پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ ۰۱:۲۱
۱۱
۰
نسخه چاپی
نگاهی به سریال های جنجالی

نقد و بررسی سریال های نمایش خانگی

نگاهی به سریال های جنجالی
این روزها بازار فیلم در گرو نمایش خانگی می باشد که با شکست های اولیه و قربانی دادن چندین پروژه بزرگ حالا برای خود پادشاهی می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تیتربرتر؛ نمایش خانگی گوی رقابت را هم از صدا و سیما ربوده است و هم از سینما و با پخش سریال های خود باعث جذب مخاطبان بسیاری شده اند امروز می خواهیم به نقد و بررسی این موضوع بپردازیم.

در حال حاضر از تاپ ترین و پر طرفدار ترین مجموعه های در حال پخش شبکه نمایش خانگی، می توان به سریال دل و دانلود سریال مانکن اشاره نمود.

نقد و بررسی سریال مانکن

مجموعه ی مانکن یک ملو درام دست چندم با کپی ناشیانه از روی سریال های ماهواره ای است که تنها با تمرکز و سوء استفاده از یکی از کمبود های فعلی جامعه، یعنی بحث احساسات و روابط عاطفی بین پسر و دختر سعی به جذب مخاطب کرده است. داستان این فیلم پر از دیالوگ های بی معنی و ساده است که نمونه ی آن ها را در ساده ترین و عمومی ترین کلیپ های شبکه های مختلف اجتماعی می توان دید. رک و پوست کنده که بخواهیم درباره ی آن حرف بزنیم به واژه ای جز نا امید کننده نخواهیم رسید. ایده کلی داستان بدون تغییر و انجام عمل خاصی برای ایجاد خلاقیت در آن کپی شده است مانند یک مانکن! با این وجود به دلیل موردی که گفت توانسته مخاطبان زیادی را بین قشر نوجوان و جوان جامعه کسب کند و با فروش و استقبال نسبتاً خوبی مواجه شود.

نقد و بررسی سریال دل

انتظار می رفت پس از انتشار سریال مانکن و موج انتقادات شدید اهل هنر نسبت به آن، سریال های بعدی تمرکز بیشتری بر کیفیت و محتوای خود کنند، اما سریال دل پا را از مانکن هم فراتر نهاد. وقتی که سریال دل را می نگریم مدام این حس به ما القا می شود که عوامل تنها می خواستند فیلمی بسازند تا کمی سرگرم شوند و از طرفی پولی هم کاسب شوند. مدام و مدام تبلیغات به شکل زننده و سخیفی در جای جای سکانس های فیلم جلوی چشم بییننده قرار می گیرند. این مجموعه به معنای حقیقی کلمه بی محتوا است. دیالوگ های کم و سطحی، موضوع پیش پا افتاده و عدم ارائه محتوای مناسب به بیننده تنها بخشی از ایرادات فیلم نامه ی این فیلم است. از مشکلات این سریال می توان به فیلم نامه ضعیف، دخالت بیش از حد اسپانسر ها در فیلم، استفاده ی افراطی از موسیقی و انتخاب اشتباه بازیگران اشاره کرد.

سریال خواب زده سوپرایز است؟

سریال خواب زده ساخته ی سروس مقدم و به تهیه کنندگی الهام غفوری محصول سال 1397 است. ژانر آن و موضوع آن دوباره تکرار و تکرار این روز های نمایش خانگی ایران است. همان چیزی که در ابتدای مقاله هم ذکر کردیم. داستانی عاشقانه! داستان این سری به این گونه است که هما و رها با دیدن یک خواب مشترک با یکدیگر آشنا می شوند و این شروع داستان عشقی این دو و ورودشان به زندگی هم است. امیدواریم این سریال بتواند حداقل انتظارات را بر آورده کند و شاهد یک شکست کیفیتی دیگر در شبکه نمایش خانگی نباشیم.

سریال نمایش خانگی قورباغه، چشم امید منتقدین

سریال قورباغه ساخته ی هومن سیدی است که اولین مجموعه تلویزیونی ساخته شده توسط او به حساب می آید. این اثر تنها از شش بازیگر بهره می برد و از این رو می توان این عنوان را یک مجموعه کم بازیگر و تعداد شخصیت های داستانی پایین معرفی کرد. اما برای انتخاب این بازیگران، به سراغ بهترین های این روز های سینمای ایران رفته شده. بازیگرانی نظیر نوید محمد زاده و سحر دولتشاهی که این روز ها جوایز زیاد داخلی و بین المللی را تصاحب کرده اند. در کنار این دو صابر ابر، خود هومن سیدی، نوید پور فرج و فرشته حسینی به ایفای نقش می پردازند. انتظار می رود با توجه به انتخاب چنین بازیگرانی شاهد سریالی جذاب و نزدیک تر به زندگی عامه مردم باشیم چیزی که در مجموعه های قبل مشاهده نکردیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

در نهایت آثاری مانند مانکن و دل نتوانستند از لحاظ کیفی انتظارات را بر آورده کنند، علی رغم استقبال نسبتا خوبی که از دانلود و مشاهده ی آنان شد. داستان های لاکچری و دور از واقعیت زندگی عامه مردم را نیز می توان به اشکالات آنان افزود. چیزی که فقط ظرفیت ها را برای جذب تبلیغات و افزایش درآمد عوامل فیلم افزایش می دهد. اما آیا واقعا توان نمایش خانگی ما همین قدر است یا با کم محبتی از سوی سازندگان مواجه ایم؟ پاسخ قطعی این است که صد در صد توان خیلی خیلی بیشتر از این ها است. برای مثال می توان به مجموعه ی موفق شهرزاد اشاره کرد که داستانی بسیار شیوا و جذاب داشت و از لحاظ کیفی بسیار قدرتمند بود و توانست نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند. شما می توانید تمام این سریال ها را در سایت لیان مووی دانلود بفرمایید. در حقیقت این مجموعه تلویزیونی شهرزاد بود که توانست توجه مردم را به شبکه نمایش خانگی جذب کند و نقطه ی عطفی در شبکه نمایش خانگی باشد. با این که قبل تر سریال های نسبتاً موفقی مانند قهوه تلخ هم به نمایش خانگی رسیده بودند ولی باید پذیرفت که نقطه ی عطف و جهش آن سریال شهرزاد بود.

نقد و بررسی سریال کرگدن

در خلاصه داستان سریال کرگدن آمده است: ۵ پسر جوان به واسطه مهارت­هایی که دارند وارد چالش کرگدن می­شوند و این شروع رفاقت بین این چند جوان می­باشد. اما چالش کرگدن از سوی یک مافیای بزرگ و پرقدرت طراحی گشته است و باعث ایجاد ماجراهای غیر قابل پیش­بینی برای این جوانان می­شود.

سریال کرگدن به کارگردانی کیارش اسدی­ زاده و به نویسندگی مشترک علی اصغری و مهرداد کورش­ نیا  اثری پرستاره است که در ژانر اجتماعی و اکشن به شبکه نمایش خانگیمی­ آید. طبق اخبار منتشر شده قرار بود این سریال از اواخر مهرماه توزیع شود که احتمالا با تاخیر از اوایل آبان ماه پخش خواهد شد.

سارا بهرامی، ستاره پسیانی، پانته­ آ پناهی­ ها، شراره دولت آبادی، پوریا رحیمی سام، مصطفی زمانی، هدی زین العابدین، کاظم سیاحی، بانیپال شومون، نادر فلاح، معصومه قاسمی پور، الهام کردا و مهدی کوشکی بازیگران «کرگدن» هستند. همچنین صادق یاری تهیه ­کننده این اثر است.

سریال « کرگدن » مشخصاً قصد داشته شبیه به سریال های اکشن شبکه های تلویزیونی در آمریکا باشد. از سبک و سیاق فیلمبرداری گرفته تا استفاده مکرر از تراولینگ و هلی کم تا بتواند هیجان را به مخاطب انتقال دهد. اما کیارش اسدی زاده که کارگردان سریال « کرگدن » است، در محاسبات خودش اشتباهاتی را مرتکب شده چراکه ساخت یک سریال که در آن سکانس های اکشن به چشم می خورد، مستلزم مهیا کردن مقدمات فراوانی است که از جمله آن طراحی استوری بورد و سپس خلق اکشن می باشد. اما در سریال « کرگدن » به این موارد توجهی نشده و سکانس های اکشن بسیار بی کیفیت و با حداقل توجه به اصول اولیه ساخته شده اند.



+ 11
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری