پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۵۱
۱۲
۰
نسخه چاپی
در آستانه شروع فصل دوم:

عاقبت استعدادهای عصر جدید

در آستانه شروع فصل دوم:
پخش قسمت‌های مقدماتی دومین فصل از برنامه تلویزیونی «عصر جدید» در حالی آغاز شده است که استعدادهای کشف شده در فصل اول این برنامه، هر یک شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر تیتربرتر؛ تا شروع فصل دوم برنامه استعدادیابی «عصرجدید» چیزی نمانده است. قرار بود قسمت اول برنامه راستی‌آزمایی آن، شب گذشته روی آنتن برود. این مرحله به منظور بررسی صحت ویدئوهای ارسالی برای شرکت در این برنامه به فصل دوم اضافه شده است.

داوران فصل دوم عصر جدید چه کسانی هستند؟+زمان پخش

اولین قسمت راستی آزمایی «عصر جدید» چگونه گذشت؟

اولین برنامه سنجش و راستی آزمایی شرکت کنندگان «عصر جدید» با اجرا‌هایی متفاوت روی آنتن رفت.

شب گذشته اولین برنامه سنجش و راستی آزمایی شرکت کنندگان فصل دوم «عصر جدید» پخش شد. در این مرحله احسان علیخانی به همراه بهرام عظیمی، ارشا اقدسی، حمیدرضا ترکاشوند و روزبه معینی شرکت‌کنندگان  را سنجش کردند.

مداحی با سبک و سیاق جدید ، در عصر جدید

استعدادهای کشف‌شده فصل اول چه می‌کنند؟

به بهانه آغاز فصل جدید برنامه اما خالی از لطف ندیدیم مروری داشته باشیم بر استعدادهای برتر و چهره‌های مطرح شده در فصل قبل که از طریق این برنامه فضای بیشتری برای عرضه توانمندی‌های خود پیدا کردند.

فاطمه عبادی؛ معجزه طراحی با شن

نفر اول فصل نخست «عصر جدید» و به نوعی قهرمان اصلی مسابقه فاطمه عبادی هنرمندی بود که با شن نقاشی می‌کرد. او از همان ابتدای ورودش به مسابقه توانست نگاه مخاطب عادی و داوران برنامه را به خود جذب کند. به ویژه که طرح‌های شنی خود را با نگاهی انسانی و دغدغه‌هایی اجتماعی همراه کرد.

فاطمه عبادی که اهل اهواز است اولین طرح خود را با موضوعی درباره هوای خوزستان خلق کرد و در ادامه طرح‌هایش سراغ کودکان کار، سرطانی‌ها و موضوع مادر رفت.

مسابقه استعدادیابی میدون جایگزین عصر جدید می‌شود+ راهنمای نحوه ثبت‌نام

او در همه این طرح‌ها فضایی داستانی را برای آثارش ایجاد کرد و توانست مخاطب را با قصه‌هایی دراماتیک با خود همراه کند. عبادی بعد از اینکه با رأی ۶ و نیم میلیونی به مقام اول این برنامه دست یافت اعتباری ۵۰۰ میلیون تومانی دریافت کرد تا بتواند در همین زمینه مهارت خود، فضایی برای کار و آموزش دیگر علاقمندان را فراهم آورد.

از طرف دیگر او در این چند ماه طرح‌های شنی برای برخی از برنامه‌ها و کلیپ‌ها هم زد. از جمله اصلی‌ترین حضورهای وی ساخت تیتراژ برنامه «چهل چراغ» با اجرا و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی از شبکه سه سیما بود که در ایام محرم و صفر روی آنتن رفت و عبادی هر شب با موضوعات عاشورایی طرح‌هایی را برای مخاطبان ارائه کرد.

همچنین از طرف شبکه سه سیما هماهنگی‌هایی شد تا او با مؤسسه «ماوا» زیرمجموعه موسیقایی سازمان اوج نیز همکاری‌هایی داشته باشد و در کلیپ‌هایی که از طرف آن‌ها تهیه و تولید می‌شد نیز طرح‌های شنی خود را ارائه کند.

محمد زارع؛ هیجان در سکوت

محمد زارع جوان ۲۰ ساله اهل شیراز و از شرکت‌کنندگان سر به زیر و آرام فصل اول «عصر جدید» بود که برخلاف ظاهر آرامش با نمایش‌های خاص و خطرناکش مورد توجه قرار گرفت. نمایش‌های او با پرتاب چاقو البته با انتقاداتی هم مواجه شد که یکی از جدی‌ترین منتقدانش هم رؤیا نونهالی بود که البته با فلسفه‌ای که از این پرتاب چاقوها از طرف خود زارع ارائه شد او هم در نهایت روی آوردن به چنین مهارتی را پذیرفت.

اجرای پایانی زارع در مسابقه با وسایلی که خودش سازنده آن‌ها بود توانست مخاطبان را به خود جذب کند. زارع اگرچه تحصیل کرده نیست و حتی در برنامه اعلام کرد که قصد تحصیل هم ندارد اما اعلام کرد برای اجراهای خود مطالعه می‌کند و وسایل و تجهیزات اجراها را از طریق مطالعات، آموزش‌ها و مشورت‌ها طراحی می‌کند که یکی از ویژگی‌های اجراهای نمایشی اوست. زارع با رأی حدود ۶ میلیون در فینال عصر جدید مقام دوم را کسب کرد و اعلام شده که او قرار است به عنوان مربی در فصل جدید «عصر جدید» شرکت کنندگان را همراهی کند.

پارسا خائف؛ صدای جوان، استعداد نوجوان

پارسا خائف نوجوان ۱۴ ساله یکی از پرحاشیه‌ترین و البته مشهورترین شرکت‌کنندگان عصر جدید بود که بخشی اعظم این حاشیه‌ها نه به خودش بلکه به واکنش‌ها نسبت به حضور این نوجوان آذری و استعداد او در خوانندگی مرتبط بود.

پارسا استعداد نوجوانی بود که پیش از «عصر جدید» هم توانمندی خود را در جشنواره‌های تخصصی موسیقی به نمایش گذاشته بود و از کودکی در حرفه موسیقی مشغول به کار شده است. این هنرمند اردبیلی سال ۹۷ در رشته آواز به خاطر اجرای تصنیف «در میان گل‌ها» استاد زنده یاد همایون خرم به عنوان نفر برگزیده کشوری جشنواره نوای خرم معرفی شد.

خائف همچنین نفر برگزیده و نفر اول جشنواره ملی موسیقی جوان در رشته آواز ایرانی شده بود و همه اینها حضور و ورود استعدادی تازه به عرصه موسیقی و خوانندگی را نوید می‌داد.

پسر خلف موسیقی عصر جدید

ورود پارسا به «عصر جدید» نیز از همان اجراهای ابتدایی با واکنش‌های مثبت داوران و حتی مردم همراه شد. مردمی که شاید همیشه تصور می‌شد بیشتر به اجراها و قطعات پاپ علاقه مند است اتفاقاً اجراهای سنتی پارسا را دنبال می‌کرد و نسبت به آنها فیدبک‌های مثبتی نشان می‌داد. این میزان از توجه به خائف اما برای برخی از کارشناسان و موسیقی دانان و بزرگان این عرصه با نگرانی‌هایی هم همراه شد و انتقاد کردند که او چون در ابتدای راه است بیش از این‌ها باید مراقبش بود تا بتواند به سلامت از این مسیر پرمخاطره در پیشرفت‌های موسیقایی خود عبور کند.

خائف این روزها یکی از پرکارترین هنرمندان و استعدادهای عصر جدید است. او در اولین رویداد رسمی توانست تیتراژ یک برنامه تلویزیونی را بخواند و با خوانندگی در مسابقه «میدون» که از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود به عنوان خواننده جوان تیتراژهای تلویزیونی نیز نام خود را ثبت کرد.

با این حال نگرانی‌ها درباره فعالیت و مسیر آینده خائف هنوز هم ادامه دارد او این روزها در برخی از مراسم‌های افتتاحیه و رونمایی‌ها شرکت می‌کند و با دریافت مبالغ میلیونی آن هم از طرف مدیران برنامه‌هایش (!) خوانندگی می‌پردازد. اتفاقی که می‌تواند او را از مسیر اصلی حرفه خود بازدارد و به سمت اتفاقات تجاری هدایت کند.



+ 12
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری