پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ۲۳:۲۳
۹
۰
نسخه چاپی

بازگشت کشتی گیر دوپینگی ایران

بازگشت کشتی گیر دوپینگی ایران
محمدیان در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ به مدال برنز جهان رسید اما فدراسیون جهانی کشتی اعلام کرد در تاریخ یک اکتبر ۲۰۱۵ از او در خارج از مسابقه تست دوپینگ گرفته شده و به دلیل وجود ماده متااسترون متابولایت به مدت چهار سال از حضور در کلیه رقابت‌های ورزشی محروم شده‌است.

به گزارش خبرنگار ورزشی حوزه کشتی تیتربرتر؛ آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم اردوی تیم ملی کشتی گفت: سالها بدون حضور در هیچ مسابقه ای به امید بازگشت، فقط و فقط تمرین کردم.

محمدحسین محمدیان در حاشیه تمرینات اردوی تیم ملی کشتی آزاد به خبرنگاران گفت: چند روزی به اردو آمده ام و خوشبختانه روند خوبی را پشت سر می گذارم. من سختی های فراوانی تحمل کردم تا دوباره به این نقطه برسم در نتیجه قدر تمام این روزها را بیشتر می دانم.

وی افزود: سالها چاره ای به جز تمرین نداشتم و نمی توانستم در هیچ مسابقه رسمی شرکت کنم. خدا را شکر که آن روزها تمام شد و توانستم در تورنمنت ایتالیا بازگشت چشمگیر و راضی کننده ای داشته باشم.

محمدیان اظهار داشت: شب و روز به هدفم که حضور در المپیک است فکر می کنم و تنها امیدم برای آینده رسیدن به دوبنده تیم ملی است. من تمام این اتفاقات و دوری و بازگشت به میدان را خواست خدا می دانم و همچنان تلاش می کنم.

ملی پوش کشتی آزاد ایران خاطر نشان کرد: من برای حضور در هر مسابقه ای که کادر فنی صلاح بداند آماده ام و با تابعیت از برنامه های کادر فنی سعی دارم به المپیک برسم. خوشبختانه تا این لحظه نیز همه چیز خوب پیش رفته و امیدوارم از این به بعد هم لطف خدا شامل حالم شود.

بیوگرافی محمد حسین محمدیان

محمدحسین محمدیان (زادهٔ ۲۸ مرداد ۱۳۷۱ - ساری) کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است. وی فرزند عسکری محمدیان است. او نخستین حضورش در بازی‌های جهانی را با دستیابی به نشان برنز وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۴ پشت سر گزارد. محمدیان همچنین در اسفند ۱۳۹۳ به نشان نقرهٔ وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد جایزه بزرگ فرانسه دست پیدا کرد.

محمدیان در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ به مدال برنز جهان رسید اما فدراسیون جهانی کشتی اعلام کرد در تاریخ یک اکتبر ۲۰۱۵ از او در خارج از مسابقه تست دوپینگ گرفته شده و به دلیل وجود ماده متااسترون متابولایت به مدت چهار سال از حضور در کلیه رقابت‌های ورزشی محروم شده‌است. البته این موضوع باعث پس گرفتن عنوان جهانی محمدیان نمی‌شود.

محمدحسین محمدیان در ۲۸ مرداد ۱۳۷۱ در ساری به دنیا آمد. او پسر عسکری محمدیان، از قهرمانان به‌نام کشتی ایران و دارندهٔ سه نشان نقرهٔ جهان و المپیک و قهرمان پیشین آسیا می‌باشد. محمدحسین، نخستین فرزند خانواده می‌باشد و دارای یک برادر و یک خواهر کوچکتر از خود می‌باشد. وی دانشجوی فوق لیسانس در رشته علوم قضایی است و در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان ساری تحصیل می‌کند.

زندگی ورزشی محمد حسین محمدیان

مسابقات یونیورسیاد ۲۰۱۳

محمدیان در یونیورسیاد تابستانی ۲۰۱۳ در کازان، روسیه توانست نشان برنز رقابت‌ها در وزن ۸۴ کیلوگرم را به گردن بیاویزد. وی ابتدا اد راس از آمریکا را ۷ بر صفر مغلوب کرد و در دور دوم موسی مرتضی علی‌اف نائب قهرمان اروپا از ارمنستان را ۸ بر ۴ برد و در دور سوم مقابل شامیل کودیا ماگموداف ۷ بر ۵ شکست خورد. با توجه به حضور این کشتی‌گیر روس در دیدار نهایی، محمدیان به گروه شانس دوباره راه یافت. وی در این مرحله مقابل اصلان کاخیدزه از قزاقستان با نتیجه ۱۰ بر ۶ به برتری دست یافت تا برای کسب مدال برنز به مصاف الکساندر گوتسیف از آذربایجان برود. محمدیان در دیدار رده‌بندی مقابل حریف آذربایجانی خود که دارندهٔ نشان برنز جوانان اروپا بود، با نتیجهٔ ۴ بر ۳ به برتری رسید و به مقام سوم رسید.

مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۴

محمدیان در نخستین تجربهٔ حضور در رقابت‌های جهانی در دور نخست با نتیجهٔ ۱۰ بر صفر آردین آبو از برزیل را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۴ از سد ادوارد روت از آمریکا گذشت. محمدیان در دور سوم پترو سبالوس از ونزوئلا را ۸ بر ۶ مغلوب کرد. وی در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی مقابل رینیریس سالاس از کوبا نایب قهرمان جهان با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب شد و با توجه به حضور سالاس در دیدار فینال، محمدیان به گروه شانس مجدد راه یافت. محمدیان در این مرحله مقابل آتسوشی ماتسوموتو از ژاپن با نتیجهٔ ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و به دیدار رده‌بندی راه یافت. محمدیان با پیروزی ۱۱ بر ۲ مقابل عظمت عثمانوف کشتی‌گیر آذربایجانی، نشان برنز وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۴ در تاشکند را از آن خود کرد.

مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۵

محمدیان در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۱۵ در سالن اسپایر دوحه، ابتدا رستم اسکندریان از تاجیکستان را ۱۳ بر ۲ شکست داد. سپس تاکاشی یاماگوچی ژاپنی را ۱۴ بر ۹ شکست داد و در دیدار پایانی برابر ماگومد موسائف قهرمان بازی‌های آسیایی از قرقیزستان با حساب ۱۰ بر ۳ به پیروزی رسید و صاحب گردن‌آویز طلا در وزن ۹۷ کیلوگرم شد.

محرومیت

در ۲۲ آذر ۱۳۹۴، اتحادیهٔ جهانی کشتی از مثبت بودن آزمایش دوپینگ محمدحسین محمدیان و طالب نعمت‌پور خبر داد. محمدیان چهار سال و نعمت‌پور که چند ماه پیش از این خبر از دنیای کشتی خداحافظی کرده بود، برای همیشه از شرکت در مسابقات محروم شد. در همین رابطه علیرضا رضایی، سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: «محمدیان زمانی که به عنوان نفر ذخیره برای رقابت‌های جهانی انتخاب شد از اردو خارج شده، و پس از آن برای ادامه درمان شکستگی استخوان مچ پای خود که حدود هشت ماه پیش اتفاق افتاده بود، به پزشک مربوطه خود در شهرستان مراجعه کرده و متأسفانه پزشک ذیربط بدون آگاهی اقدام به تجویز دارویی جهت ترمیم بافت استخوانی محمدیان نموده که حاوی مواد ممنوعه بوده‌است. محمدیان نیز که خارج از اردو بوده، بدون مشورت پزشکان تیم ملی و از روی ناآگاهی این دارو را مصرف کرده و چون گمان نمی‌کرده مسئله‌ای وجود دارد، به کمیتهٔ پزشکی فدراسیون نیز اطلاعی نداده و با توجه به حضور سرزدهٔ مأموران «وادا»، در تست دوپینگ حضور یافته و چون هیچ اطلاعی از ممنوعیت داروی مورد استفاده خود نداشته، در فرم ذیربط، استفاده از داروی مذکور را جهت ترمیم شکستگی استخوان خود قید نکرده و متأسفانه به دلیل استفاده از داروی ترمیمی استخوان، چهار سال از حضور در میادین کشتی محروم شده‌است.» بعدها محمدیان گفت که این «سناریو» توسط کمیتهٔ پزشکی فدراسیون کشتی ساخته شده بود تا شاید میزان محرومیت کمتر بشود اما محرومیت کاهش نیافت و دفاعیه‌ای که توسط کمیتهٔ پزشکی فدراسیون کشتی ایران به فدراسیون جهانی و وادا ارسال شده بود نه تنها کمکی نکرده بود، بلکه کار را خراب‌تر کرده بود و به دلیل عدم حسن نیت، روی پروندهٔ من حساس شدند و باعث شد که حداکثر محرومیت را برای من در نظر بگیرند.

محرومیت چهارسالهٔ محمدیان در ۵ مهر ۱۳۹۸ پایان پذیرفت و وی جواز حضور دوباره در رقابت‌ها را به‌دست‌آورد.



+ 9
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری