پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۸ ۱۸:۱۹
۱۰
۱
نسخه چاپی

جزییات تصویب استخدام معلمان حق التدریس

جزییات تصویب استخدام معلمان حق التدریس
آموزش و پرورش با بحران کمبود معلم مواجه است و برای جبران این نیروها علاوه بر جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان، از ظرفیت معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز بهره گرفته است که مجلس امروز با استخدام این نیروها موافقت کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ از ماه های قبل بازگشایی مدارس، موضوع تعیین تکلیف و استخدام معلمان حق التدریس همانند رتبه بندی معلمان بر سر زبان ها افتاد.

این اقدام در راستای جبران کمبود معلم در سراسر کشور عملیاتی شده است چرا که در آستانه سالتحصیلی جدید 60 هزار معلم بازنشسته شدند کمبود حدود 100 هزار نفر معلم در حال حاضر محرز شده بود که در این راستا وزارت آموزش و پرورش با استفاده از این ظرفیت قانونی که مجلس برای دولت فراهم کرده است توانست کمبود نیرو را تا حد زیادی جبران کند.

در این راستا هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور براساس قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه اجرایی را تصویب کردند که به موجب آن در راستای جذب معلمان حق‌التدریسی اقدام شود. اما مجلس این آیین نامه را رد کرد.

موافقت مجلس با استخدام معلمان حق التدریسی

اما امروز نمایندگان مجلس در جلسه علنی (یکشنبه، 29 دی) قوه مقننه با تغییر دستورکار برای بررسی استفساریه ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب 13 شهریور 97 با 136 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این راستا نمایندگان مجلس، مشمولین خرید خدمت آموزشی حق التدریسی غیرمستمر و پیش دبستانی را مشخص کردند.

بیشتر بخوانید: اعمال رتبه بندی فرهنگیان با حقوق دی ماه+جزییات

در این استفساریه آمده است: آیا مشمولین تبصره 10ماده 17 قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش اصلاحیه مصوب 3 شهریور 95 که با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند و حقوق خود را از سرانه مدارس، مشارکت‌های مردمی، سازوکار مدیر مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، کارفرما، موسس یا شرکت‌های طرف قرارداد با آموزش و پرورش دریافت کرده‌اند از جمله نیروهای خریدخدمت آموزشی حق‌التدریسی غیرمستمر و پیش‌دبستانی که تا تاریخ 26 مهر سال 1391 و همچنین آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی در قانون فوق‌الذکر شامل استخدام در ماده الحاقی مصوب شهریور 97 می‌شود؟

در پاسخ به این استفساریه آمده است: بله مشمولین تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین‌تکلیف معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از جمله نیروهای خریدخدمات آموزشی حق‌التدریسی غیرمستمر و پیش‌دبستانی که تا تاریخ 26 مهر سال 91 و همچنین آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی در قانون فوق‌الذکر که با آموزش و پرورش همکاری داشته و حقوق خود را از سرانه مدارس و مشارکت‌های مردمی، سازوکار مدیر مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، کارفرما، موسس یا شرکت‌های طرف قرارداد با آموزش و پرورش دریافت کرده‌اند  شامل استخدام در ماده الحاقی مصوب 13 شهریور 97 می‌شوند.

خبر خوش برای استخدام معلمان حق‌التدریس

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی وزارت آموزش و پرورش به تصویب رسید که براساس آن این معلمان استخدام می‌شوند.

امیر خجسته افزود: طرح یک فوریت استفساریه تبصره (10) ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی وزارت آموزش و پرورش به تصویب رسید.

وی اظهار داشت: با تصویب قانون اصلاح تبصره «10» ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1395/6/3 وزارت آموزش و پرورش مکلف شد تا مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که از طریق شرکت‌های عمومی یا خصوصی در آموزش و پرورش به‌کار گرفته شده‌اند، حق‌التدریسان غیرمستمر قبل از سال 1391 و نیروهای آموزش‌دهنده تجمیعی نهضت سوادآموزی قبل از 1392 را بدون آنکه الزامی برای استخدام آنها پیش‌بینی کند، به‌کار گیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: این طرح هیچ‌‌گونه بار مالی برای دولت ندارد، بنابراین با توجه به اینکه مقدمات لازم درباره اجرای این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش فراهم شده است، با تصویب این طرح مشکل معلمان پیش‌دبستانی و خرید خدمات حل شد.



+ 10
مخالفم - 13
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
محمد ۹۸/۱۰/۳۰ - ۰۶:۳۷
پاسخ
comments بالاخره تصویب شد. حالا وزارت آموزش و پرورش میگه بودجه نداریم
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری