استان‌های با شیوع بالای ویروس کرونا در خراسان‌شمالی ممنوع

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه تمام مهمانسراهای دولتی، مهمان‌پذیرها و مراکز اقامتی و بوم‌گردی تعطیل است و فقط در هر شهرستان یک واحد اقامتی، تحت نظارت و تمهیدات ویژه‌ای اقدام به پذیرش مسافر می‌کند، گفت: در این واحدها نیز پذیرش مسافر از مبدأ استان‌های با شیوع بالای ویروس کرونا ممنوع اعلام شده است.

حبیب یزدان‌پناه اظهار کرد: در حال حاضر مراکز اقامتی فعال استان شامل هتل داریوش بجنورد، مهمان‌پذیر لاله در مانه و سملقان، هتل جهانگرد شیروان، مهمان‌پذیر مدائن در فاروج و مهمان‌پذیر نارین در شهرستان جاجرم است که در مواقع اضطرار و تحت تمهیدات ویژه‌ای اقدام به پذیرش مسافر می‌کنند.

وی عنوان کرد: این مراکز به‌هیچ‌عنوان حق پذیرش مسافر از مبدأ استان‌های با شیوع بالای ویروس کرونا ازجمله استان‌های قم، گیلان و گلستان را ندارند و تاکنون نیز موردی مبنی بر پذیرش این مسافران مشاهده نشده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه کمیته گردشگری ذیل ستاد مبارزه با کرونا در خراسان شمالی و در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تشکیل‌شده و به‌دقت موارد رصد و تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: به‌صورت روزانه بر روند اجرای دستورالعمل‌های مقابله با کرونا که از سوی مقام عالی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیز ستاد استانی ابلاغ‌شده است، نظارت داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به تشدید نظارت‌ها، تصریح کرد: این نظارت‌ها با تأکید بر رعایت موازین بهداشتی به‌صورت روزانه انجام می‌شود و مدیران واحدهای زیرمجموعه ملزم به اجرای دستورالعمل‌های مربوطه و ضدعفونی مداوم محل فعالیت خود هستند.

فرماندار چابهار: هیچ‌گونه خدمتی به گردشگران ارائه نخواهد شد

فرماندار چابهار اظهار کرد: تمامی مراکز خدمات گردشگری از جمله هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، بوم‌گردی‌های روستایی و رستوران‌های بزرگ شهر تعطیل شده و هیچ‌گونه خدمتی به گردشگران ارائه نخواهد شد.

با وجود توصیه‌های مؤکد مسئولان و متولیان سلامت، مبنی بر لزوم ماندن در خانه و اجتناب از مسافرت‌های غیرضروری به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسافران که با تعطیل شدن مدارس، سفرهای نوروزی خود را زودتر از موعد آغاز کرده‌اند، همچنان در جاده‌های استان در حال تردد هستند.

یکی از مناطقی که بیشتر مورد توجه قرار گرفته، شهرستان چابهار است؛ عده زیادی با این گمان که ویروس کرونا در هوای گرم چابهار توان جولان دادن ندارد، راهی این شهرستان در جنوب سیستان‌وبلوچستان می‌شوند، در حالی که از هوای مرطوب آن که عاملی برای رشد ویروس است، غافل هستند.

خدمات گردشگری ارائه نخواهد شد

فرماندار ویژه شهرستان چابهار در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: متأسفانه عده زیادی از هموطنان، توصیه‌های مسئولان را ناشنیده گرفته و به سمت مناطقی که جاذبه گردشگری دارند، سرازیر شده‌اند؛ شهرستان چابهار نیز در روزهای اخیر شاهد حجم بالای مسافران نوروزی بوده است.

رحمدل بامری افزود: با توجه به جدی بودن خطر انتقال ویروس کرونا و خطراتی که هم گردشگران و هم مردم بومی را تهدید می‌کند، تصمیم بر این شده تا مراکز تجاری و واحدهای خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.

وی گفت: با این‌حال چندین گروه بهداشتی در فرودگاه کنارک، پلیس راه، ورودی‌های شهر، ترمینال مسافربری، منطقه آزاد و سطح شهر مستقر و نسبت به ضدعفونی کردن و گندزدایی محیط اقدام کرده‌اند و فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول افزود: هموطنان باید توجه داشته باشند که در ابتدای ورود به چابهار و کنارک تست لازم از آنان به عمل می‌آید و در صورت مشکوک بودن به بیماری باید ۱۴ روز در قرنطینه بمانند و به هیچ عنوان امکان انتقال بیمار از یک شهر به شهر دیگر وجود ندارد.

تجهیز پست‌های نوروزی برای جلوگیری از شیوع کرونا

علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز با اشاره به این‌که همه برنامه‌های ستاد خدمات سفر استان به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده است، گفت: برخلاف تذکرات و توصیه‌ها مبنی بر خودداری از مسافرت‌های غیرضروری، همچنان شاهد حضور مسافران متعددی به استان هستیم، بطوری که علیرغم اعلام تعطیلی واحدهای بوم‌گردی، مسافران به این واحدها مراجعه کرده و اسکان یافتند که لازم است نیروی انتظامی ورود کرده و در این زمینه همکاری کند.

وی ادامه داد: قرار است به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا، با کمک هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی پست‌های نوروزی را مجهز کنیم تا آموزش‌های لازم به مردم و مسافران ارائه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: برخلاف تمام تمهیداتی که تاکنون صورت گرفته خیل عظیمی از مسافران در استان حضور یافتند و بسیاری از سیستانی‌ها و بلوچستانی‌های مقیم گلستان و مازندران برای تعطیلات به این استان سفر می‌کنند که این امر نیازمند هماهنگی با استانداران این استان‌هاست.



+ 6
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری