پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲
۱۰
۰
نسخه چاپی
ارزان ترین راه برای سفر به کیش در عید 99

هزینه سفر به کیش چقدر است؟

ارزان ترین راه برای سفر به کیش در عید 99
همه ما ایرانی ها علاقه خاصی به سفر به نقاط دیدنی ایران به خصوص جنوب ایران و یعنی جزیه کیش داریم اما هزینه رفت و برگشت به کیش چقدر می شود چگونه سفر کنیم که هزینه کمتری پرداخت کنیم، تیتربرتر به این موضوع پرداخته با ما همراه باشید.

تیتربرتر، از زمانی که کیش به عنوان منطقه آزاد اعلام شد، رفت و آمدها به این جزیره افزایش چشم‌گیری یافت. بسیاری از هموطنان‌مان که به دنبال سفری متفاوت بودند، راهی کیش شدند. از سوی دیگر این جزیره به دلیل معاف بودن از تعرفه‌های گمرک به محل مناسبی برای خرید کالاهای خارجی تبدیل شد.

سفر به کیش همانند دیگر مسیرها، هزینه ای در بر خواهد داشت که این هزینه بسته به نوع ایرلاین و شرکت هواپیمایی، ساعت حرکت و کلاس پروازی متغیر است. به علت نوسانات بالا و ثابت نبودن قیمت بلیط هواپیما کیش نمی توان قیمت دقیقی را عنوان نمود. بنابراین چنانچه تمایل دارید از قیمت و هزینه سفر به کیش اطلاع پیدا کنید، می توانید به صفحه اصلی مراجعه کرده و با جستجو و وارد کردن مشخصات و اطلاعات لازم، قیمت ها را مشاهده نمایید.

بیشتربخوانید: آشنایی با معروف‌ترین کشتی های تفریحی کیش

سفر به کیش با همه زیبایی‌های رنگارنگش زمانی جذاب‌تر می‌شود که قیمت پرواز، هتل و یا تور کیش در مقایسه با سفرهای خارجی دیگر و حتی در بعضی مواقع از تورهای داخلی پایین‌تر است و گردشگران ایرانی می‌توانند با کمترین بودجه تجربه یک سفر خارجی به یادماندنی را داشته باشند. ارزان بودن قیمت هتل کیش، بلیط هواپیما کیش و حتی تور کیش دلایل مختلفی دارد، از جمله مناسبت ها و همچنین عرضه تعداد زیادی هتل، پرواز و تور کیش در بازار آژانس‌های مسافرتی که موجب رقابت و کاهش قیمت آن می شود.

علاوه بر این، در سال‌های اخیر هم به دلیل افزایش نرخ ارز، توان سفر خارجی بسیاری از مردم کاهش یافته و از این رو ترجیح می‌دهند برای سفری جذاب به کیش بروند. در این میان شاید شما هم به فکر سفر به کیش افتاده‌اید اما هنوز این تصمیم را عملی نکرده‌اید.شاید هزینه سفر به کیش یکی از اصلی‌ترین موانع در سفر شما بوده است. اما آیا تا به حال هزینه‌های سفر به کیش را به دقت محاسبه کرده‌اید؟ و آیا ممکن است هزینه‌های این سفر را کم کنیم؟

ر ادامه هزینه سفر به کیش را با بررسی عوامل مختلف با هم مرور می‌کنیم. (تمام قیمت‌هایی که در این متن می‌آید مربوط به یک روز غیر تعطیل در بهار 98 است).

اما پیش از خواندن این مقاله پیشنهاد می‌کنم که نگاهی به تورهای کیش علی بابا بیاندازید، شاید یک تور عالی متناسب با شرایط خود پیدا کردید.

هزینه سفر به کیش با هواپیما

پیش از هر کاری باید وسیله حمل و نقل به کیش را انتخاب کنید. شاید بهترین و منطقی‌ترین وسیله، هواپیما باشد، زیرا هم راه دور است و هم بخشی از مسیر رسیدن به کیش از دریا می‌گذرد. اگر پایتخت‌نشین هستید، احتمالا می‌دانید که پرواز تهران کیش، هر روز انجام می‌شود. کافی است از قبل بلیط را بخرید تا از پروازتان مطمئن باشید. پرواز کیش از سایر شهرهای کشور نیز انجام می‌شود، تعداد پروازها به کیش از سایر شهرها، متفاوت است. تقریبا تمام ایرلاین‌ها پرواز کیش را در برنامه پروازی خود دارند.

همیشه پروازهای رفت به کیش در روزهای تعطیل و همچنین چهارشنبه‌ها گران‌تر از روزهای دیگر است. همین نکته برای بلیط بازگشت هم وجود دارد. یعنی بلیط بازگشت از کیش در آخرتعطیلات گران‌تر است. علاوه بر آن در تعطیلات رسمی زمستانی قیمت بلیط سر به فلک می‌گذارد. بر طبق مشاهدات ارزان‌ترین زمان سفر به کیش مهر و اسفند است.

برای سفر به کیش ، عصر سفر کنیم

اگر کار اداری نداریم بهتر است سفرمان را موکول به عصر کنیم. صبح‌ها تعداد مراجعه‌  مسافران بیشتر و درنتیجه بلیط هم گران‌تر است. برای مثال ارزان‌ترین بلیط یک‌طرفه‌ از تهران به کیش موقع نوشتن این گزارش برای تعطیلات آخر هفته آینده ۲۴۹ هزار تومان قیمت دارد که ساعت ۱۷ پرواز می‌کند. اما برای همین روز بلیط‌های ساعت‌های ۶ تا ۹ صبح به ۴۰۰ هزار تومان هم می‌رسند.

بیشتر بخوانید: نخستین پارک آبی روباز بانوان در ایران + تصاویر !!!

پجزیره کیش یک خشکی کوچک چون کشتی نشسته در آب های گرم و کم عمق خلیج فارس است، این جزیره که در گذشته بهش جزیره قیس می‌گفتن ظاهری بیضی شکل داره و از زمان هخامنشیان تحت تسلط ایرانیان بوده. از تاریخچه کیش در زمان قبل از اسلام اطلاعات کامل و دقیقی در دست نیست. تنها منبع قابل اعتنا در این زمینه نوشته‌های “نیارخوس” دریاسالار یونانی است که در سال ۳۲۵ پیش از میلاد به فرمان اسکندر مامور شد تا سفری اکتشافی را در سواحل دریای عمان و خلیج فارس انجام دهد. نوشته‌های نیارخوس بر آن دلالت دارد که وی جزیره کیش یا “اراراکتا” را در قرن چهارم پیش از میلاد مورد بازدید قرار داده است. مشخصات ارائه شده وی با مشخصات جزیره کیش مطابقت دارد. به طوری که نیارخوس می‌نویسد در این جزیره بوستان‌ها و نخلستان‌های فراوانی وجود داشته است.

در دوره هخامنشیان، کیش مرکز عمده صید مروارید بین‌النهرین و هندوستان بود و بازرگانان بزرگ دنیا به این جزیره رفت و آمد داشتند. دوران عظمت و شکوفایی تاریخ کیش از قرن چهارم هجری، پس از وقوع زلزله در سیراف آغاز شد. پس از آن که بندر سیراف از رونق افتاد توران شاه به کمک حکام محلی بنی‌قیصر در این جزیره بندرگاهی ایجاد کرد و به عمران و آبادانی آن همت گماشت و کیش را به مرکز عمده بازرگانی خلیج‌فارس تبدیل نمود.

در دوره اتابکان‌ فارس اهمیت کیش به حدی بود که والی خلیج‌فارس در این جزیره سکونت داشت و برتمام جزایر خلیج‌فارس و دریای عمان حکومت می‌کرد. طبق نوشته های سیاحان و تاریخ نویسان، در این دوره درآمد کیش بابت عشریه کشتی‌های تجاری مبالغ بسیار قابل توجهی بوده است.

از شواهد و قراین چنین پیداست که در عصر غزنویان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان و مغول جزیره کیش در اوج شکوفایی و رونق و مرکز بازرگانی خلیج‌فارس بوده است.

 روانه شدن بیش از یک میلیون گردشگر در طول سال به سوی این جزیره به خوبی اهمیت زیاد آن را نشان می‌دهد. خوشبختانه این میزان از حضور گردشگر باعث شده است که این جزیره از زیرساخت‌های گردشگری مناسبی برخوردار باشد.

بهترین فصل برای سفر به کیش

بهار مناسب ترین فصل برای سفر به کیش میباشد. در این فصل جزیره کیش شلوغ تر از همیشه است. فصل تابستان گرمای بسیار زیادی دارد و شرجی است و دمای هوا در این فصل به 50 درجه هم رسیده است. در این فصل گردشگران بسیار کم تر میباشند.

سوغاتی های جزیره کیش را بشناسیم

از مهم ترین سوغات جزیره کیش میتوان به مواد غذایی مانند ماهی و میگو اشاره نمود. از سوغات کیش خرما میباشد که یک سوغاتی فوق العاده است. صنایع دستی ، عسل و ادویه جات از دیگر سوغاتی های این جزیره میباشند.

بیشتر بخوانید: سفر به شهر تاریخی بندر کنگ هرمزگان

شماره تماس های ضروری کیش

کد کیش : 076

آتش نشانی : 125

پلیس : 110

اورژانس : 115

ساعت گویا : 119

جاذبه های گردشگری کیش

بانجی جامپینگ کیش

آیس رینک دامون

رستوران صبا ملک کیش

رستوران دیدنیها کیش

رستوران شاندیز آبشار کیش

بازار پانیذ کیش

مرکز تفریحات دریایی کیش

دوچرخه سواری در کیش

رالی خانواده کیش

غواصی در آبهای جزیره کیش

کشتی های تفریحی کیش

بولینگ مریم

پینت بال کیش

پلاژ و کلوپ بانوان جزیره کیش

بازار مرجان

پارک ساحلی مرجان

پارک دلفین

پیست باگی

گذر هنرمندان

درخت سبز کیش

پروازهای تفریحی کیش

پروازهای تفریحی کیش 

رویال راک کیش

آب انبار سنتی کیش

شهر زیرزمینی کاریز

غذا دادن به ماهیها در کیش

جاده جهان و لذت رانندگی در کیش

پارک آهوان جزیره کیش

جزیره لاکی – جزیره لاک‌پشت ‌ها

نخلستانهای جزیره کیش

کارتینگ کیش

باغ راه ایرانی کیش

سافاری کیش

ماهیگیری تفریحی در جزیره کیش

اسکوتر برقی کیش

والیبال ساحلی کیش

فلای برد در جزیره کیش

خانه مردم شناسی بومیان کیش

شبیه ساز پرواز کیش

لاک پشتهای دریایی کیش

اجاره جت اسکی در کیش

پاراسل و تیوب سواری در جزیره کیش

پارک ساحلی ماهیگیر کیش

پروازهای تفریحی کیش



+ 10
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری