پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۴:۰۰
۱۲
۰
نسخه چاپی
وزارت بهداشت تایید کرد:

شناسایی دو ایرانی مبتلا به ویروس کرونا در قم+جزییات

وزارت بهداشت تایید کرد:
براساس اعلام وزارت بهداشت آزمایشات دو مورد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در شهر قم مثبت گزارش شده است.

به گزارش تیتربرتر؛ ویروس جدید کرونا اولین بار در اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه 98) در شهر ووهان چین واقع در استان هوبی کشف شد و از آن زمان تاکنون در 24 کشور جهان مشاهده شده است. 

در سرزمین چین، این ویروس تاکنون 2004 نفر را کشته و تعداد مبتلایان از مرز 40 هزار نفر گذشته است.

با وجودی که مسئولان بهداشتی ایران با همکاری دیگر نهادها تمهیداتی برای عدم شیوع ویروس کرونا در کشور انجام دادند و تا کنون نیز براساس اعلام وزارت بهداشت هیچگونه موردی از ابتلا به این ویروس 2019 گزارش نشده است اما امروز وزارت بهداشت با انتشار متنی بر روی وب سایت خود (وبدا) از ابتلای دو نفر در شهر قم به ویروس کرونا خبر داد. 

 نتایج آزمایش اولیه 2 مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: آزمایش اولیه بعمل آمده از نمونه‌های ارسالی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا جدید، در دو مورد مثبت گزارش شده و آزمایشات بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در حال انجام است و نتایج آن نیز به محض آماده شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

کیانوش جهانپور افزود: ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم های شناسایی و مدیریت بیماریهای واگیر و تیم های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آنها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد، در میان نمونه های ارسالی، آزمایشگاه مرجع ، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به ویروس کرونا مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B اعلام شده است.

وی افزود: مراحل بعدی آزمایشات در حال انجام است و نتیجه قطعی آزمایشات نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

بیشتربخوانید: مشاهده فرد مشکوک به ویروس کرونا در اصفهان

جهانپور تاکید کرد: تیم های مدیریت و کنترل بیماریهای واگیر در شهر قم مستقر شده اند، بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارایه خدمت است و همگی هموطنان عزیز بویژه شهروندان قم، توصیه های بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دست دادن( پرهیز از مصافحه و دست دادن و روبوسی) و تنفس، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفلونزا را مد نظر قرار دهند.

گفتنی است روز گذشته 27 بهمن ماه نامه ای در خصوص ابتلای ۴۵ فرد مبتلا و ۴ قربانی در ایران به کروناویروس ۲۰۱۹ در فضای مجازی منتشر شد که باعث رعب و وحشت مردم شد که البته وزارت بهداشت محتوای این نامه را تکذیب کرد.

علائم ویروس کرونا

علائم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که اولین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای ویروس کرونا تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار درقرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت کرده و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است.



+ 12
مخالفم - 14
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری