پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۱۷
۹
۰
نسخه چاپی
رونمایی از شاهکارهای نیسان:

نقد و بررسی مهم ترین محصولات کمپانی نیسان در سال 2020

رونمایی از شاهکارهای نیسان:
شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی نیسان در سال جدید میلادی از محصولات قدرتمندی رونمایی کرده است.

گروه اقتصادی پایگاه خبری تیتربرتر؛ نیسان نسخه‌ای از مدل ناوارا را با نام AT32 معرفی کرد که در آن روی بهبود قابلیت‌های آفرودی این خودرو تمرکز شده است. 

نیسان ناوارا AT32 مدل 2020 معرفی شد

نیسان مدل جدید AT32، نسخه‌ی آفرودی ناوارا را رونمایی کرد. این خودرو به‌گونه‌ای ساخته شده که بازده و رانندگی بهتری ارائه دهد و توانایی‌های آفرود آن در حد بهترین‌های کلاس خود باشد. AT32 درنتیجه‌ی همکاری نیسان با شرکت Arcitic Trucks تولید شده که تخصص بسیاری درزمینه‌ی خودروهای آفرود دارد. از تغییرات اصلی این خودرو باید به صفحات آلومینیومی زیر بدنه و لاستیک‌های ۳۱/۶ اینچی و رینگ‌های مشکی‌رنگ اشاره کرد.

برخی دیگر از قسمت‌های نیسان ناوارا نیز از مدل قبلی AT32 به‌ارث رسیده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به گِل‌گیرهای مخصوص و سیستم تعلیق حرفه‌ای Bilstein اشاره کرد. نیسان نشان مخصوصی نیز روی جلو و رکاب‌های جانبی و در عقب این خودرو نصب کرده است. 

نیسان ناوارا AT32 جدید تجهیزات سفارشی زیادی نیز دارد که از بین آن‌ها باید به قفل دیفرانسیل الکترونیکی جلو و اسنورکل هوا اشاره کرد که با نصب آن، ناوارا می‌تواند به‌راحتی از آبی به عمق ۸۰ سانتی‌متر عبور کند. تجهیزاتی آفرود دیگر نیسان ناوارا با مدل‌های N-Guard این خودرو یکی هستند که سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، سیستم ترمز اضطراری هوشمند و دوربین دید اطراف هوشمند را شامل می‌شوند. 

به‌گفته‌ی یکی از مدیران نیسان، ناوارا AT32 خودرویی پرفروش در بخش آفرودرهای جان‌سخت و توانا است و موفقیت گذشته‌ی خود را ادامه خواهد داد. مدل جدید AT32 به‌روزرسانی شده است تا هم موقعیتش در بازار تثبیت شود و هم با کاهش مصرف سوخت، بازده بهتری داشته باشد. نیسان ناوارا AT-32 از ماه آینده وارد بازار اروپا و قیمت آن نیز در زمان عرضه اعلام خواهد شد.

نیسان آریا معرفی شد؛ رونمایی از کراس اوور برقی ساخت نیسان در آستانه سال 2020

کانسپت نیسان آریا به عنوان یک کراس اوور برقی در نمایشگاه خودروی توکیو رسما معرفی شد. این کانسپت پایه کراس اوورهای تولیدی نیسان در 2 سال آینده خواهند بود. آریا طولی برابر با 4.6 متر و پهنای معادل 1.92 متر دارد که کمی کوچک تر از نیسان X-Trail اما پهن تر از آن است. همچنین سقف آن نیز در حدود 100 میلی متر کوتاه تر است.

نیسان می گوید با رونمایی از این کانسپت به دنبال تغییرات اساسی در فلسفه طراحی خود بوده است. نیسان قول داده تا این طراحی بدنه و همینطور طراحی داخلی راه خود را به روی خط تولید این شرکت باز کند.

آلفونسو آلبایسا سر طراح شرکت نیسان می گوید: «زمانی که نیسان یک نام واقعی برای کانسپت خود انتخاب می کند بدین معنا است که با یک مدل تولیدی طرف هستیم. این کانسپت بر پایه پلت فرم مخصوص خودروهای برقی رنو-نیسان-میتسوبیشی قرار گرفته که در مدل های آینده دو شرکت دیگر نیز استفاده خواهد شد.»

آلبایسا در ادامه می گوید: "در زمان طراحی این کانسپت می خواستیم فرهنگ ژاپنی را به نمایش بگذاریم. در نمای جلو شاهد طراحی آینده نگرانه خودروهای برقی هستیم و داخل اتاق را نیز با دستان باز طراحی کردیم.»

آریا از دیگر کانسپت های این شرکت یعنی IMx و IMs الهام گرفته است. نوارهای LED این کانسپت جلو پنجره V  شکل نیسان را تداعی می کنند.

آرم چراغ دار نیسان و طرح هندسی مشکی رنگ جلو پنجره که سنسورهای رانندگی خودران را مخفی می کنند از دیگر ویژگی های این بخش به شمار می روند.

ستون های C خمیده نیز ظاهر یک کراس اوور کوپه مانند را به آریا داده اند. در نمای عقب نیز شاهد کار شدن یک چراغ یک تکه در سرتاسر عرض خودرو هستیم.

نیسان از طراحی مینیمال در داخل اتاق این کانسپت استفاده کرده است. تنها دکمه های فیزیکی برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع در وسط داشبور و یک کلید چرخشی برای تنظیمات صفحه نمایش 12.3 اینچی کار شده است.

همچنین این کانسپت به سیستم رانندگی خودران شرکت نیسان یعنی "ProPilot 2.0" مجهز است که امکان رانندگی خودران در مسیر تک خطه با قابلیت سبقت گیری خودران بر اساس اطلاعات ناوبری را دارد. به علاوه مالک خودرو می تواند اتاق خودرو را پیش از حضور در آن سرد و یا گرم کند.

این کانسپت نیسان از دو موتور الکتریکی به ازای هر محور نیرو می گیرد و بسته باتری نیز دقیقا در بخش کف خودرو قرار داده شده است. با این وجود در حال حاضر اطلاعات دقیقی از میزان قدرت و برد حرکتی آن منتشر نشده است.

بیوگرافی کمپانی شرکت خودروسازی نیسان

نیسان (به ژاپنی: 日産自動車株式会社) شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر یوکوهاما قرار دارد.

ریشه‌های تأسیس این شرکت به زمان راه‌اندازی شرکت خودروسازی داتسون بازمی‌گردد، در پی خریداری شرکت داتسون توسط یوشیسوکه آیکاوا، وی داتسون را در شرکت خوشه‌ای و تازه تأسیس خود، یعنی؛ گروه نیسان ادغام نمود و بخش خودروسازی جدید را نیسان نامید.

شرکت نیسان همانند تویوتا و هوندا که به ترتیب برندهای لکسوس و آکورا را در آمریکای شمالی راه‌اندازی کردند، برند اینفینیتی را برای بازار آمریکای شمالی خود راه‌اندازی کرد. از سال ۱۹۹۹ شرکت رنو به یکی از سهام‌داران اصلی نیسان تبدیل شد، به‌طوری‌که تا سال ۲۰۰۸ مالک ۴۴٪ از سهام آن گردید، در مقابل هم‌اکنون نیسان نیز ۱۵٪ از سهام رنو را در اختیار دارد. در حال حاضر کارلوس غصن به‌طور هم‌زمان، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره هر دو شرکت نیسان و رنو می‌باشد و از طریق شرکت رنو-نیسان آلیانس که حاصل مشارکت استراتژیک این دو خودروساز می‌باشد، سکان رهبری رنو، نیسان و چند خودروساز دیگر را در دست دارد. در سال ۲۰۱۲ نیسان پس از شرکت‌های جنرال موتورز، تویوتا، گروه فولکس‌واگن، گروه هیوندای موتور و فورد، به‌عنوان ششمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد.

دهه‌های ۱۹۱۰ و ۱۹۲۰

در سال ۱۹۱۱ ماسوجیرو هاشیموتو، شرکت کوایشینشا موتور کار ورکس (به انگلیسی: Kwaishinsha Motor Car Works) را تأسیس کرد و در ۱۹۱۴ این شرکت با سرمایه‌گذاری سه بازرگان ژاپنی، نخستین خودروی خود را طراحی و تولید نمود.

این وسیله نقلیه ۲ سیلندری که تنها ۱۰ اسب بخار قدرت داشت، دات نامیده شد، که از حروف اول نام خانوادگی سه سرمایه‌گذار آن، گرفته شده بود. سرمایه‌گذاران این پروژه عبارت بود از:

کنجیرو دین (به انگلیسی: Kenjiro Den)
روکارو آویاما (به انگلیسی: Rokuro Aoyama)
میتارو تاکئوچی (به انگلیسی: Meitaro Takeuchi)
این شرکت در سال ۱۹۱۸ به کوایشینشا موتور کو تغییر نام داد و شروع به تولید کامیون‌های نظامی نمود.

در سال ۱۹۱۹ شرکت جیتسایو جیدوشا، به‌عنوان شرکت تابعه کمپانی کابوتا، در شهر اوساکا راه‌اندازی شد. این شرکت بلافاصله شروع به تولید کامیون‌های سایز کوچک نمود، که قطعات مورد نیاز آن‌ها را، از ایالات متحده آمریکا وارد و در ژاپن مونتاژ می‌کرد.

در سال ۱۹۲۵ شرکت کوایشینشا موتور به دات موتور کار تغییر نام پیدا کرد. یک سال بعد در ۱۹۲۶ شرکت دات موتور و جیتسایو جیدوشا با هم ادغام شدند.

دهه ۲۰۱۰

هم‌اکنون نیسان دومین تولیدکننده اتومبیل، مجدداً تویوتا را در بازار جهانی و نیز اروپا و آمریکای شمالی به چالش می‌طلبد و هوندا را به‌طور چشمگیری پشت سر گذاشته‌است. کوریر ماتسومورا، معاون اجرایی و عضو هیئت مدیره نیسان می‌گوید: بزرگ‌ترین موفقیت غصن آن است که می‌تواند در عقاید مردم تغییرات ساختاری ایجاد کند.

نیسان در سال ۲۰۱۲ میلادی درآمدی بالغ بر ۹۵ میلیارد دلار داشت و با بیش از ۱۵۵ هزار کارمند در سراسر جهان از بزرگ‌ترین خودروسازان به‌شمار می‌رود.



+ 9
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری