پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ۰۸:۴۳
۶
۰
نسخه چاپی

اعلام زمان شروع و پایان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی

اعلام زمان شروع و پایان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای زمان شروع و پایان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ متن  کامل اطلاعیه ستاد انتخابات کشور  بدین شرح است:

اطلاعیه شماره ۱۲
ستاد انتخابات کشور

 در اجرای ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴۰ آئین نامه اجرایی آن در خصوص زمان شروع و پایان فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، به آگاهی ملت شریف ایران و تمامی نامزدهای نمایندگی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، فعالیت های تبلیغاتی کلیه نامزدهای تایید صلاحیت شده از بامداد روز پنجشنبه مورخ ۲۴- ۱۱- ۹۸ آغاز و در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱-۱۲-۹۸ یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای پایان می یابد.

بیشتربخوانید: زمان تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی مشخص شد

کدخدایی: نتایج نهایی بررسی شکایات داوطلبان اعلام شد

سخنگوی شورای نگهبان از اعلام نتایج نهایی بررسی شکایات داوطلبان خبر داد و گفت: با شروع زمان قانونی تبلیغات و نزدیک‌تر شدن به روز انتخابات، نظارت شورای نگهبان بر تخلفات انتخاباتی بیشتر می‌شود.

«عباسعلی کدخدایی» عصر سه‌شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «نتایج نهایی بررسی شکایات داوطلبان اعلام شد. با شروع زمان قانونی تبلیغات و نزدیک‌تر شدن به روز انتخابات، نظارت شورای نگهبان بر تخلفات انتخاباتی به منظور جلوگیری از دخالت در آراء مردم و تضمین یک انتخابات سالم بیشتر می‌شود. برای انجام این مهم ناظران مردمی شورای نگهبان آماده‌اند.»

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برای تعیین ۲۹۰ نماینده در ۲۰۸ حوزه انتخابیه کشور برگزار می‌شود.  
 براساس نمودار زمان بندی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تبلیغات انتخابی نامزدها با استناد به ماده ۵۶ قانون انتخابات از ۲۴ بهمن آغاز می‌شود و این تبلیغات یک روز قبل از رای گیری یعنی یکم اسفند، پایان می‌یابد.

بیشتربخوانید: هزینه تبلیغات ورود به مجلس چقدر است؟

میرزایی: مردم باید بسنجند که به چه کسانی و با چه وعده‌هایی رای می‌دهند

رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مادامی که مردم به وعده‌هایی که با وظایف نمایندگی منطبق نیست دلخوش باشند قطعا مسیر انتخاب‌های غلط ادامه خواهد داشت. زمانی از دل انتخابات افرادی کارآمد بیرون می‌آیند که نگاه مردم و انتخاب آنان سنجیده باشد.

جلال میرزایی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات و ضرورت همخوانی شعارها با وظایف نمایندگی بیان کرد: کاندیداها باید در حیطه و وظایف یک نماینده براساس قانون به معرفی خود بپردازند و وعده‌های کاندیداها مسلما باید مبتنی بر بعد قانون‌گذاری و نظارت باشد. کاندیداها باید به چرایی گره‌ها در سیاست خارجی و برخی از مسائل درون کشور توجه داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: فردی که برای کسب رای و حمایت وعده ایجاد شغل با استفاده از نفوذ خود به عده‌ای می‌دهد و یا این‌که وعده می‌دهد فردی با مدرک کارشناسی را به عنوان مدیر کل در بخشی منصوب کند و یا یک منطقه را آسفالت کند قطعا از مسیر اصلی خود خارج شده و از وظایف نمایندگی فاصله گرفته است. کاندیداها باید به بایدها و نبایدهای اصول نمایندگی باید توجه داشته باشند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما از سوی دیگر نگاه شهروندان و مردمی که پای صندوق رای می‌آیند و نماینده خود را انتخاب می‌کنند حائز اهمیت است. مردم اگر می‌خواهند که مجلسی کارآمد داشته باشند باید در انتخاب خود دقت کنند. مردم باید بسنجند که به چه کسی و با چه وعده‌هایی رای می‌دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر مردم به وعده‌هایی که با وظایف قانونی نماینده منطبق نیست دلخوش شوند قطعا در انتخاب خود دچار اشتباه می‌شوند. متاسفانه ما بعضا شاهد هستیم که بعد از انتخابات همواره عده‌ای اظهار پشیمانی می‌کنند و انگشت اشاره را به سمت دیگران می‌گیرند. در حالی که سرنوشت انتخابات را مردم تعیین می‌کنند. مردم باید با توجه به شرایط و سنجیدن برنامه‌های پیشنهادی به پای صندوق بیایند.

رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضرورت رقابت برنامه‌ای بیان کرد: مساله‌ای دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد رقابت‌ها است زمانی نمایندگانی کارآمد از دل انتخابات بیرون می‌آیند که رقابت‌ها برنامه‌ای و جریانی باشند، اما متاسفانه در این دوره آن طور که باید و شاید برنامه دیده نمی‌شود. عده‌ای براساس تعلقات سیاسی و حزبی و عده‌ای دیگر براساس تعلقات قومی و قبیله‌ای رای می‌دهند، اما بخشی دیگر از جامعه می‌توانند تاثیر بسزایی در انتخابات داشته باشند. ما باید برای جلب نظر و حضور این افراد در انتخابات برنامه‌ریزی داشته باشیم اما متاسفانه در این دوره زمینه فراهم نشده است.

میرزایی در ادامه با اشاره به این‌که در فضای عمومی انتخابات برنامه‌ها و سیاست‌های راهگشا برای حل مشکلات دیده نمی‌شود، اظهار کرد: در این دوره طیف‌های سیاسی، برنامه‌ها و سیاست‌های ویژه‌ای برای حل مشکلات ارائه ندادند. طیفی که با روی کار آمدن این دولت به وجه سلبی رفته بود در فضای انتخاباتی به سیاست نفی روی آورده است و برنامه‌ای برای حل مشکلات ارائه نداده است.

وی ادامه داد: منافع ملی در صورتی محلی از اعراب پیدا می‌کند که ما ملی فکر کنیم و جریان‌ها و تشکل‌هایی در جامعه وجود داشته باشد که ما را به سمت دیدگاه ملی سوق دهند، اما متاسفانه ما چنین چیزی نداریم. امروز هنر برخی از کاندیداهای شهرستان‌ها شرکت در مراسم ترحیم و یا صدور پیام تسلیت و تبریک است نمی‌توان از این افراد انتظار داشت که راجع به مسائل ملی فکر کنند و این انتظار بالایی است.



+ 6
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری