پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۸ ۱۷:۴۹
۱۳
۰
نسخه چاپی
رشد چشم گیر بورس

هیجان در بازار بورس

رشد چشم گیر بورس
بورس از ظرفیت تبدیل به پل صادراتی ایران برخوردار می باشد.اگر بتوان به صورت صحیح از بازار بورس استفاده کرد که می توان معجزه نامید.

به گزارش پایگاه خبری تیتربرتر؛ امروز یکشنبه 22 دی ماه، 620 تن شمش هزار پوندی با خلوص 99.75 درصد و 160 تن بیلت 7 آلیاژ 6063 شرکت‌‌ آلومینیوم ایران (ایرالکو) و 20 تن بیلت 7 آلیاژ 6063 شرکت‌‌ صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان در بورس کالا معامله شد.

سه هزار تن شمش هزار پوندی با خلوص 99.75 درصد شرکت‌‌ آلومینیوم ایران به قیمت 229 هزار و 895 ریال به ازای هر کیلوگرم عرضه ‌شد که نسبت به معامله گذشته (یکشنبه 15 دی ماه) که این محصول به قیمت 228 هزار و 302 ریال به ازای هر کیلوگرم خرید و فروش شد، 0.7 درصد معادل یک هزار و 593 ریال به ازای هر کیلوگرم رشد داشت.

در روز یکشنبه 22 دی ماه، شرکت‌ ایرالکو سه هزار تن شمش خالص عرضه کرد که نسبت به عرضه پیشین (یکشنبه 15 دی ماه) هیچگونه افزایش یا کاهشی را شاهد نیستیم.

این شرکت در این روز 620 تن تقاضا برای شمش خالص داشت که نسبت به روز عرضه پیشین(یکشنبه 15 دی ماه)  73 درصد کمتر بود. در نهایت این شرکت در این روز 620 تن شمش خالص فروخت که نسبت به روز عرضه پیشین 73 درصد کمتر بود.

بیلت شرکت ایرالکو

امروز یکشنبه 22 دی ماه، 500 تن بیلت 7 آلیاژ 6063 شرکت‌‌ آلومینیوم ایران به قیمت 245 هزار و 666 ریال به ازای هر کیلوگرم عرضه ‌شد که نسبت به معامله گذشته (یکشنبه 15 دی ماه) که این محصول به قیمت 243 هزار و 962 ریال به ازای هر کیلوگرم خرید و فروش شد، 0.7 درصد معادل یک هزار و 704 ریال به ازای هر کیلوگرم رشد داشت.

در روز یکشنبه 22 دی ماه، شرکت‌ ایرالکو 500 تن بیلت 7 آلیاژ 6063 عرضه کرد که نسبت به عرضه پیشین (یکشنبه 15 دی ماه) که 200 تن عرضه داشت، 150 درصد افزایش یافت.
همچنین این شرکت در این روز 160 تن تقاضا برای بیلت داشت که نسبت به روز عرضه پیشین 20 درصد کمتر بود. در نهایت این شرکت در این روز 160 تن بیلت فروخت که نسبت به روز عرضه پیشین 20 درصد کمتر بود.

بیلت شرکت صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان

امروز کشنبه 22 دی ماه، 60 هزار تن بیلت 7 آلیاژ 6063 شرکت‌‌ صنایع نگین آلومینیوم گلپایگان به قیمت 244 هزار و 519 ریال به ازای هر کیلوگرم عرضه شد که 20 تن تقاضا برای خرید آن وجود داشت و به همین میزان نیز به فروش رسید.

بازگشت آرامش به بازار

بازگشت آرامش به بازار‌ها باعث شده قیمت دلار از ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان به ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان برسد. طلا که تا ۵۲۰ هزار تومان پیش رفته بود، حالا به ۴۸۰ هزار تومان برگشته و سکه با نرخ پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی خداحافظی کرده و در بازار با نرخ چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. بورس برای جبران ضرر‌ها امروز جهش تاریخی ۱۶ هزار واحدی را پشت سر گذاشته است

 بازار‌های مالی همگی در حال جبران نوسانات عجیب و غریب هفته گذشته‌اند. از اول هفته شاهد بازگشت قیمت‌ها هستیم و این مورد باعث شده تقریبا همه‌چیز به سر جای اول خود در ۱۰ روز گذشته برگردد. دلار که تا ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان پیش‌روی کرده بود، امروز به ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار تا ۵۲۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده بود و حالا به ۴۸۰ هزار تومان بازگشته است. سکه بیشترین افت قیمت را نسبت به هفته گذشته تجربه می‌کند. قیمت سکه تمام تا پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده بود، اما با کاهش ناگهانی به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سقوط کرد و این روز‌ها در بازار با نرخ چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

۱۸ نماد بورسی در لیست توقف

از میان نمادهای متوقف شرکت‌ها در بورس، چهار نماد به دلیل تعلیق نماد معاملاتی، چهار نماد به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، دو نماد به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده(در خصوص تغییر سرمایه)، چهار نماد به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، یک نماد به دلیل برگزاری مجامع عمومی فوق العاده و عادی به طور فوق العاده و یک نماد نیز به دلیل جلسه هیات مدیره در خصوص تغییر سرمایه متوقف شده‌اند.

همچنین برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه و فوق العاده(درخصوص تغییر سرمایه) و برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده(انتخاب اعضا) هر کدام باعث توقف یک نماد شده‌اند.

طبق آخرین آمار و تا روز گذشته، علاوه بر نماد کنتورسازی ایران (آکنتور) که از تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ به علت تعلیق نماد معاملاتی متوقف شده است، نمادهای داروسازی اسوه (داسوه)، بانک انصار (وانصار) و) نوش مازندارن(غنوش) نیز به دلیل تعلیق متوقف شده‌اند.

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه باعث توقف نمادهای کابل البرز(بالبر)، ماشین سازی اراک(فاراک)، ایران ارقام(مرقام)، سرمایه گذاری رنا(ورنا) و برگزاری مجمع عمومی فوق العاده(در خصوص تغییر سرمایه) باعث توقف نمادهای  ایران یاساتایرورابر(پاسا)، بیکوست گرجی(غگرجی) شده‌اند.

دارویی لقمان(دلقما)، بین المللی محصولات پارس(شپارس)، بانک اقتصاد نوین(ونوین)، سرمایه گذاری ملی ایران(ونیکی) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و فولاد مبارکه اصفهان(فولاد) به دلیل برگزاری مجامع عمومی فوق العاده و عادی به طور فوق العاده متوقف شده‌اند.

جلسه هیات مدیره در خصوص تغییر سرمایه باعث توقف نماد فولاد آلیاژی ایران(فولاژ)، برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده(درخصوص تغییر سرمایه) باعث توقف نماد قندهکمتان(قهکمت) و برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده(انتخاب اعضا) باعث توقف نماد داده گستر عصر نوین-های وب(های وی) شده‌اند.



+ 13
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری