پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ۰۰:۴۹
۴
۰
نسخه چاپی
لرزه بر تن بلندقامتان والیبال:

والیبال در شوک المپیک و کرونا

لرزه بر تن بلندقامتان والیبال:
ویروس کشنده کرونا مسابقات المپیک را تهدید می کند.

به گزارش سرویس ورزش توپ و تور پایگاه خبری تیتربرتر؛ توشیرو موتو رئیس کمیته سازماندهی بازیهای المپیک 2020 توکیو اظهار نگرانی عمیق نمود که شیوع ویروس نسل جدید کرونا احتمالا 32 امین بازیهای المپیک در ژاپن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بموجب گزارش بی بی سی ، توشیرو موتو در اجلاسی در شهر توکیو با مقامات بازیهای پارالمپیک 2020 گردهم آمد.

وی طی سخنانی در این اجلاس ضمن اظهار امیدواری از اینکه ویروس نسل تازه کرونا در مدت زمان کوتاهی مهار شود از احتمال تاثیرات منفی شیوع ویروس نسل تازه کرونا به تدارکات مربوط به برگزاری 32 امین بازیهای المپیک در توکیو ابراز نگرانی عمیق نمود .

بازیهای المپیک توکیو 2020 روز 24 ام الی 9 ام آگوست سال جاری برگزار خواهد شد.

نقد و بررسی گروه تیم ملی والیبال ایران در المپیک 2020

زلزله کرونا در جهان ورزش

مسابقات ورزشی در ایتالیا تحت الشعاع شیوع بیماری کرونا قرار گرفته و سهام باشگاه‌های "سری آ" سقوط کرده است. در آسیا اما تبعات این بیماری شدیدتر بوده است.

دولت ایتالیا به دلیل اپیدمی ویروس کرونا تمامی رویدادهای ورزشی در استان‌های شمالی این کشور را لغو کرد. در پنج استان لمباردی، امیلیا-رومانیا، ونتو، پیمونت و فریولی ونتزیا جولیا کلیه مسابقات ورزشی فعلاً تا اول مارس لغو شدند.

این تعطیلی‌ها البته شامل منطقه ائوستا، محل برگزاری مسابقات جام جهانی اسکی مارپیچ سرعت در لا توئیل نمی‌شود.

فوتبال ایتالیا هم از لغو و تعویق بازی ها فعلا مستثنی شده است. طبق تصمیم مسئولین ورزش این کشور مسابقات برگزار می‌شوند، اما بدون تماشاگر. وینچنزو اسپادافورا، وزیر ورزش ایتالیا در این رابطه توضیح داد که برای برخی از رویدادهای ورزشی این امکان وجود دارد که "پشت درهای بسته" برگزار شوند. این مقررات فعلاً شامل بازی‌های این هفته سری آ و بازی اینتر میلان در لیگ اروپا مقابل لودوگورتس رازگراد بلغارستان است که بدین ترتیب پنجشنبه در استادیوم سن سیرو بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

سقوط سهام باشگاه‌های ایتالیایی

برگزاری بازی بدون تماشاگر برای باشگاه‌های ایتالیایی تبعات اقتصادی دارد. باشگاه آث میلان که روز یکشنبه میزبان جنوا است، از روز سه‌شنبه بازپرداخت مبالغ بلیت‌ها به تماشاگران را آغاز کرده است. باشگاه پارما هم هزینه بلیت‌های بازی‌اش مقابل اسپال فرارا را به هواداران خود پس می‌دهد. حتی ۳۰ هزار تماشاگری که بلیت بازی اینتر مقابل لودوگورتس در لیگ اروپا را خریده بودند هم پول‌شان را پس گرفتند. ویروس کرونا همان طور که باعث اقت اکثر بورس‌ها در سراسر جهان شده، روی قیمت سهام باشگاه‌های سهامی ایتالیایی در بازار سرمایه هم تاثیر گذاشته است. سهام باشگاه‌های یوونتوس تورین، لاتزیو و آاس رم روز دوشنبه در بورس میلان به‌شدت افت کرد. هر چند تا پایان روز چهارشنبه این سهام‌ها کمی دوباره قیمت‌شان بالا رفت، اما همچنان نسبتا‌‌ً پایین‌‌اند.

از المپیک تا جنجال های مرد همیشگی والیبال

وضعیت نامعلوم بازی‌های المپیک توکیو

ریچارد پاوند قدیمی‌ترین عضو کمیته بین‌المللی المپیک معتقد است که هنوز برای تصمیم‌گیری در مورد لغو یا برگزاری بازی‌های المپیک توکیو در تابستان سه ماه فرصت است. او به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: "این یک تصمیم بسیار بزرگ است و زمانی می‌شود تصمیم گرفت که اطلاعات دقیق و قابل اتکایی وجود داشته باشد." بازی‌های تابستانی المپیک توکیو قرار است از ۲۴ ژوئیه تا ۹ اوت برگزار ‌شود.

تعویق بازی‌های المپیک به راحتی یک بازی لیگ فوتبال نیست. چنین اقدامی تمام برنامه‌های صاحبان حقوق پخش تلویزیونی بازی‌ها را بهم می‌ریزد و با سایر رویدادهای ورزشی مهم تداخل پیدا می‌کند. برگزاری بدون تماشاگر بازی‌های المپیک هم عملاً بی‌معنی است. انتقال بازی‌ها به یک شهر دیگر هم تقریباً غیرممکن است: "انتقال مکان بازی سخت است، چون در سراسر جهان تعداد شهرهای کمی هستند که بتوانند در این فاصله کوتاه برگزاری بازی‌ها را برعهده بگیرند."

تا کنون بازی‌های المپیک فقط به خاطر جنگ لغو شده است. به عنوان نمونه در سال ۱۹۴۰ به دلیل جنگ جهانی دوم در توکیو.

لیگ والیبال ایتالیا از دوشنبه پیگیری می‌شود

لیگ والیبال ایتالیا که به دلیل شیوع ویروس کرونا موقتاً لغو شده بود از روز دوشنبه یک بار دیگر پیگیری می‌شود.

بنا بر اعلام فدراسیون والیبال ایتالیا مسابقات و برنامه‌های مختلف والیبال در تمام سطوح از روز دوشنبه از سر گرفته خواهد شد؛ البته این موضوع شامل مناطقی که به عنوان مراکز اقدام فوری معرفی شده اند، نمی‌شود.

به این ترتیب رقابت‌های والیبال ایتالیا در مناطق به اصطلاح سفید بدون هیچ محدودیتی برگزار خواهد شد و در مناطق هشدار هم مسابقات پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگر برگزار می‌‌شود.

با توجه به اینکه اکثر تیم‌های ایتالیا در مناطق هشدار حضور دارند به نظر می‌رسد که اغلب رقابت های لیگ ایتالیا حداقل در هفته جاری بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.



+ 4
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری